Beantwoord

Administratie van KPN niet op orde

  • 9 August 2019
  • 6 reacties
  • 235 keer bekeken

Ik heb vorige maand mijn KPN Internet en bellen uitgebreid met Interactieve TV. KPN stuurt nu een veel te hoge rekening voor de komende maand, waarin het veranderde abonnement en welkomstkorting niet zijn verwerkt. "Helpdesk" van KPN meldt na 40 minuten (wachttijd en twee verschillende personen te hebben gesproken), dat ze er niets aan kunnen doen. Ik moet maar hopen dat het teveel betaalde volgende maand wordt verrekend. Ik heb die "helpdesk" medegedeeld dat ik dit niet accepteer en dat ik de onjuiste afboeking zal storneren. "Nou ja dat moet U dan zelf maar weten" werd gesteld. Inderdaad is het te hoge bedrag afgeboekt en heb ik het gestorneerd. Ik heb gelijk het juiste bedrag met commentaar overgeboekt. Nu bestookt KPN mij met berichtjes en mailtjes, waarop uiteraard niet geantwoord kan worden (noreply) en vraagt mij om hun fout binnen drie dagen te betalen. Moet ik de Consumentenbond en/of AVRO-Tros Radar inschakelen, of is er binnen KPN nog iemand voor rede vatbaar?!
icon

Beste antwoord door Nadia 10 August 2019, 12:28

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +19
Met de administratie is niks mis. Vrijwel zeker was de factuur al gemaakt voor de omzetting was verwerkt. Op de volgende factuur wordt dat weer gecorrigeerd. Overigens zullen de door jou genoemde instanties dit beamen.
Joep heeft helemaal gelijk.

Helaas heeft je storneren juist de hele administratie overhoop gegooit.

Dit was automatisch gecorrigeerd bij de volgende factuur.

Dit komt omdat abonnementskosten vooruit worden berekend en gebruikskosten achteraf.
Het was goed gekomen. Maar nu... klopt juist door storneren de administratie van kpn niet meer.
Het bedrag wat je nu betaald hebt komt namelijk niet overeen met wat kpn heeft bij het factuurkenmerk.

Als je je gegevens invult in je forumprofiel kan een KPN moderator meekijken en hopelijk de zaak alsnog in goede banen leiden. Daar zijn ze gelukkig heel goed in.

Nu heb je waarschijnlijk een betaalachterstand.
Als KPN meer dan drie weken nodig heeft om een omzetting te verwerken.... moet je niet stellen dat er niets mis is met die administratie.
Badge +19
1x per maand worden de facturen gemaakt en een paar dagen later worden ze verstuurd. Dus die 3 weken klopt aardig. Stel de facturen worden op de 2de van de maand en jouw wijziging gaat de eerste van de maand in dan duurt het dus een maand.
Reputatie 7
Hallo @Tonger, welkom op het KPN forum. Leuk dat je het abonnement hebt aangevuld met tv 😃
Ik ben blij dat je ons hier hebt gevonden. Want het is altijd goed om over misverstanden in gesprek te gaan. Geen zorgen, de administratie is op orde. Ik kan de verwarring wel begrijpen. Een wijziging of aanpassing van het abonnement wordt binnen 2 factuurperioden gecorrigeerd. Dat komt omdat we ééns per maand de factuur opmaken. Daarmee moeten we ook rekening houden dat je factuur minimaal 5 werkdagen voor de incassodatum kunt inzien. Ook hebben andere technische systemen voorrang op de mutatie, dat wil zegge we geven als eerste de voorkeur dat het verwerken van je order goed verloopt. Zodat je snel kunt genieten van de extra diensten :)

Het storneren van de afschrijving is inderdaad niet handig. Zou je het openstaande bedrag willen betalen? Ik verzeker je dat het echt goed komt met de verwerking van de welkomstkorting! Je ontvangt met terugwerkende kracht vanaf de aansluitdatum van tv de korting. Als dat niet zo is, mag je me er persoonlijk hier op aanspreken 🙂
Reputatie 7
Hallo @Tonger, heb je de laatste berichten op je topic nog gelezen? Ik hoop dat het incassotraject nu wat duidelijker is geworden, en dat het even kan duren voordat de abonnementskosten volledig zijn verwerkt. Binnen 2 factuurperioden is de standaard. Geen zorgen, het komt goed. Anders hoor ik het hier graag 🙂

Reageer