ADSL connectie herstellen duurt lang

• 6 mei 2015
  • 4 reacties
  • 152 keer bekeken

Beste KPN,

Het gebuert regelmatig dat (om verschillende redenen) de ADSL connectie wegvalt.

Nu is dit een probleem waarmee iedereen wel eens te kampen heeft, dit is niet zozeer het probleem.

Het probleem bij onze router (Arcadyan VGV7519KW) is dat het herstellen van de ADSL connectie +- 5 minuten duurt.

De tijdindicator (rood omcirceld) begint dan ook op 0 en pas bij minuut 5 is de verbinding hersteld.

Ik kan ook geen instelling vinden om dit te optimaliseren.

Het vreemde is dat onze oude router dit binnen een halve minuut wist te herstellen, het lijkt er dan ook op dat deze spcifieke router een ingebouwde timer heeft voor het opzetten van de ADSL connectie.

2015-05-06_125758.png

Mijn vraag is of hier wat aan te doen is.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Berjan van den Broek

4 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Hallo Berjan, 

Welkom op het forum van KPN! Je verbinding behoort onder normale omstandigheden niet te verbreken. Uiteraard kan het een keer gebeuren en herstelt het zich vanzelf, maar het mag zeker niet regelmatig voorkomen. Heb je jouw Experia Box al eens een harde reset gegeven? De standaarinstellingen, zoals deze waren bij aflevering van het modem door KPN, zullen dan opnieuw ingeladen worden. Hoe je overigens hoe een dergelijke reset voor jouw modem uitvoert lees je hier. Heb je dit al eens gedaan, of het lost het probeleem bij jou niet op, laat het me dan weten. Ik ga je dan helpen! 

Boudewijn, KPN Webcare.

Reputatie 4
Badge +9
Berjan, 

In dat geval lijkt het me zinvol om vanuit hier een meting te doen en na te gaan waardoor de verbrekingen worden veroorzaakt. Zou je me in een privébericht hier op het forum je naam (tenaamstelling KPN abonnement), postcode/huisnummer en telefoonnummer willen toesturen? Ik pak het dan op en kom zo snel mogelijk bij je terug!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn, KPN Webcare.

Reputatie 4
Badge +9
Berjan, 

In dat geval lijkt het me zinvol om vanuit hier een meting te doen en na te gaan waardoor de verbrekingen worden veroorzaakt. Zou je me in een privébericht hier op het forum je naam (tenaamstelling KPN abonnement), postcode/huisnummer en telefoonnummer willen toesturen? Ik pak het dan op en kom zo snel mogelijk bij je terug!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn, KPN Webcare.

Hallo Boudewijn,

Ja dit is al eens gedaan, echter blijft dit gedrag hetzelfde.

Zijn jullie vaker tegengeomen dat het herstellen van de verbinding zolang duurt?

Wij zitten relatief ver van de centrale af heb ik me laten vertellen (3,5 km), kan dit ermee te maken hebben?

Postcode is 3925MS

Gr Berjan

Reageer