ADSL defect - KPN kan niet repareren? KPN zegt ga naar UPC.

• 23 juli 2013
  • 2 reacties
  • 4715 keer bekeken

Geachte mevrouw/meneer,

bij deze wil ik een klacht melden betreffende mijn ADSL verbinding.

Op 1 juli 2013 is er tijdens graafwerkzaamheden een kabel opgegraven in onze wijk.
Door deze kabelbreuk heeft de hele wijk 1 dag zonder internet/bellen/tv gezeten.
Op 2 juli was KPN ter plaatse en heeft deze breuk gerepareerd.
De rest van de wijk kon vanaf dat moment weer van de diensten gebruik maken.

Mijn verbinding werd echter niet gerepareerd.
Vanaf 1 juli werkt mijn verbinding dus nogsteeds niet.

Ik heb nu vernomen dat KPN heeft aangegeven richting Telfort dat er een probleem is in de wijkcentrale waardoor
ik dus geen internet meer heb en dat ik ook niet meer aangesloten zal/kan worden.
Ze hebben zelfs gezegd dat de gehele wijkcentrale vervangen moet worden om dit ene probleem op te lossen.
(dit lijkt mij overigens sterk..)

Als alternatief werd mij gevraagd om maar verbinding te maken via kabel internet van UPC,
en om mijn abonnement op ADSL maar te beeindigen.

Afgezien van het feit dat ik dit een ontzettend vreemd en ongeloofwaardig verhaal vind,
wil ik eigenlijk gewoon dat het gerepareerd word, en ik gewoon net als ieder ander de
optie heb om weer van mijn ADSL gebruik te kunnen maken.

Kan iemand dit uitzoeken, en zorgen dat dit zo spoedig mogelijk hersteld word?
Want het lijkt me niet de bedoeling om gewoon maar de schouders op te halen en een klant
hiervan de dupe te laten worden.

Graag zou ik ook iemand willen spreken die hier technisch van op de hoogte is, en die kan uitleggen wat er aan de hand is.
In het verleden is er namelijk een paar jaar geleden al eens eerder een probleem geweest toen ik voor het eerst
een ADSL verbinding kreeg,  en toen een monteur bij mij thuis kwam vertelde hij dat er in mijn huis een afwijkend
ader-paar gebruikt is voor telefonie. In plaats van blauw/rood word er dus zwart/wit gebruikt.
Ik kan me dus voorstellen dat na de storing van 1 juli ze gewoon twee draadjes hebben omgedraaid bv...

Kunt u mij helpen om dit probleem zsm opgelost te krijgen?
Het is inmiddels al 23 dagen dat er een storing is met deze verbinding, en gewoon maar opgeven
en overgaan op kabel internet vind ik geen goede zaak.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Roy Otten

2 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Beste RoyOtten, 

Welkom op het forum van KPN! Wanneer er tijdens graafwerkzaamheden zich ongergeldheden voordoen is dit erg vervelend. Allereerst voor jou als klant, omdat je zonder diensten zit. In de tweede plaats is het ook voor je provider een vervelende situatie, omdat het niet mogelijk is de diensten te leveren. Vaak zonder dat je provider daar part nog deel aan heeft. Helaas komt het voor dat kabels geraakt worden, het blijft mensenwerk.

In je verhaal lees ik heel kort tussen de regels dat je momenteel bij Telfort je abonnement hebt? Wanneer dit zo is, ben je uiteraard welkom op dit forum, maar kan ik niet direct op je vraag ingaan. Mocht je een abonnement hebben bij KPN, dan nodig ik je van harte uit me een privébericht te sturen met je klantgegevens. Ik zoek dan uit wat er aan de hand is en pak het op!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn. 

Reputatie 4
Badge +9
Beste RoyOtten, 

Is het inmiddels opgelost? We hebben je een tijdje niet gezien op het forum, vandaar. 

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn. 

Reageer