Beantwoord

Afgesloten gedurende 14 dagen bedenktijd

  • 13 May 2021
  • 22 reacties
  • 1081 keer bekeken

Beste KPN medewerkers,

Ik heb een overstap gemaakt naar ziggo, de box ontvangen en deze kon niet aangesloten worden. (Geen coax aansluiting omdat jullie glasvezelbox hier overheenĀ is gebouwd).

Ik heb gebruik gemaakt van een overstapservice zodat ik niet zonder internet zou komen zitten.

Dezelfde dag dat ik mijn doos van ziggo ontving (6mei) gingĀ mijn 14 dagen bedenktijd in en heb ik direct ziggo en kpn gebeld om de situatie uit te leggen en de overstap ongedaan te maken.

Op dit moment was ik nog aangesloten en is mij door een kpn medewerker gezegd dat alles nog werkte en ze er werk van zouden maken om alles terug te draaien en ik niet afgesloten zou worden. Ik heb immers nog 14 dagen.

de volgende dag ben ik afgesloten door jullie terwijl ziggo nooit een melding heeft gedaan dat ik aangesloten ben. (Kan immers niet want er is geen coax ingang dus een dergelijke melding is nooit gedaan). Ziggo bevestigd dit ook.

Na 5 uur bellen met KPN blijkt nu dat ik als klant gewist ben, geen 14 dagen bedenktijd heb en op zijn vroegst pas 22 mei weer aangesloten word omdat ik een nieuwe klant ben.

Ik zit nu al ruim een week zonder tv en internet thuis terwijl ik vanuit huis werk. Het noodpakket wat mij beloofd is bij het herafsluiten van een nieuw abbonnement kan mij nu (24 uur na het opnieuw klant worden) niet gestuurd worden omdat ik gewist ben uit jullie systeem.

Ā 

Jullie kunnen een flinke schadeclaim verwachten voor de dagen die ik nu niet kan werken.

Jullie hadden mij immers nooit mogen afsluiten voordat deze bedenktermijn was verstreken.

Ik heb gisteren een nieuw abbonnement afgesloten met de belofte een noodpakket te ontvangen maar ik wens niet langer klant van jullie te zijn op deze manier.

Ā 

Ik zal dus ook morgen direct weer een overstap aanvragen naar een andere provider.

Ā 

Dit gaat social media op en naar mijn advocaat.

Jullie komen niet met een schappelijke en passende oplossing. En derhalve voel ik mij genoodzaakt dit publiek te maken en de door mij gelede schade te verhalen.

Ā 

Hoe kunnen jullie zo ontzettend onprofessioneel handelen in corona tijd waarin mensen thuis werken???? Kan toch niet zijn dat ik 3 weken geen internet heb.ā€¦

Ā 

En nee ik heb geen mobiele telefonie van kpn en ik heb geen ene reet aan een hotspot maken thuis.

Ā 

Ik wil werkend internet, mijn kinderen kunnen geen tv kijken en het is vakantie.

Ā 

Jullie kunnen met mij een schikking treffen of een rechtzaak verwachten.

Ā 

Allle gesprekken met kpn zijn opgenomen en de onkunde waarmee gehandeld is is stuk voor stuk vastgelegd.

Ā 

De apparatuur die ik van jullie heb verdwijnt in de kliko als we er niet uit gaan komen.

Melding bij de autoriteit consumenten & markt is zojuist verstuurd. Juridische stappen zijn de volgende stap.

Ā 

Met vriendelijke groet,

Ā 

Mathijs van Gulik

Ā 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 14 May 2021, 14:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Grote woorden. Als je nog langer zonder internet wil zitten, dan vooral zo door gaan.Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Beste KPN medewerkers,

Ik heb een overstap gemaakt naar ziggo, de box ontvangen en deze kon niet aangesloten worden. (Geen coax aansluiting omdat jullie glasvezelbox hier overheenĀ is gebouwd).

Ik ben overigens wel heel benieuwd hoe dit eruit ziet. Foto? En waarom u dit niet gewoon laat aanpassen.Ā 

Word een fikse schade claim, kan zo de versnipperaar in.šŸ˜±šŸ˜±šŸ˜±

Je hebt 14 dagen bedenktijd bij Ziggo, geen 14 dagen bedenktijd als je afgesloten word, dat is gewoon pats boem en klaar.

En de rekening van de in de kliko (ook nog eens een milieu delict) komt vanzelf opde mat, die schade claim ga je zeker betalen.

Ā 

PS, Doe de rechter de groeten.šŸ˜šŸ˜šŸ˜

Waarom Ć¼berhaupt naar Ziggo als je glasvezel hebt?

Bij Ziggo heb je maar een upload van 50 Mb/s. Ook bij 500 of 1000 Mb/s download. Bij KPN is upload op glas momenteel max. 500. Dus dan kan je 1000 down/500 up hebben of 500/500.

Bij Ziggo momenteel max 1000 down (deel netwerk) en max 50 up (overal).

Wil je helemaal niet via KPN dan zijn T-mobile en Tele2 de Ć©nige andere opties. De overige providers kopen in bij ā€¦. KPN.

Ā 

(Geen coax aansluiting omdat jullie glasvezelbox hier overheenĀ is gebouwd)

Dit vind ik een beetje apart. Foto?

Ā 

Oh ja, kijk je buren even vriendelijk aan of je van hun wifi gebruik mag maken. Kun je ook weer tv kijken via laptop bijvoorbeeld.

Bedenktijd van 14 dagen gaat in vanaf het moment dat er geleverd door de nieuwe provider word er een signaal afgegeven naar de huidige. Dit signaal is nooit afgegeven.Ā En dus nietĀ vanaf het moment van afsluiten.

Ā 

Ziggo heeft aangegeven dat het 2 tot 5 maanden gaat duren om me aan te sluiten gezien er geen aansluiting is. Ze kunnen dus niet leveren op mijn adres. Klaar.

Ā 

In het verleden heeft er een aansluiting gezeten en die is er niet meer. Ziggo heeft dan ook direct alles geannuleerd en teruggedraaid. Kpn heeft me na telefonisch contact alsnog afgesloten terwijl me toegezegd is dat dit niet zou gebeuren. Nota bene de dag voor ik daadwerkelijk afgesloten werd.

Ā 

Dus Nick bemoei je er niet mee het zou jou maar overkomen dan piep je wel anders.

Ā 

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-voor-herroeping-gaat-pas-in-als-de-consument-beschikt-over-de-door-de-ondernemer-van-de-dienst-in-bruikleen-te-geven-hardware/

Bedenktermijn van 14 dagen voor herroeping gaat pas in als de consument beschikt over de door de ondernemer van de dienst in bruikleen te geven hardware.

Ā 

Foto volgt, ben niet thuis.

Kan hier ook 5 opnames posten met de gesprekken die ik heb gevoerd. Elk die iets verschillends beloven en keer op keer word hier niks van nagekomen.

Ā 

KPN is alleen goed voor nieuwe klanten. Mij nog ff snel een nieuw abbo af laten sluiten met de toezegging dat er een noodpakket aankomt. Ik heb hier alleen akkoord op gegeven MITS dit noodpakket daadwerkelijk naar mij komt.

Ā 

Word mij nu gezegd dat dit niet kan door dezelfde dame van kpn die mijn abbo gisteren heeft afgesloten šŸ‘šŸ‘šŸ‘

M.a.w. ik heb jullie dus geen toestemming gegeven om dit te doen.

Ā 

Zal jullie opname ook bevestigen

Sowieso niet de juiste plek om hier te posten op een forum vol KPN fanaten, blijkt wel weer.

Ga hier niet meer kijken, posten, reageren. Ik ben helemaal klaar met KPN. Tmobile/tele2 alĀ gesproken, opzegging volgt morgen (opnieuw).

Ā 

Zal nog mooie reclame voor jullie makenšŸ‘ ga niet de laatste zijn die bij jullie weggaat

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Bedenktijd op je nieuwe verbinding gaat in bij aansluiten, niet bij opzeggen.

Bij overstap service geeft de nieuwe provider de latende provider een opzegging met een datum dat zij gaan leveren, veranderd deze moet die provider dit doorgeven zodat de oude verbinding in takt blijft, hier is ergens iets mis gegaan en ben jij de dupe.

Nu wil het geval dat je consumenten voorwaarden hebt, dus geen recht op schade vergoeding, geen verbindings garantie, enz enz, je hebt dus helemaal nergens recht op, en door je zo op te stellen, rechter, advocaat, jullie apparatuur in de kliko, slechte recenties en dergelijke dreigementen zou ik ipv een stapje harder lopen de rem er op gooien, laat :scream: em maar lekker gaar stomen.

Reputatie 7
Badge +24

Bij opzeggen is er geen bedenktijd in ieder geval. Een opzegging annuleren kan ... 3 weken van tevoren ofzo. Maar een paar dagen van tevoren bellen haalt niets meer uit. Dan staat de opzegging al lang ergens heel diep in het systeem van KPN en kan niemand er meer bij. De opzegging gaat dan gewoon door. Wat medewerkers of telefonistes ook beweren, dat maakt niets uit. Niemand kan er dan meerbij.

Bedenktijd op je nieuwe verbinding gaat in bij aansluiten, niet bij opzeggen.

Bij overstap service geeft de nieuwe provider de latende provider een opzegging met een datum dat zij gaan leveren, veranderd deze moet die provider dit doorgeven zodat de oude verbinding in takt blijft, hier is ergens iets mis gegaan en ben jij de dupe.

Ā 

Ben niet aangesloten geweest. Ziggo heeft geen melding verstuurd dat zij zijn gaan leveren. Doen ze pas als ik aangesloten was geweest. Nooit monteur geweest nooit aangesloten geweest nooit melding verstuurd. Niks geleverd. Kan dus niet zomaar afgesloten worden.

Ā 

Wat snap je niet aan het feit dat er niks is gemeld bij KPN dat ziggo is gaan leveren?

ZIggo heeft nooit een melding gedaan en is nota bene geannuleerd en opgezegd bijZiggoĀ voordat er sprake is geweest van levering.

Ā 

Oh en ben ik ook de dupe van het feit dat ik een noodpakket zou krijgen als ik een nieuw abbonnement afsloot en nu blijkt dit niet te kunnen?

Ā 

Is dwaling.

Ā 

Ā 

Ziggo stuurt KPN een opzegging met een mogelijke overname datum, dat gaat in de agenda en moet op tijd aangepast worden, dat jij er pas op de laatste dag achter komt dat die aansluiting er niet is waar jij een hele maand naar hebt kunnen zoeken heb je jezelf toch een probleempje op de hals gehaald.

En Vertel nu eens, wat heeft de 14 dagen bedenktijdnu in hemelsnaam te maken met afsluiten/opzeggen van een verbinding, daar heb je geen bedenktermijn, pats/boem klaar, over en uit.

Enige wat er nu gebeurd is is een communicatie stoornis, en ben je afgesloten, jammer pech voor je, uithuilen en door,Ā  door drammen op iets wat er niks mee te maken heeft en dreigen werkt alleen tegen je, niet voor je zaak.

Reputatie 7

Gelukkig wordt door ziggo de bedenktermijn nĆ©t iets anders gehandhaafdĀ :joy: ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

Ā 

Die krijgen daar nog wel een probleempje mee, zijn al wat uitspraakjes over geweest.

Bij het gebruiken van een overstapservice gaan ze voor je na of ze op je adres kunnen leveren. Dit kastje is er echter niet of nooit geweest in de 4 jaar dat ik hier woon.

Ā 

Wellicht ben ik te goedgelovig geweest dat het vanzelfsprekend is dat ik aangesloten kan worden op het moment dat ik in de Vodafone winkel stond en de overstapservice gebruikte. (En deze meneer mij doodleuk vertelde dat ik gewoon aangesloten kan worden)

Ā 

neemt niet weg dat ziggo ondanks een opzegging 12 dagen na aansluiting nog verbinding levert voor voor vlekkoze overstap naar concurrenten.

Ja dan heĀ  je een deels dubbele nota, maar in ieder geval geen gezeik.

Neemt niet weg dat Vodafone niet heeft gemeld bij kpn dat ik aangesloten was.

Ā 

Dit is de procedure daar. Vreemd dat KPN de enige uitzondering op deze regel is?

Ā 

Ā 

heb je ook wat goeds te zeggen over het beloofde noodpakket? (Dongel) Dit zou ik krijgen als ik een nieuwe abbo afsloot en anders zou ik geen abbonnement aangaan. Nu is er wel een nieuw abbonnement afgesloten en tv code gestuurd maar krijg ik 24 uur later telefoon dat ik geen noodpakket kan krijgen omdat mijn data is gewist.

Ā 

Derhalve is onze nieuwe overeenkomst ook niet rechtsgeldig.

Ā 

Vreemd dat ook kpn medewerkers aan de telefoon zeggen dat dit niet had moeten gebeuren en dat ik in principe nog niet had afgesloten moeten worden.

Ā 

Maar blijkbaar weet jij het beter šŸ‘
Ā 

topic closed klant kwijt kost me teveel moeite en tijd dit en ik heb sinds 6 mei al 3 dagen lang uren aan de telefoon gehangen.

Ā 

Mijn bevestiging 3 april gehad van ziggo. Pakket 6 mei ontvangen. Heeft maand geduurd voordat de doos hier was.Ā 

Ā 

7 mei: opgezegd en bevestigd gekregen en afgesloten door kpn.

Liever afzien van uw bestelling?
Annuleren. Dat kan natuurlijk tot 14 dagen nadat u deze orderbevestiging van ons ontvangt. Dit heet herroepingsrecht.Ā Annuleren doet u zo.

Beste mevrouw, meneer Van Gulik,

U vroeg ons de volgende Ziggo dienst(en) te beƫindigen:

Deze diensten zijn beƫindigd

Dienst Einddatum Afkoop resterende abonnementstermijnen
Ziggo Wifibooster 07-05-2021 Nee
Ziggo Internet 07-05-2021 Nee
Ziggo Digitale Televisie 07-05-2021 Nee
Digitale Kabel TV 07-05-2021 Nee



Over de Ziggo apparatuur
Bij uw abonnement heeft u apparatuur in bruikleen. Kijkt u even mee of er iets retour moet?
Ā 

Type apparaat Serienummer Moet apparaat retour? Toelichting
Ziggo Mediabox XL 2183660128 Ja U ontvangt enkele dagen voor de einddatum van het abonnement per post een retourdoos met verdere instructies.
Ziggo Wifibooster 22112E4B00773 Ja U ontvangt enkele dagen voor de einddatum van het abonnement per post een retourdoos met verdere instructies.
Modem DEAP1030099C Ja U ontvangt enkele dagen voor de einddatum van het abonnement per post een retourdoos met verdere instructies.

Ā 

Ā 

Voor het noodpakket, ben ik niet bij geweest maar klopt als je ā€œkwijtā€ bent in de systemen je geen ā€œgedupeerde klantā€ bent en dus geen noodpakket, ā€œsystem say noā€

Nu kunnen mods hier wat meer en had die er misschien wel wat mee gekund moest je alleen effe geduld hebben.

Ā 

Wat betreft het afsluiten, had idd niet behoren te gebeuren, gebeurt 1 op de 1000 of minder en jij bent net de sjaak, net als bij Ziggo, ā€œsystem say YESā€ dus niet, dieĀ  kabel is wel ooit (of op papier) aangelegd, misschien net als bij mijn huis weggehaald en diep begraven onder in de kruipruimte.

Jammer, pech, succes bij T-Mobile, hoop dat je daar meer geluk heb.

Vergeet niet te annuleren bij KPN, vechten er straks 2 om dat ene draadje.šŸ˜³

Ik heb mijn bovenstaande post nog wat bewerkt.

Ā 

Weetje ja ik reageer fel en in emotie. Het kost mij geld, mijn kinderen hebben geen tv in de vakantie.

Ā 

Ik word van de kast naar de muur gestuurd via de telefoon en ben hier sinds vorige week donderdag mee bezig zonder enig resultaat en er word me alleen verteld dat dit het beste is wat ze kunnen doen voor mij.

Ā 

Ik zoek gewoon z.s.m. een oplossing en die word mij niet geboden. Sterker nog er werd me een losse worst voorgehouden met dit noodpakket waarna ik verlengd heb onder goede voornemens.

Ā 

Als jijĀ dit voor mij kan oplossen zou ik je dankbaar zijn, maar ik betwijfel het als het na ruim 10 uur bellen niets heeft opgeleverd.

Ā 

Het was vorige week geen probleem maar na 7 dagen begint het behoorlijk vervelend te worden dat er niets is gedaan aangaande deze situatie.

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Mathijs van Gulim,

Ik begrijp heel erg goed je frustratie, dit had je uiteraard niet in gedachten op het moment dat je koos voor een overstap naar ZiggoĀ :slight_frown:

Hoe het allemaal precies mis is gelopen bij Ziggo, daar kan ik uiteraard geen uitspraken over doen, wel kan ik me richten op het KPN gedeelte en kijken of ik tĆ³ch nog iets voor je kan betekenen en wellicht via onze overstapdesk opgehelderd kan krijgen waarom je lijn toch op is geheven.

Als je nu bijvoorbeeld wĆ©l weer in alle systemen bent geladen met je nieuwe klantnummer, kan het zijn dat het noodpakket inmiddels aan te vragen is zodat je snel weer online zult zijn. Zou je daarvoorĀ je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Hoi Maja,

Ā 

Ik heb mijn gegevens zo ver mogelijk ingevuld inclusief nieuwe klantnummer.

Ā 

Kun je me laten weten of je zo alle informatie hebt die je nodig hebt? Ik b.v. kan ook mijn oude klantnummer nog vermelden als dit nodig is.

Ā 

DankjewelĀ 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Mathijs van Gulim!

Wat ik onder andere zie, is dat er een melding is gestuurd naar een spoedafdeling om je zo snel mogelijk weer aangesloten te krijgen, maar die melding is zonder contact met jou gesloten omdat hij onterecht zou zijn aangezien je abonnement is beĆ«indigd ā€˜na een afgeronde overstap naar andere providerā€™. Ook onze overstapdesk geeft aan datĀ zij wĆ©l een afgerond overstapverzoek zien, terwijl Ziggo het signaal helemaal niet heeft kunnen leveren.Ā 

Hierop heb ik besloten om zelf even met Ziggo te bellen en daar geven ze aan dat je aanvraag inderdaad hĆ©Ć©l even gereed gemeld heeft gestaan en daarna direct weer af is gesloten omdat blijkt dat het niet werkend te krijgen zou zijn.Ā Hierdoor is het overstapproces dus wel afgerond, en is je opzegging per direct verwerkt, vanaf onze kant dus helemaal ā€˜volgens het boekjeā€™.Ā 

Gewapend met deze informatie ga ik kijken of ik er tĆ³ch voor kan zorgen nu, dat je een noodpakket van ons gaat ontvangen. Kan zijn dat ze reageren op mijn mail, maar kan ook zijn dat ze alleen jou informeren hierover, je ontvangt dan een sms met meer informatie over de bezorging.

Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden?

Hoi Maja,

Dankje voor de moeite tot dusver. Vreemd dat ziggo mij wat anders vertelde aan de telefoon. Wat ze aangaven is dat ze nooit een melding verstuurd hebben. Geloofde dit ook omdat ik dezelfde dag dat ik de box kreeg ook opgezegd ben bij ze alvorens ik afgesloten werd de ochtend erna. Word dus van alle kanten tegen mij gelogen, erg jammer dit.. maar zal wel zijn om hunzelf in te dekken..

Ik wacht het sms'je even af en hou het topic in de gaten voor updates.

Ā 

Groet,

Ā 

Mathijs

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niet met de gewoneĀ klantenservice van Ziggo gebeld, maar met hun tak van de overstapdesk, daar zullen ze vast wel iets meer kunnen zien dan de collega die jij gesproken hebt. Ik denk niet dat het een bewuste leugen is geweest maar vermoed eerder dat het er voor de gewone klantenserviceĀ ook echt uit zal zien alsofĀ je nooit een verbinding hebt gehad. De collega die ik gesproken heb af aan dat het er ook echt vreemd uit zag, in de systemen die ze daar tot hun beschikking hebben.

Het is hoe dan ook een merkwaardige situatie die zowel voor Ziggo als voor KPN niet heel gangbaar is, waardoor de medewerkers die je gesproken hebt geen ā€˜draaiboekā€™ klaar hebben liggen over hoe hier mee om te gaan. Waardoor jij nu het idee zult hebben gekregen dat je door geen van de partijen goed geholpen bent en dat is erg jammer natuurlijk. Ik hoop dan ook dat 1 van ons snel iets hoort en dat we jou weer online kunnen krijgen en deze situatie achter ons kunnen laten!

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels heb ik de bevestiging dat er een noodpakket verzonden is!Ā Heb jij hier ook de sms over ontvangen?Ā :slight_smile:

Inmiddels heb ik de bevestiging dat er een noodpakket verzonden is!Ā Heb jij hier ook de sms over ontvangen?Ā :slight_smile:

Hoi Maja,

Pakket vanmiddag ontvangen! Is inmiddels aangesloten en werkt!Ā Hartstikke bedankt!!

Ā 

Gr

Ā 

Mathijs

Reputatie 7
Badge +20

Ah helemaal super!

Graag gedaan @Mathijs van GulimĀ :blush: