Beantwoord

ADSL snelheid traager dan een paar weken gelden. Hoe kan dat?

  • 6 December 2020
  • 3 reacties
  • 73 keer bekeken

Badge

Hallo,

Een paar weken terug zag ik op jullie site dat de maximale snelheid van het internet in mijn wijk (ADSL verbinding) rond de 120 Mbps was. Nu heeft mijn vader vrij kort geleden de snelheid van ons abonnement verhoogt van 50 Mbps naar 100 Mbps. Dit zou in theorie geen probleem moeten zijn. Na een paar dagen wachten is er geen voorruitgang zichtbaar in de snelheid van het internet. Ik ben gaan zoeken wat de huidige (maximale) downloadsnelheid via ADSL is in mijn wijk, en tot mijn verbazing zag ik dat dit verlaagd was naar 71 Mbps. Nu is mijn vraag hoe kan dit? En wat is de rede hierachter?

 

Groet,

Thomas  

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 9 December 2020, 14:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Theaumex, welkom op het forum.
Ik durf je niet te beloven dat ik hier een oplossing of concreet antwoord op heb maar kijk graag even mee of ik hier iets over kan vinden.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de gegevens @Theaumex, helaas kan ik hier op dit adres niets over terugvinden. Ik zie inderdaad dat de maximale snelheid momenteel 71.6Mbit/s is en er geen geplande upgrades staan.
Het kan zijn dat er in de centrale iets gewijzigd is waardoor de capaciteit minder is geworden maar ik kan daar verder helaas weinig zinnigs over zeggen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!