Beantwoord

Adapters ophalen/aansluiten en 6 monteurs

  • 19 August 2019
  • 11 reacties
  • 324 keer bekeken

Hallo,

Vanmiddag is volgens afspraak monteur 1 geweest. Volgens deze monteur was ik 2 adapters van 50 euro stuk nodig voor aansluiting tv en internet. Daar heb ik mee ingestemd omdat het op een andere manier niet ging lukken volgens monteur 1. Echter hij kon niet zorgen voor verbinding. Hij heeft 2 stiringsmonteurs gebeld en monteur 2 en monteur 3 zijn gekomen. Zij constateerden dat de aansluiting van monteur 1 niet goed was. Nog 2 monteurs kwamen er bij. Samen met monteurs 4 en 5 hebben ze de storing verholpen. De 2 adapters zijn niet nodig en zij hebven geregeld dat a.s. woensdagochtend monteur 6 komt om het netjes aan te sluiten.
Graag zou ik de adapters kosteloos terugsturen en de 100 euro teruggestort krijgen. Alle koffie en koek neem ik dan voor mijn rekening. Ik vertrouw er nu op dat het woensdagochtend goed aangesloten gaat worden.

Met vriendelijke groet,

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Mathy 21 August 2019, 12:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +22
@Mathy

Dat is ook wat! Dat er 6 monteurs nodig zijn voor jou aansluiting. Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kan een KPN medewerker dit uit gaan zoeken. 🙂
Daf Dennis,

Bbedankt voor je reactie. Ik heb minj gegevens onder het verhaal gezet (ook omdat ik dacht dat dit een chatbericht aan een medewerker was) Dit is verwijdert. Haha, het is wel een soap. Hoe hou je werk en verdien je aan gratis aansluitingen? Gewoon door monteur 1 chaos te laten veroorzaken.
Iinmiddels komt vanmiddag monteur 6 ( is niet meer gratis volgens de telefoniste) hij gaat de adapters weer loskoppelen en mij op kabel aansluiten , die in mijn woning aanwezig is.
Vanmiddag alweer 3 x gebeld en inmiddels aardig gefrustreerd. Hopelijk is het na vanmiddag allemaal goed geregeld en krijg ik mijn betaalde geld teruggestort. Tenslotte is de aanleg gratis.

Mathy Buist, Zuidlaren



)
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Mathy

We zijn nu 3 uur verder, is het inmiddels al opgelost met de monteur die vanmiddag gekomen is?
Ha, monteur 6 heeft alles uitgelegd, de "overige" kabels opgeruimd en alles functioneert gelukkig.
KPN werkt niet met de bekende Coax tv kabel. Voor een "nieuwe" aansluiting ben je dus bij KPN altijd adapters nodig.
Het kan wel zonder adapters, maar dan had ik een kabel boven de vloer door gang, hal en kamer gehad. "En dat wilt u ook niet".
Heb dus 2 adapters gekocht en deze mag ik meenemen, wanneer ik verhuis of aan de volgende bewoner verkopen.
Uuiteindelijk heeft monteur 6 geen kosten in rekening gebracht en alle overige kabels etc, in een doosje gedaan en mag ik houden.
Blij dat het is opgelost. Bedankt Dennis voor jouw support!
Reputatie 7
Badge +24
Euhm... ligt er een coax kabel dan? Waar een coax kabel ligt, kan ook een utp kabel liggen. Ander type kabel, maar verder is er niets anders aan.
Hoi @Mathy . Je raakt, ongewild wel in een bizar avontuur verzeild, als ik dat zo lees.
Het lijkt er op dat het toch een happy end heeft gehad en de laatste monteur heeft alles netjes afgehandeld toch? Zo niet, laat het weten.
Reputatie 7
Badge +24
Ja... maar op het moment dat je denkt dat je alles gehad hebt... begint topicstarter plots over een coax kabel die er misschien wel of niet zou liggen 😂
Reputatie 7
Badge +21
@Nick83 : als je een coax kabel hebt liggen, die je niet kan (of wil) vervangen door een utp kabel, dan zijn twee zgn. MoCA adapters een mogelijke oplossing om een netwerkverbinding te leggen via die coax. Kennelijk is daar uiteindelijk (toch) voor gekozen bij de topicstarter.
Ik lees hierboven: "dan had ik een kabel boven de vloer door gang, hal en kamer gehad"
Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij heeft topicstarter nu dvs en geen moca.
Reputatie 7
Badge +21
Ook mogelijk, maar het blijft een bizar 😱 avontuur zoals Erwin ook al zegt.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Zo niet, laat het weten! 🙂