Vraag

Administratieve problemen worden niet opgepakt

  • 17 May 2020
  • 6 reacties
  • 101 keer bekeken

Toch maar even een berichtje op het forum plaatsen. Hoe is het toch mogelijk dat een bedrijf van het formaat van KPN consumenten klachten zo laat lopen. Na wekenlang problemen met een WiFi versterker heb ik na tientallen telefoontjes met de klantenservice een oplossing gekregen voor mijn probleem. Ik had bedrade WiFi en kreeg na een snelheidstest een nieuwe bedrade WiFI versterker. Helaas was een andere medewerker van de klantenservice minder alert en stuurde ze mij de superwifi per post met een te betalen bestelling van meer dan 200-. Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice om te zeggen dat ik deze wifi punten niet wilde aangezien ik dit niet nodig hebt. In plaats van de bestelling te annuleren zei ze dat we dit bij de post moesten weigeren. Helaas heeft mijn vriendin dit pakket enkele dagen later toch aangenomen in de veronderstelling dat het de bedrade wifi betrof. Na vervolgens weer contact op te nemen met de klantenservice werd mij gezegd dat ik de wifi punten terug mocht sturen aangezien ik in corona tijd niet naar de kpn winkel wilde gaan. Ik kreeg hiervoor een doos met een antwoordnummer thuisgestuurd. Toen ik vervolgens het pakket met deze doos terugstuurde gebeurde er een aantal weken niets. Mijn angst was dat de retourgesturude wifi punten alsnog gefactureerd zouden worden dus wederom contact met de klantenservice opgenomen. Na een gesprek met een medewerkster en de uitleg van mijn probleem heb ik per mail het verzendbewijs van POST NL gestuurd. Helaas bleek de bestelling nog steeds niet geannuleerd waardoor ik enkele dagen later hetzelfde riedeltje met een andere medewerkster van de klantenservice moest uitvoeren. Helaas zijn voor consumenten enkel klantenservice medewerkers bereikbaar die ijverig een klacht noteren waar vervolgens niks mee gedaan wordt. Toen gebeurde hetgeen waar ik bang voor was weken na retourzending kreeg ik alsnog de factuur met de wifi punten erop plus een kleine bedrag voor de abonnementskosten.  Derhalve weer gebeld en toen kon ik een stap verder komen door een terugbelverzoek achter te laten. Ik werd uiteindelijk teruggebeld maar helaas werd mij weer verteld dat alles in orde zou komen waarschijnlijk was de retourzending nog niet verwerkt. Mij werd aangeraden gewoon de abonnementskosten van de factuur te voldoen en de wifi punten open te laten staan. Helaas een week later kreeg ik mijn eerste dreigmail binnen dat de factuur niet betaald was. Ik ben inmiddels ten einde raad omdat deze maatschappij geen oog heeft voor haar klanten ook niet als je tot 2x toe een verzendbewijs stuurt dat dat je in bestelling die je niet wilde hebt geretourneerd. Ik moet vandaag de rechtsbijstand inschakelen voor een futiliteit die door een professioneel bedrijf binnen een minuut zou moeten zijn opgelost. Zonde van mijn tijd maar een waarschuwing voor andere klanten. Als alles werkt is er niets aan de hand. Ik ben niet voor niets al jaren een trouwe klant. Maar als er ook maar iets gebeurd kom je in een administratief doolhof terecht waar geen uitweg meer is

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Wat een drama inderdaad. Goed dat je hier je verhaal verteld.  Hier wordt je altijd goed geholpen.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur na het plaatsen van je bericht maar het is druk op dit moment. Ik raad je  aan om niet meer te gaan bellen want jij hebt een vast contactpersoon nodig die je hier doorheen sleept en die ga je hier krijgen.

Reputatie 1

Ik ben even aan t rondlezen, heb ook zn soort toppic geopent.

KPN een en al ellende, sterkte

Reputatie 7
Badge +30

Beste @pagumbs, welkom!  Wat een rot situatie dit! Is het inmiddels al opgelost? Zo niet, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je er graag verder mee!

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, dus ik hoop dat het inmiddels in orde is. Als ik nog iets voor je kan doen, weet je ons te vinden. 

Marcia

 

ik zie nu pas je post ik heb het klantnummer toegevoegd. Ben heel benieuwd of jij wel iets gaat doen aangezien ik vandaag alweer een dreigbrief van de KPN ontving alsof ik niet duidelijk heb gemaakt dat ik niet wil betalen voor iets wat ik niet besteld heb en ook nog eens heb teruggestuurd. Stap 1 is gezet vanmorgen mijn mobiele abonnement opgezegd 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je inmiddels opnieuw contact met ons hebt gehad en ik begrijp dat de klacht, waar mij niet helemaal duidelijk van is, waarom deze niet eerder opgepakt is, nu toch opgepakt is. Voor zover ik kan zien, hoef ik op dit moment niets meer te doen. Mocht ik nog wel iets kunnen doen, trek vooral weer aan de bel!