Vraag

Afgesloten zonder waarschuwing, een jaar lang geen facturen geïncasseerd

  • 19 June 2022
  • 30 reacties
  • 670 keer bekeken

Ik ben echt woest!!! Ik ben afgesloten en kom er net achter dat jullie een jaar lang de facturen niet geïncasseerd hebben terwijl er altijd genoeg op de rekening staat. Nu moet ik ineens meer dan 1200 euro ophoesten om weer tv te kunnen kijken en om WiFi te hebben. En afgelopen jaar nooit iets van een herinnering of zoiets ontvangen.En op zondag kunnen ze me niet helpen natuurlijk 😡 Prutsers!! Wat een amateurs…. 
iemand anders hier ook ervaring mee?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Hallo @Moppergod je hebt het toch echt aan jezelf te wijten, als je weet dat er van een bepaalde leverancier, energie, verzekering, provider enz. maandelijks een bedrag afgeschreven moet worden en dat gebeurt niet, moet je aan de bel trekken bij de bank of bij de betreffende leverancier, in dit geval KPN.

KPN stuurt ruim een week voor de incasso ook altijd een mail met een aankondiging dat er een factuur aan komt inclusief eventuele bijlage van de factuur of te downloaden via MijnKPN zodat je kunt zorgen voor voldoende saldo op de rekening, mislukt de incasso dan probeert KPN het een paar dagen later nog een keer,  lukt het dan weer niet dan volgen er aanmaningen.

Ik kan me niet voorstellen dat je nooit een of meerdere keren geen correspondentie, in welke vorm dan ook, van KPN hebt ontvangen aangaande openstaande facturen.

 

Ik had het inderdaad kunnen zien Jan, maar tussen alle automatische incasso’s is het me gewoon niet opgevallen dat deze er niet bij zat. Er staat altijd meer dan genoeg geld op de rekening dus ik ben daar ook nooit echt mee bezig.
En zoals je aangeeft lijkt het me gebruikelijk de klant te informeren in het geval van mislukte incasso (ik heb hen volmacht gegeven dus ligt het initiatief bij mislukte incasso’s bij hen!!)

ik heb werkelijk niets, maar dan ook niets ontvangen of gehoord over niet betaalde facturen en ook niet over het afsluiten. 
en ja, mijn e-mailadres is juist en ja, ik check mijn spambox vaak…

Dus nee, dit ligt niet aan mij, maar aan KPN!

Hallo @Moppergod als je nooit per mail iets ontvangt van KPN zou ik dat eens afstemmen met KPN. Het kan zijn dat zij een ander mailadres van jouw hebben en dat jij dat mailadres  niet (meer) gebruikt c.q. actief hebt.

 

Nope… ik ontvang namelijk wel de facturen. Mijn gegevens daar kloppen echt. Ook mijn telefoonnummer.

Ik heb vorig jaar superwifi besteld. Dat was de laatste factuur die wel geïncasseerd is. Ben al eeuwen trouwe klant dus snap hier echt niks van…

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij is het bij KPN onmogelijk om een jaar lang internet en tv te krijgen zonder te betalen. Als je niet betaald, dan word je denk ik na 2 of 3 maanden al afgesloten. Een jaar lang ga je echt nooit uitzingen zonder te betalen.

Dus het lijkt me dat hier meer aan de hand is. Als u even uw forum profiel invult, dan kan een KPN medewerker even kijken wat er mis is gegaan.

Dank voor de tip Nick… 

Zou ook raar zijn als je een jaar lang niet zou betalen en toch je abonnement volledig kan gebruiken…. En toch is dat hier gebeurd. 

Reputatie 4
Badge +4

@Moppergod . Je geeft een instantie een machtiging voor automatische incasso voor het gemak. Logisch dat je er verder niet naar omkijkt. Ik moet nog zien wie elke maand zijn bankrekening naloopt om te zien of alle incasso's wel zijn afgeschreven.
Omdat eerdere incasso's wel goed zijn gegaan, kan het zijn dat het probleem bij de bank ligt. Vreemd is dat KPN geen bericht heeft gegeven dat de automatische incasso's niet zijn gelukt. En om je dan zomaar af te sluiten gaat inderdaad wel erg ver!

Maar ik vrees dat hoe dan ook die rekeningen betaald zullen moeten worden. Misschien dat dat via een soort betalingsregeling over een langere periode uitgesmeerd kan worden zodat je niet in één keer het hele bedrag hoeft op te hoesten.

Ik kijk mijn incasso’s elke maand na dus mij zal het gelijk opvallen als er wat mis gaat.

Reputatie 4
Badge +4

@Doornekamp33 Loffelijk!

@Ed W.  exact dat ja… wel al contact gehad met kpn inmiddels, maar de zondag-medewerker kan hier niks mee… die snapte er ook niks van en had dit nog nooit meegemaakt. Ik kan de facturen ook niet betalen want volgens de kpn incasso iDeal-link is er niks te betalen 😳

morgen maar weer bellen….

ook lekker om op zondag ochtend iemand af te sluiten en dan niks voor je kunnen doen…

Lekkere start van de Vaderdag zo 🤪

 

@Doornekamp33 netjes…. Zou ik dus blijkbaar ook moeten doen 🫣

Ik kijk mijn incasso’s elke maand na dus mij zal het gelijk opvallen als er wat mis gaat.

Ik ook, maar ben dan ook een gepensioneerde 'boekhouder' zoals ze dat vroeger noemden.

 

Reputatie 4
Badge +4

@JanD: Ja, ik controleer ook regelmatig, maar ik heb niet paraat aan wie ik een machtiging tot incasso heb gegeven. Ik heb er ook geen lijst van.
Dus ik controleer wel of een bedrag dat wel is afgeschreven klopt, maar niet of een bedrag niet is afgeschreven.
Je moet wel erg weinig incasso's hebben als dat opvalt of je moet een lijst hebben. Maar ja, ik ben dan ook geen boekhouder. 😊

Bedragen heb ik niet op de cent paraat voor de meeste incasso’s wel een ongeveer bedrag, maar ik weet precies wie er maandelijks afschrijft en in welke buurt het bedrag hoort te zitten.

Hallo @Ed W.  en voor iedere andere geïnteresseerde:

bij mijn bank, SNS, is het mogelijk binnen je eigen domein, een lijst in te zien van de gemachtigden en krijg tevens een paar dagen van te voren een mail dat er binnenkort van die en die een automatische incasso komt.

Vroeger moest je kaartjes invullen om iemand te machtigen en hield je een kopie achter plus een kaart om de machtiging weer in te trekken. Tegenwoordig gaat het allemaal digitaal.

 

Hoi Allemaal,

Ik en geldzaken, echt niet mijn hobby.
Gelukkig hebben we daar een accountbureau voor.😎
 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Moppergod, wat een rare situatie is dit zeg ☹️ Normaal gesproken hoor je herinneringen te ontvangen en afgesloten te worden, als een factuur 2 maanden op rij niet betaald wordt. Bij jou lijkt er al een jaar lang echt helemaal niet eens een incassopoging te zijn gedaan. Waardoor er ook niets ‘mislukt’ is en het normale proces niet in werking is getreden. Het is uiteraard ook je eigen verantwoordelijkheid om te controleren of de facturen betaald worden, maar in deze situatie snap ik wel dat dit écht niet op is gevallen. 

We hebben het bedrag wel nog van je tegoed maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je hier een regeling voor kunt treffen. je hebt dit niet bewust gedaan en ons proces werkte hier ook niet helemaal goed.

Dit is niet iets dat we via het forum voor je kunnen doen, zou je contact op willen nemen met mijn collega’s die hier meer over kunnen vertellen via 088-848 94 67?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is de status inmiddels @Moppergod? Is het gelukt om een regeling te treffen om deze situatie opgelost te krijgen? 

Nou nee…. Ik heb die maandag erna iemand gesproken die mij wel weer heeft aangesloten. En alleen verder een betalingsregeling wilde afstemmen. Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik al eeuwen klant ben en dat dit me toch zwaar tegenvalt. Ik heb aangegeven dat ik over een betalingsregeling wil praten als KPN aangeeft hoe zij mijn vertrouwen in jullie weer kunnen herstellen. Alleen maar een betalingsregeling en een moeizame sorry is in mijn ogen wat lafjes als je iemand met €1200 schuld opzadelt. 
Ik zou vorige week teruggebeld worden daarover, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Weer een minpunt… dus morgen ga ik zelf maar weer bellen want ik heb inmiddels wel een email ter aanmaning ontvangen 🤨. Geen goede beurt KPN… 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik al eeuwen klant ben en dat dit me toch zwaar tegenvalt. Ik heb aangegeven dat ik over een betalingsregeling wil praten als KPN aangeeft hoe zij mijn vertrouwen in jullie weer kunnen herstellen. Alleen maar een betalingsregeling en een moeizame sorry is in mijn ogen wat lafjes als je iemand met €1200 schuld opzadelt. 

U zou toch ook wel eens de hand in eigen boezem kunnen steken. U neemt voor 100 euro per maand diensten af van een bedrijf en u heeft niet door dat u er niet voor betaald. Dan bent u toch ook zelf fout bezig.

Hier hebben er 2 schuld, @Nick83 ,

@Moppergod  Omdat die te goed van vertrouwen is en denkt, dat gaat prima, en KPN die bewust een jaar verzaakt om te incasseren en nu zich niet echt coulant opsteld, ik zou een ruime regeling en excuses toch wel op zijn plaats vinden van de KPN kant.

Reputatie 7
Badge +10

Nou nee…. Ik heb die maandag erna iemand gesproken die mij wel weer heeft aangesloten. En alleen verder een betalingsregeling wilde afstemmen….

Je bent weer aangesloten, en er wordt kennelijk positief een voorstel gedaan voor een betalingsregeling. (Ik neem aan het in termijnen terug betalen van de opgelopen achterstand).

Wat verwacht je verder dan nog meer dan een sorry en die betalingsregeling?

Je hebt het jaar toch gewoon de diensten van KPN afgenomen?

@Nick83 

is hierboven al besproken. Tuurlijk had ik dat kunnen doen. Maar ik loop alleen door de afschrijvingen heen om te kijken of er niks geks gebeurt. Ik controleer niet (inmiddels wel uiteraard) of er afschrijvingen ontbreken. 
Mijn probleem zit ‘m erin dat dit een jaar lang kan gebeuren zonder dat er bij KPN een alarmbel gaat rinkelen( geen aanmaningen oid) en zonder enig bericht plotseling wordt afgesloten…. Het is toch niet raar dat ik me daar over verwonder??

Vertrouwen is niet het krijgen van bijvoorbeeld  korting. Heeft u zelf een idee hoe KPN dat vetrouwen kan herstellen?

Hallo @Moppergod bij jou hadden alarmbellen moeten gaan rinkelen toen KPN jou afsloot en moeten denken waarom ben ik zo stom geweest om niet maandelijks mijn aut. incasso's te controleren op welke wijze dan ook, dan had je wat nu gebeurd is kunnen voorkomen.

KPN vertrouwt jou blijkbaar ook door jou meteen weer aan te sluiten, misschien zelfs zonder heraansluitkosten en eist niet meteen het volledige openstaande bedrag op maar stelt een betalingsregeling voor, een heel coulante opstelling van KPN.

 

 

Lastig, merkwaardig.

Als de KPN geen extra kosten rekent dan is er netto niets aan de hand, wel een flinke onverwachte hap van je saldo. Dat heb ik ook wel eens maar ik werk voor mezelf dus ik heb dat maandloon gevoel niet zo, als je begrijpt wat ik  bedoel.

Is het al meer duidelijk hoe dit zo gekomen kan zijn ?