Beantwoord

ADSL2+ of VDSL2 met een Thomson TG789vn

Goedemiddag allemaal,

Hoe werkt een omzetting van ADSL naar VDSL? Gaat dit automatisch of moet je dit specifiek bij KPN aanvragen?

Volgens de fourstack-website is er 5 Mbit/s via ADSL2+ beschikbaar en 10 Mbit/s via VDSL2. Het modem staat nu op 7,4 Mbit via ADSL2+ (ITU-T G.992.5), maar ik ben dus erg benieuwd of de snelheid via VDSL2 mogelijk nog hoger kan...

De afstand naar de straatkast is 1626m en naar de wijkcentrale 5720m, volgens de informatie van breedbandwinkel.nl. Wie heeft er advies wat er het beste gaat werken? ADSL2+ of VDSL2

Het modem (Thomson TG789vn) is al een oudje, maar volgens mij moet deze wel VDSL aankunnen. Wel lees ik hier op het forum dat deze oude experiabox overal wordt vervangen. Vanwege de slechte en instabiele wifi op deze experiabox is er al een aparte switch en access point voor een snel netwerk en goede wifi aangesloten. Jammer, want al die extra apparaatjes gebruiken toch ook weer stroom.

Wie heeft er advies over ADSL2+ vs VDSL2 ?

Hoe kan ik een KPN WebCare medewerker bereiken voor een vervangend modem?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Vlietberg 16 december 2016, 11:47

De V10 is een prima apparaatje. De downloadsnelheid blijft (vooralsnog) hangen op 7,5 Mbit/s na de upgrade naar VDSL2. De afstand van +/- 1600m naar de straatkast lijkt ervoor te zorgen dat de snelheidswinst t.o.v. ADSL2+ (7,4 MBit/s) zeer minimaal is.

Justin, bedankt voor jouw hulp! Prima service van KPN WebCare.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Vlietberg, welkom op het forum! Wat een duidelijke omschrijving van jouw situatie :)

De omzetting van ADSL naar VDSL gaat niet automatisch. Als VDSL inderdaad geleverd wordt op jouw adres, kan ik de omzetting kosteloos voor je in gang zetten. Het lijkt me dan slim je modem ook gelijk te vervangen. De TG789 is namelijk echt al wat verouderd.

Reageer je op m'n privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 7
Badge +22
Ik zie dat VDSL sinds gisteren actief is 🙂 De snelheid die momenteel op de Experia Box binnenkomt, is 7,5 Mbit/s. Ik verwacht dat de snelheid in de komende dagen nog wat toeneemt.

Hoe bevalt de nieuwe Experia Box?

Hartelijke groet,
Justin
De V10 is een prima apparaatje. De downloadsnelheid blijft (vooralsnog) hangen op 7,5 Mbit/s na de upgrade naar VDSL2. De afstand van +/- 1600m naar de straatkast lijkt ervoor te zorgen dat de snelheidswinst t.o.v. ADSL2+ (7,4 MBit/s) zeer minimaal is.

Justin, bedankt voor jouw hulp! Prima service van KPN WebCare.
Reputatie 7
Badge +22
Ha Vlietberg, bedankt voor je terugkoppeling! Mooi dat je tevreden bent over de V10 🙂

Jammer dat de snelheidswinst gering is. Dat zal inderdaad te maken hebben met de afstand tot aan de straatkast.

Reageer