Adapter glasvezel modem

  • 29 August 2019
  • 6 reacties
  • 1419 keer bekeken

Ik heb een glasvezel modem hangen. Hier zit echter geen adapter bij om alles op aan te sluiten. Wordt deze meegeleverd bij installatie?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Ilse71
Dat is geen modem wat je hebt hangen dat is een dummy
Als je een aansluiting neemt dan komt de monteur een glasvezelmodem plaatsen, dat mag je n.l. niet zelf doen..
Oké bedankt voor je reactie @huistijger .
Reputatie 7
Badge +24
Hi Ilse, welkom bij ons.

Hoi @Ilse71
Dat is geen modem wat je hebt hangen dat is een dummy
Als je een aansluiting neemt dan komt de monteur een glasvezelmodem plaatsen, dat mag je n.l. niet zelf doen..


Huistijger maakt het me weer eens makkelijk, hij heeft helemaal gelijk. Dankjewel @huistijger 😃
Reputatie 2
Ik heb een glasvezel modem hangen. Hier zit echter geen adapter bij om alles op aan te sluiten. Wordt deze meegeleverd bij installatie?
De monteur trekt het bovenste deel eraf en zet er een nieuwe plastic kap op. Daar komt een stroom kabeltje in en de modem is operationeel. Dat duurt één minuut en zou je ook zelf kunnen doen, maar KPN heeft liever dat een monteur dat doet.

Daar kan je dan een eigen router achter hangen, zie het forum. Of als je geen gezondheidsbewuste burger bent (en je buren ook niet) of geen eisen stelt kan je een Experiabox nemen. Vervolgens kan je daar netwerkkabels in pluggen en alles op aansluiten wat je wilt.
Reputatie 7
Badge +24
@Kruimeltje2

Ik heb je reacties hier verwijderd, ze hebben niets te maken met dit topic. Ik heb begrepen van mijn collega dat er nog een issue loopt bij ons met je eigen verbinding, daarin leef ik mee en we werken aan een oplossing. Als moderator zijnde moet ik je wel terugroepen. Hou inderdaad op met overal op het forum dit soort posts te plaatsen. Dit doe je zo goed als overal waarop je reageert, je punt is volgens mij duidelijk wat de straling en dergelijke betreft.

Korte samenvatting: Hou op met onnodige reacties te plaatsen in topics van andere mensen.

Je mag me altijd benaderen via een privébericht, mocht je dat nodig vinden.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ilse, welkom bij ons.


Hoi @Ilse71

Dat is geen modem wat je hebt hangen dat is een dummy
Als je een aansluiting neemt dan komt de monteur een glasvezelmodem plaatsen, dat mag je n.l. niet zelf doen..
Huistijger maakt het me weer eens makkelijk, hij heeft helemaal gelijk. Dankjewel @huistijger :D


Er zou ook nog een NT/modem kunnen hangen van vorige bewoners maar dan nog is het antwoord hetzelfde. De monteur neemt een nieuwe mee inclusief adapter.