Beantwoord

ADSL snelheid wateringen irisstraat

• 16 mei 2018
  • 10 reacties
  • 282 keer bekeken

ik heb een xs4all.nl abonnement waar ik 15 Mb down en 1 Mb up snelheid heb, in 2016 heb ik bij xs4all gevraagd of er een planning is voor een snellere internet verbinding, men gaf aan dat de planning q4 2017 was.
Maar helaas staat er niets geplanned https://thd-fpi-info.fourstack.nl/.

1. Is er een planning bekend ?
2. Er ligt een glasvezel van CAIW, wanneer wordt deze vrijgegeven zodat KPN deze ook kan gebruiken ?
3. Is bonding mogelijk ?
icon

Beste antwoord door Paul_ 17 mei 2018, 10:40

Hoi Arthur, welkom op het forum. Eerst maar eens antwoord geven op jouw 3 vragen.

1. Is er een planning bekend? De planning die jij kan zien op Fourstack, kan ik ook zien. Als er een upgrade binnen 2 maanden gepland staat vind je 'm daar. Meer kan ook ik niet zien.
2. Er ligt een glasvezel van CAIW, wanneer wordt deze vrijgegeven zodat KPN deze ook kan gebruiken? Deze zijn vaak wel gewoon vrijgegeven maar KPN kiest ervoor om die glasvezelkabel niet te gebruiken. We gebruiken vrijwel alleen die van Reggefiber/KPN. Ward_ legt hier uit hoe dat in z'n werk gaat mocht je geïnteresseerd zijn.
3. Is bonding mogelijk? Bij KPN niet in ieder geval (zie Fourstack). XS4ALL wil nog wel eens pairbonding leveren als er een tweede ader beschikbaar is waar (klein) laswerk voor nodig is. Maar dat zouden ze je vast wel gemeld hebben als dat zou kunnen.

Ik wil je niet heen-en-weer sturen natuurlijk maar om even een beeld te schetsen. KPN is netwerkbeheerder (Wholesale) en provider maar wij hier op het forum en bijvoorbeeld ook de klantenservice zijn van de provider. Dus als er problemen/vragen zijn moet je altijd bij jouw provider zijn en die stuurt dan eventueel KPN Wholesale aan voor werkzaamheden of iets dergelijks.

En dan nog een tip: check regelmatig eens https://www.kpnnetwerk.nl/ en schrijf je in voor de nieuwsbrief.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @Arthur H, welkom op het forum, wat geeft Fourstack nu op dit moment bij jou aan? Zou je een screenshot willen plaatsen van de waardes van je modem wat je nu in huis binnen haalt?
hier de info vna fourstack, mijn adsl modem traint in met 15 down en 1 mb up
FRITZ!Box Fon WLAN 7360
Current Throughput: 15646 kbit/s (receive direction) 1025 kbit/s (send direction)
Line attenuation: 29 dB (receive direction) 14 dB (send direction)
Signal-to-noise ratio: 4 dB (receive direction) 6 dB (send direction)
DSL version: 1.100.8.24
DSL status: active for 15 days, 13 hours and 35 minutes
DSL Central Exchange: Broadcom 177.228
Reputatie 7
Badge +18
Dat is inderdaad niet veel. En bij jou is Pairbonding niet mogelijk. Ik ben dan ook bang dat het er nog niet komt. Er staan inderdaad geen geplande upgrades. Dit is ook bijzonder vervelend. Ik zal je alleen willen vragen om dit toch bij XS4ALL neer te leggen. KPN moderator kunnen niet bij jou gegevens komen, dat kan alleen XS4ALL. XS4ALL maakt gebruik van het KPN netwerk, maar voor dit soort vragen kun je het beste bij XS4ALL doen. Sorry!
@DennisSchreve bedankt voor de snelle reaktie, maar XS4all geeft aan, je moet bij KPN zijn, XS4ALL heeft geen invloed wanneer een upgrade staat ingeplanned.
Kastje naar de muur sturen (:
Reputatie 7
Badge +18
@DennisSchreve bedankt voor de snelle reaktie, maar XS4all geeft aan, je moet bij KPN zijn, XS4ALL heeft geen invloed wanneer een upgrade staat ingeplanned.
Kastje naar de muur sturen (:
Dat schiet inderdaad niet op als je van de kastje naar de muur stuurt. Maar KPN medewerker(st)er kunnen niet bij jou gegevens komen. Dan zouden ze denk ik wel met XS4ALL contact opnemen denk ik.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Arthur, welkom op het forum. Eerst maar eens antwoord geven op jouw 3 vragen.

1. Is er een planning bekend? De planning die jij kan zien op Fourstack, kan ik ook zien. Als er een upgrade binnen 2 maanden gepland staat vind je 'm daar. Meer kan ook ik niet zien.
2. Er ligt een glasvezel van CAIW, wanneer wordt deze vrijgegeven zodat KPN deze ook kan gebruiken? Deze zijn vaak wel gewoon vrijgegeven maar KPN kiest ervoor om die glasvezelkabel niet te gebruiken. We gebruiken vrijwel alleen die van Reggefiber/KPN. Ward_ legt hier uit hoe dat in z'n werk gaat mocht je geïnteresseerd zijn.
3. Is bonding mogelijk? Bij KPN niet in ieder geval (zie Fourstack). XS4ALL wil nog wel eens pairbonding leveren als er een tweede ader beschikbaar is waar (klein) laswerk voor nodig is. Maar dat zouden ze je vast wel gemeld hebben als dat zou kunnen.

Ik wil je niet heen-en-weer sturen natuurlijk maar om even een beeld te schetsen. KPN is netwerkbeheerder (Wholesale) en provider maar wij hier op het forum en bijvoorbeeld ook de klantenservice zijn van de provider. Dus als er problemen/vragen zijn moet je altijd bij jouw provider zijn en die stuurt dan eventueel KPN Wholesale aan voor werkzaamheden of iets dergelijks.

En dan nog een tip: check regelmatig eens https://www.kpnnetwerk.nl/ en schrijf je in voor de nieuwsbrief.
Reputatie 5
Badge +6
@Arthur H Ik wil graag nog even de reactie van Paul een klein beetje aanvullen. Ook bij mij kan volgens fourstack namelijk geen pairbonding gerealiseerd worden. Echter na het bellen met XS4ALL bleek het wel haalbaar te zijn voor mij. Ik ga het alleen niet realiseren omdat ik niet wil overstappen en KPN nog dit jaar de lijn van een upgrade gaat voorzien.

Mijn advies is dus om even telefonisch contact op te laten nemen met de klantenservice van XS4ALL. Zij kunnen in hun systemen zien of het 2e lijntje er wel ligt. In dat geval hoeft er alleen gelast te worden en heb jij ook een pairbonding faciliteit.
Je moet er dus expliciet naar vragen!

Succes
Reputatie 7
Badge +18
En dan nog een tip: check regelmatig eens https://www.kpnnetwerk.nl/ en schrijf je in voor de nieuwsbrief. @Paul_, Wist niet dat deze site bestond! Leuk! 🙂
Pairbonding is niet mogelijk omdat het een ADSL aansluiting is > 2600 meter van de centrale. Xs4all.nl geeft aan dat de verbinding dan onstabiel wordt.
Reputatie 7
Badge +30
Hierin heeft XS4All gelijk, Pair Bonding is eigenlijk alleen leverbaar met VDSL tot bepaalde afstanden (vanwege stabiliteit). Wel biedt XS4All zakelijk een oplossing met meerdere ADSL verbindingen en load balancers maar daar hangt vermoedelijk een kostenplaatje aan.

Persoonlijk zou ik zeggen dat overstappen eigenlijk de beste keus is.

Reageer