Beantwoord

ADSL kabel of WIFI versterker

• 16 december 2014
  • 20 reacties
  • 839 keer bekeken

Ik heb twee twee MAGINON IP camera's gekocht

De eerste hangt draadloos tegen de achtergevel op zo'n 12m van de router/modem.

De tweede wilde ik in de tuin hangen op 15 m vanaf de achtergevel maar dat lukt niet.

Nu twijfel ik of ik met een WIFI versterker ga proberen dit op te lossen of met een ADSL kabel.

Maar die wordt dan wel zo'n 38 meter lang.

Wat is het beste?

Hoelang mag een ADSL kabel ongeveer zijn?

Bij voorbaat dank,

M

icon

Beste antwoord door mdk10 16 december 2014, 23:14

Ik heb net de Engenius ENS500EXT besteld op de Centralpoint outlet store voor 53,-

We gaan het proberen.

WJB wederom bedankt!!

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Bedoel je nu een ADSL kabel (de kabel tussen jouw ISRA punt en de Experia Box en dus het verplaatsen van je Experia Box naar 38 meter verderop) of een UTP netwerk kabel.

Het eerste zal nooit stabiel gaan werken en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je dat bedoeld.

Het tweede (een UTP kabel) wel.

Hoe wordt die camera overigens van stroom voorzien?

Is die 2e camera voldoende beveiligd tegen vandalisme en diefstal?

Kan je die UTP kabel ook voldoende "wegwerken" zodat deze ook tegen "vandalisme" beveiligd is.

Theoretisch kan je zo'n 100 meter overbruggen met een UTP kabel, maar dan zal je wel een uitstekende cat6 kabel moeten hebben.

Met een wifi accesspoint voor gebruik buiten die je dan aan jouw achtergevel bevestigt is dit zeker ook mogelijk.

Zelf met een wifi accesspoint voor binnen gebruik die tactisch binnen bij de achtergevel geplaatst wordt heb je een redelijke kans van slagen.

Houdt er dan wel rekening mee dat spouwmuren en zelfs hoog rendements dubbel glas een behoorlijk beperkende werking hebben op het bereik van zo'n accesspoint.

Beste WJB

Hartelijk dank voor jouw wederom heldere en zeer gewaardeerde bijdrage.

Het gaat inderdaad om een kabel tussen de router/modem en de camera.

Ik heb een rol CAT 5 kabel liggen maar een wifi accesspoint voor gebruik buiten zie ik wel zitten.

Die kabel leggen is geen sinecure.

Hoe werkt zo'n accespoint, moet die bekabeld worden?

Heb je een aanbeveling voor een product/type en fabricaat.

Dan doe ik het tenminste in 1x goed.

Bij voorbaat dank

M

Reputatie 7
Zo'n accesspoint moet inderdaad met een UTP kabel aangesloten worden, maar ja, je hebt toch nog een rol staan. ;)

Wel zal je door de gevel moeten, maar dat heb je voor jouw huidige camera ook al moeten doen.

Welke wifi standaard ondersteunt jouw IP camera?

Als hij 802.11n ondersteunt, dan is dit accesspoint misschien iets voor jou.

Tja het kost wat, maar het betekent ook zorgeloos Internetten achter in jouw tuin op een zwoele zomersvond. ;)

Dit accesspoint wordt gevoed via de UTP netwerkkabel en wordt geleverd inclusief een zogenaamde PoE injector waarmee de voeding op de UTP kabel gezet wordt.

wjb schreef:
en.

Welke wifi standaard ondersteunt jouw IP camera?

Als hij 802.11n ondersteunt, dan is dit accesspoint misschien iets voor jou.

Dat moet lukken: Er staat: IEEE 802.11 b/g/n

Reputatie 7
Dan zou ik daar voor gaan, mits je bereid bent die kosten te nemen.

Ik heb nog even verder gekeken en misschien is deze TP-Link een goed alternatief.

Ook deze wordt inclusief PoE injector geleverd.

Ik heb net de Engenius ENS500EXT besteld op de Centralpoint outlet store voor 53,-

We gaan het proberen.

WJB wederom bedankt!!

Reputatie 7
Ik ben bang dat ik hier de verkeerde link opgenomen heb. :$

Je moet niet de ENS500EXT hebben, maar de ENS202EXT.

De ENS500EXT werkt op de 5Ghz band en de ENS202EXT op de 2.4Ghz band.

Aangezien jouw camera op de 2.4Ghz band zit moet je dus de ENS202EXT hebben. (Of die TP-Link)

Mijn excuses. :$

De camera's gebruiken de volgende WLAN standaards IEEE 802.11 b/g/n

802.11.png

De n standaard gebruikt volgens bovenstaand overzicht (WIKIpedia) ook de 5GHz band.

Dan zit ik met de ENS500EXT toch goed.

Ja toch ......?

;)

Reputatie 7
Ik ben bang van niet 😞, de 802.11n wordt zowel op 2.4Ghz en de 5Ghz band.

Jouw camera ondersteunt alleen de 2.4Ghz band.

Reputatie 3
Badge
@wjb

Je kunt toch juist instellen welke frequentie er gebruikt zal worden?

Reputatie 7
@DimitriTon,

Nee, helaas, het instellen van de te gebruiken band (2.4Ghz of 5Ghz) zie je alleen terug op dual band accesspoints.

In dit geval is het accesspoint alleen 5Ghz en de camera alleen 2.4Ghz.

Het is voor TS helaas 😞 nodig de bestelling voor de ENS500EXT te annuleren en een ENS202EXT of het TP-Link (het alternatief) aan te schaffen.

Reputatie 3
Badge
@wjb Grappig, maar spijtig hoe snel ik - en ook anderen - over een toch wel belangrijk woord heen kan lezen!

Reputatie 7
Eigenlijk vind ik het niet grappig, met name niet omdat door een fout 😞 van mij (link naar foutieve pagina) TS aangezet is om dit accesspoint aan te schaffen.

Ach zoiets kan gebeuren.

De andere optie is dat je geen risco wil nemen en geen adviezen in deze vorm meer gaat geven.

Dan heb ik het liever zo.

Ik had direct na jouw eerste mail gebeld met de leverancier van de extender en die gaf aan dat het zal werken.

Na jouw tweede mail heb ik de leverancier van de camera's gebeld maar die wilde de vraag wel in behandeling nemen door de vraag door te sturen als ik die per mail stelde.

Daar heb ik nog geen antwoord op.

De extender is onderweg en ik hoop stiekem dat de camera zowel met de 2,4 als de 5 GHz overweg kan.

Tja en anders gaat hij terug.

Het is een omweg, maar alleen het resultaat telt.

Dus toch nog steeds bedankt voor het advies.

Een fout is alleen fout als het niet hersteld wordt. :D

Zojuist de bevestiging gehad dat de camera's alleen op 2,4 GHz draaien.

Het 802.11 n protocol geeft aan dat er gewerkt wordt met 2,4/5GHz.

In het geval van de camera dus alleen 2,4 GHz zoals WJB eerder al had vastgesteld.

Ik heb de afspraak dat de ENS202EX na bijbetaling alsnog wordt omgeruild.

Ik hoop het resultaat na installatie hier nog even te melden.

Met vr gr M

Reputatie 7
Goed te lezen dat je die ENS500EXT hebt kunnen "omruilen" tegen een ENS202EXT.

Jammer van de bijbetaling :(, maar met die ENS202EXT gaat het tenminste werken. :D

Vandaag de ENX202EXT (EXT)binnen gekregen.

Sorry dat ik weer hulp nodig heb maar ik ben maar een eenvoudige centrale verwarmingsman.

Ik dacht draadje er aan stekker er in klaar.

Maar is dat ook zo?

ALs ik het zo doe krijg ik geen verbinding met de camera's Hierop heb ik de naam van het modem en de wireless key van het modem ingesteld.

In de buurt van het modem werkt het wel maar in de buurt van de EXT niet.

Om in de extender te gaan moet ik 192.168.2.1 gebruiken maar die is al in gebruik door een unit van Sonos. DHCP staat aan.

Ik zie de Ext in het modem overzicht niet terug terwijl op de EXT wel het dataoverdrachtslampeje knippert.

Moet ik de EXT als Acess point wel apart instellen?

Moet ik de camera's vertellen dat ze indien Wireless niet naar het mdem moeten zoeken maar naar de EXT?

gebruiksaanwijzing op http://www.engeniusnetworks.com/product/product.php?c=9&s=21&p=106

Reputatie 7
Een accespoint zal je altijd moeten configureren.

Zorg dat de ENS202EXT zijn IP adres van de DHCP server krijgt.

Zet deze in de DHCP server vast (static V8, DHCP binding V9)

Als je de wifi instellingen 100% gelijk instelt als de de Experia Box, dan heeft dat als voordeel dat jouw mobiele apparaten automatisch zullen switchen naar de ENS202EXT als je buiten in de tuin staat.

Ik ben nu even met andere dingen bezig, iets met lange latten en witte hellingen, maar ik zal je niet vergeten. ;)

geniet er van :p

Kennis te weinig en tijd genoeg.

Wat doe je dan in zo'n geval?

Ik heb de extender terug gestuurd en alle 4 de camera's voorzien van een vaste aansluiting naar het modem.

Koste mij een dag en ongeveer 55 m kabel.

Ik ben de uitdaging niet aan gegaan omdat ik in de afweging ook heb mee genomen dat een beveiligings camera met een vaste aansluiting ook zo zijn voordelen heeft.

met vr gr M.

P.s. de beeldkwaliteit is top.

Reageer