Beantwoord

Adapter DVS 1200 verstoort internet verbinding

  • 13 April 2019
  • 12 reacties
  • 307 keer bekeken

Ik heb problemen met m'n Adapter DVS 1200 die naast de Experia-box is geplaatst. Zelfs na het resetten werkt hij slechts enkele minuten. Het lampje brandt doorlopend op rood en m'n verbinding met internet is waardeloos.

Probleemoplossingen die worden aangeboden zijn
1) meten
2) verplaatsen naar een ander kanaal
3) bezoek van een monteur

Wat ontbreekt is het aanbod van een nieuwe Adapter, hoe ik die kan bestellen, krijgen of moet omwisselen. Ik heb de afgelopen maanden al meer dan 15 storingen gehad en hoop dat dit forum wel werkt.
icon

Beste antwoord door wjb 13 April 2019, 16:55

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Wat ontbreekt is het aanbod van een nieuwe Adapter, hoe ik die kan bestellen, krijgen of moet omwisselen. Ik heb de afgelopen maanden al meer dan 15 storingen gehad en hoop dat dit forum wel werkt.
Het is natuurlijk niet echt slim om nu een nieuwe adapter aan te schaffen als je nog niet weet of de oorzaak wel in die adapter zit.
Installeer eens de devolo Cockpit op een PC en meet eens de snelheid tussen de adapters.
Hoeveel Mbps meet je?
Plaats de adapters ook eens vlak bij elkaar in een wandcontactdoos of zelfs de tweede op de rug van de eerste en meet eens opnieuw. Wat is het resultaat nu?

Heb je ook de adapters al eens opnieuw verbinding met elkaar laten maken d.m.v. de "reset" knop?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @WillieWortel2, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Excuses voor mijn late reactie bij deze, jouw topic was even zoekgeraakt 😮 Ik zie dat wjb al een aantal dingen gevraagd heeft, heb je de tips al kunnen testen? Een rood lampje is bijna nooit goed, en dat geeft de test op onze website ook aan. Heb je de adapter al kunnen verplaatsen en opnieuw kunnen testen?

Heb je daarnaast de DVS bekabeld of draadloos aangesloten op de Experia Box?

Wil je in ieder geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dan kan ik bij een nieuwe reactie het systeem even induiken.
Reputatie 7
Heb je daarnaast de DVS bekabeld of draadloos aangesloten op de Experia Box?
Hmmm ... 🤔 ... mis ik iets?
Reputatie 7
Badge +21
@wjb hoe bedoel je dat?

@WillieWortel2, heb je nog het een en ander kunnen testen om te kijken of het helpt?
“Heb je daarnaast de DVS bekabeld of draadloos aangesloten op de Experia Box?”

Kan ik mijn DVS600 ook draadloos aansluiten op de Experia Box? 😉
Vraagje, waar gebruikt u de DVS voor?

De probleem oplossingen die u omschrijft zijn voor wifi problemen.
DVS word doorgaans gebruikt voor tv, maar bied geen wifi oplossing.
Reputatie 7
Heb je daarnaast de DVS bekabeld of draadloos aangesloten op de Experia Box?Hmmm ... 🤔 ... mis ik iets?

@wjb hoe bedoel je dat?
Een DVS kan je helemaal niet draadloos op de Experia Box aansluiten. 😎
😂😂😂
Reputatie 7
Badge +21
@wjb ah niet helemaal wakker zie ik! Vanaf DVS naar DVS bedoelde ik 🤓😴
Susan, wakker worden! DVS gaat toch via de stopcontacten (electra)? En dat is dan toch be(stroom)draad? 😏
En dan klopt de naam Draadloze Verbindings Set dus eigenlijk ook niet. 😂
De adapters herkenden elkaar dus niet. Ik heb ze allebei enkele dagen uit het stopcontact verwijderd. Daarna heb ik ze "gelijktijdig" verbinding met elkaar laten zoeken en dat lijkt te zijn gelukt. Al enkele dagen werken ze zoals het hoort Een nieuwe adapter kopen had het probleem inderdaad niet opgelost en bij deze enorm bedankt voor al jullie reacties. 😀

Reageer