Afmelden KPN FON onmogelijk

Wanneer je je wilt afmelden voor KPN FON is dit niet mogelijk!! 

Eerst adviseert KPN om FON in je modem op off te zetten (maar dat is geen afmelden!!), plus dat het feit is dat KPN dit gewoon weer op on zet na een aantal dagen.....? Niet zo netjes dus!

Dan komen ze met het advies om je af te melden via: quote: "Mocht een klant niet een beetje van zijn WiFi willen delen, dan kan de klant zich afmelden. Dit kan via kpn.com/kpnwifi."

Maar daar aangekomen moet je eerst een FON account aanmaken om iets te kunnen doen...? Maar na dat je dat hebt gedaan, kun je van alles doen, behalve AFMELDEN.

Met andere woorden de enige manier om van FON af te komen is in je router steeds checken of KPN FON weer op on heeft gezet en het dan weer op off zetten, maar er ECHT vanaf komen is onmogelijk.

FON is prima voor gebruikers die deze service graag willen, maar wanneer je de extra ingeleverde bandbreedte zelf wilt houden en geen gebruik van FON wilt maken is dat onmogelijk definitief af te melden van deze service en te deactiveren. Het is dus een loop, KPN blijft adviseren om FON in de router, maar zet die zelf weer op on na een aantal dagen/weken (check maar eens), of via boven genoemde kpn.com/kpnwifi maar FON deactiveren en afmelden.... onmogelijk.

Raar toch....?

18 reacties

Reputatie 7
Hoi fullcapacity, welkom op het forum.

Als je Fon op jouw router uit zet, dan hoort deze niet vanzelf weer aangezet te worden.

Dat is dus een vreemd verhaal.

Het is een misvatting dat je bandbreedte inlevert als je Fon aanzet.

Jouw volledige bandbreedte blijft beschikbaar en alleen als jij de volledige bandbreedte niet gebruikt kunnen aangesloten Fon gebruikers maximaal 2Mbps van jouw capaciteit gebruiken, maar jouw eigen verkeer heeft altijd voorrang op die van de Fon gebruikers.

Je zou dus nooit iets mogen merken van eventueel aangesloten Fon gebruikers of het feit dat Fon op jouw Experia Box aan staat.

Beste wjb,

Bedankt voor je welkomst woord!

Je hebt gelijk "dat is dus een vreemd verhaal" maar wel een feit wat elke keer weer gebeurd. Soms blijft FON ca. 1-2 weken op off, maar gaat altijd weer "vanzelf" on.

Daarnaast geeft bij een online internet speed test een lagere waarde aan bij FON op on dan bij FON off....? (inderdaad ca. 2MB :-)

Tevens geeft KPN nooit een duidelijk antwoord om je compleet af te melden, dit is namelijk niet mogelijk! Je kunt je dus niet ontkoppelen van FON.

Reputatie 7
Het probleem is dat de Fon op jouw Experia Box dus blijkbaar spontaan weer aangezet wordt en dit hoort absoluut niet het geval te zijn. Jouw Fon login zou dan, na een periode dat deze niet gebruikt wordt, vanzelf moeten komen te vervallen.

Heb jij misschien ooit gebruik gemaakt van de KPN "assistent", een tool die wel meer vervelende "bijwerkingen" heeft.

Daarnaast zou het dus absoluut niet zo mogen zijn dat jij 2Mbps "kwijt raakt" als je Fon aanzet.

Zou jij hier een screenshots kunnen posten van de KPN Speedtest gemeten vanaf een bedraad aangesloten PC met zowel Fon aan als Fon uit.

Dank je wjb voor jouw feedback!

Heb jij misschien ooit gebruik gemaakt van de KPN "assistent", een tool die wel meer vervelende "bijwerkingen" heeft.

Dit klopt op m'n MacBook Pro........ gebeurde toen "rare dingen" en heb het toen gedeinstalleerd. Heb je inzake hier nog advies, zou zeer welkom zijn!

Bij een reboot van het modem, schakelt FON dan automatisch weer aan..?

Reputatie 7
Het lijkt er op dat die KPN "assistent" er voor zorgt dat er spontaan weer instellingen terugkomen die bij het laatste gebruik daarvan actief waren.

Dit zou kunnen betekenen dat het probleem verholpen zou kunnen zijn als je die "assistent" nu opnieuw zou gebruiken direkt nadat je Fon uitgezet hebt.

Het lijkt er ook op dat KPN alleen met kunst en vliegwerk de centrale KPN "assistent" backup kan verwijderen.

Gelukkig heb ik de KPN "assistent" nog nooit gebruikt want deze tool lijkt meer "stuk te maken" dan je lief is. 

Niet geschoten is altijd mis. ;)

Bedankt voor je info en advies!

Kun je hier wat verder op in gaan? quote: "Het lijkt er ook op dat KPN alleen met kunst en vliegwerk de centrale KPN "assistent" backup kan verwijderen."

Reputatie 7
Er is een andere post op dit forum waarbij de instellingen, die via de KPN "assistent" centraal bij KPN waren opgeslagen, roet in het eten gooide bij de ingebruik name van een ander type Experia Box.

De KPN "assistent" zorgt er namelijk voor dat de instellingen centraal opgeslagen worden zodat bij een reset van een Experia Box deze weer teruggezet kunnen worden.

KPN heeft toen die centraal vastgelegde instellingen verwijderd, maar naar ik uit dat topic begrepen heb was dat niet zo eenvoudig.

Ik heb nog even gezocht naar dat topic, maar kan het zo snel niet vinden.

Beste wjb,

Heb je een link voor mij..?

Ik heb sinds de installatie ook nooit meer de mogelijk gehad om ITV van kpn op m'n MacBookPro werkende te krijgen, terwijk dit perfect werkt op m'n tweede MacBookPro.....?

Dit roept bij mij vragen op........?!

Thanks voor je support!

Reputatie 7
Nee, helaas heb ik geen link voor je, ik zei al dat ik gezocht heb op het forum maar heb het topic niet kunnen vinden.

Ik hoop dat WebCare je hier verder mee kan helpen.

Reputatie 7
Badge +27
Dag ,

Sorry voor de late reactie. Hoewel ik zo geen link naar dat topic kan vinden help ik je hier graag mee verder.

Ik weet niet of dit te maken heeft met de KPN Assistent/Servicetool. De draadloze netwerknaam/wachtwoord en het kanaal worden daarmee wel opgeslagen, maar Fon zou hier los van moeten staan. Kun je in een privébericht jouw adresgegevens en naam contractant sturen? Dan laat ik in ieder geval nakijken of jouw gegevens correct staan afgemeld in de Fon database. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +27
Dag ,

Alles is inmiddels nagekeken. De gegevens in de database staan goed. Sinds 30-5 staat Fon op inactief. Ik begrijp dat je dit zelf al vaker hebt moeten doen, ik wil je verzoeken het nu in de gaten te houden. Als Fon toch weer inschakelt, kun je het dan eerst zo laten staan? Dan kunnen wij in de database nakijken wat hiervan de reden is. Ik hoop dat het niet meer nodig is!

Wat ITVOnline op de Macbook Pro betreft: Kun je toelichten wat er precies mis gaat? Logt de website wel automatisch in? Krijg je een foutmelding te zien, of een zwart scherm?

Beste Joran,

Dank voor je hulp in deze! FON staat nog steeds uit en ik zal mij melden als deze weer "spontaan" aan gaat (zonder zelf iets te doen).

Qua ITV van KPN werkt dit dus niet in Safari, ik krijg een rood kruis met de melding:

"Er is een onverwachte fout opgetreden.Probeer het nogeens door uw internetbrouwser te sluiten en te heropenen."

Misschien weet jij waarom dit zo is.....?

Alvat bedankt voor je hulp.

mvg

Peter

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb het verlossende antwoord niet direct, maar we kunnen aan aantal zaken testen.

Kun je eerst checken of Silverlight correct is geïnstalleerd via deze pagina?

Als dat het geval is kun je testen of een andere browser wel werkt, bijvoorbeeld Firefox.

Als er een probleem zit in de installatie van Silverlight, kan een herinstallatie helpen. Dat kan via deze stappen:

• Sluit Safari
  • Ga naar de Internet Plugins directory (/Library/Internet Plug-Ins/)
  • Verwijder Silverlight.plugin en WPFe.plugin
  • Open Safari opnieuw en ga naar itvonline.nl
  • Hier verschijnen direct instructies om Silverlight te downloaden en te installeren. Ververs de pagina na deze stappen.

Kun je laten weten of een van deze stappen het heeft verholpen?

Beste Joran,

Bedankt voor je advies en e.e.a. uitgevoerd zoals je beschreef. Helaas geen resultaat, ook niet in de Chrome browser.

Nog steeds een rood kruis, zoals eerder beschreven.

In afwachting,

Vriendelijke groet,

Peter

Joran,

UPDATE: Probleem opgelost. In Private-mode doet ITV het niet met Silverlight, uitgeschakelen en ITV doet het gewoon!

Bedankt voor je advies!

mvg

Peter

Reputatie 7
Badge +27
Daar was ik niet opgekomen! Goed om te horen :D

Beste Joran,

Mijn topic begon over het feit dat FON "automatisch" op ON wordt gezet. Inmiddels heb ik alweer twee keer FON in het modem van ON naar OFF moeten zetten.

Dit fenomeen komt steeds maar weer terug en ik wil geen FON op ON hebben staan. Zijn er nog adviezen te geven, of zou een ander (omruil) modem helpen?

In afwachting,

mvg

Peter 

Reputatie 7
Badge +27
Dag Peter,

Ik heb je laatste bericht gemist, excuses!

Het lijkt me een goed idee dat we een andere Experiabox proberen. Kun je in een privébericht je 06-nummer sturen en aangeven wanneer een koeriersafspraak het best uitkomt? Dit kan vanaf morgen (elke ochtend/middag/avond). Op zaterdag is alleen een afspraak in de ochtend mogelijk.

Reageer