Beantwoord

Adapter modem defect

  • 30 June 2019
  • 14 reacties
  • 227 keer bekeken

Nadat de stroom er kort af is geweest ging mijn modem niet meer aan. Even adapter bij buren geleend en modem doet het weer. Hoe kom ik zsm aan een nieuwe adapter voor mijn modem?
icon

Beste antwoord door Susan_ 30 June 2019, 15:51

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Sandra1968, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Oh, dat is niet fijn dat je adapter het niet meer doet! Wel fijn dat je even eentje kan lenen, maar ik begrijp dat zij hem ook graag weer terug willen. Ik kan helaas niet los een adapter opsturen, dus een nieuwe Experia Box komt jouw kant op. Morgen na 14.30 kan je hem ophalen bij de Tabac & Gifts aan de Kerstendijk 5. De huidige Experia Box stop je in een doos (met adapter) en moet je inleveren (ruiling, oude retour nieuwe mee terug). Op deze doos schrijf je het ordernummer (3587548) en het retouradres (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn). Je moet daarnaast niet vergeten om een geldig identiteitsbewijs van de contractant mee te nemen.

Hopelijk is het daarmee opgelost! Nog een tip: maak een foto van je aansluiting nu, dan is het straks makkelijker aansluiten 😉
en als ts nu een v10 heeft en krijgt er een v9 of v10a voor terug heeft het alleen maar nadelen
als hij/zij een v10 heeft zou ik in dit geval alleen de adapter vervangen
Ik heb inderdaad een v10 en zou graag gewoon een nieuwe adapter ontvangen ipv alles omruilen. Paar maanden geleden modem omgeruild voor dit model omdat de andere steeds vastliep. Lijkt mij sowieso veel goedkoper om alleen de adapter te vervangen.
niet omruilen dus
de kans is zeer groot dat je een v9 of v10a krijgt of zelfs een v8
even afwachten tot een webcare het op pakt hier
misschien is wel een optie om de adapter uit de doos te halen indien deze het zelfde is
maar dat moet je hier even overleggen met kpn webcare
Bedankt voor de tip. Ik ga de v10 zeker niet omruilen voor een ander model. Ben net van alle storingen af. Ik wacht het even af....
Reputatie 7
Badge +21
@Sandra1968, ik begrijp de situatie. Ik had de ruiling al aangevraagd, maar zolang je hem niet komt ophalen bij het servicepunt hoef je hem niet te ruilen. Ik heb in overleg toch nog een adapter kunnen toesturen. Deze kan je begin volgende week verwachten!
Super! Dankjewel.
toch maar goed dat ik er even ingesprongen ben hier
anders had Sandra met een andere experiabox gezeten
en waren de problemen weer terug
en blijkt dat een adapter toe sturen wel mogelijk is

Sandra even een vraag gebruik jij nog oude tl lampen met starters
in bijvoorbeeld schuur / garage
deze hebben veel inpact op elektronische voedingen waar de adapter van kpn ook onder valt
Reputatie 6
Badge +8

Sandra even een vraag gebruik jij nog oude tl lampen met starters
in bijvoorbeeld schuur / garage
deze hebben veel inpact op elektronische voedingen waar de adapter van kpn ook onder valt


@peter-keetfm Heb jij hier ergens bewijs/documentatie van? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord en dit lijkt me nou typisch zo'n broodje aap verhaal.
Zeker fijn dat je bent ingesprongen. Ik heb geen oude tl lampen in huis, dus zou niet weten hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ben gelukkig uiteindelijk goed geholpen.
@hsd
leuk dat je het niet gelooft maar bij "oude" tl bakken met een starter komt er een piek in het net
en dat komt meestal bij het afschakelen
elektronische voorschakel apparatuur kan hier slecht tegen
ik spreek uit ervaring mijn bakken heb ik vervangen door evsa's (tl zonder starter)
en ook wat bakken vervangen door led buizen
dit had ik gedaan naar 4 defecte voedingen
maar goed als jij het niet gelooft ga ff googlen
ik heb nooit meer een voeding defect gehad na het vervangen van deze tl lampen
maar goed ik heb ze ook vervangen omdat ik geen knipperlampen meer wou
echt niet fijn zo,n tl bak met starters
Reputatie 6
Badge +8
@peter-keetfm Ik ben gewoon benieuwd naar de technische onderbouwing en vroeg me af of jij die had. Zoals gezegd, ik heb nog nooit gehoord van een link tussen defecte voedingsadapters en TL buizen. En Google is voor mij wat dat betreft geen betrouwbare bron.

Op ons bedrijf wemelt het nog van de ouderwetse TL balken en staat er diverse hoogwaardige apparatuur (met elektronische voorschakel apparatuur) opgesteld en we hebben hoogst zelden defecte voedingen. Dus jouw ervaring deel ik niet.

Maar goed. Dit is allemaal off-topic.
google is er trouwens weinig over te vinden
tl bakken met evsa bestaat ook al jaren en inmiddels gaat alles over op led panelen of buizen
ik kwam er bij toeval achter dat de oude tl bak in het cv hok problemen gaf na het oplazen van 4 voedingen
meeste netwerk apparatuur heb ik achter ups zitten deze vangt de piek wel op gelukkig
ik weet niet hoeveel u er hebt maar misschien alles vervangen door led buizen
scheelt een bult stroom bij een bedrijf brand de verlichting lang dus is het waard om na te denken aan led verlichting
u zegt zelden defect er gaat dus wel wat defect dit kan door die tl bakken komen
klinkt misschien raar maar vaak ook nog de door op 1 zelfde groep apparatuur en tl verlichting
bij het afschakelen kan er een hoge piek op het net komen
Reputatie 7
Badge +21
@peter-keetfm, alleen voor de V10 kan dit apart opgestuurd worden en dat was mij even voorbij gevlogen. Maar inderdaad top dat je het even aangekaart hebt en @Sandra1968 op die manier alsnog goed geholpen is 😉

Reageer