Afsluiten/verlengen abonnement televisie en internet

  • 20 June 2019
  • 11 reacties
  • 9085 keer bekeken

Beste KPN,

Mijn contract van me abonnement (internet en tv) is afgelopen. Nu wil ik een nieuw abonnement aansluiten of de huidige verlengen en zag ik dat jullie mooie acties hebben lopen. Ik ben meteen gaan bellen en kreeg een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat deze actie alleen voor nieuwe klanten is en voor bestaande klanten word er niks gedaan.
Hoe dit op mij overkomt is dat jullie nieuwe klanten hartelijk onthalen en trouwe bestaande klanten mogen barsten want die zijn toch al klant.
Dit valt me vies tegen van jullie.

Nadia 4 jaar geleden

Hallo @N. Noorlander, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Het is natuurlijk niet onze bedoeling dat we je teleurstellen. Ook trouwe klanten waarderen we. Het is weliswaar zo dat een nieuwe klant korting ontvangt, die krijgt iedereen als welkomstcadeau. Die heb jij ook gekregen ;)



Er is echter wel een uitzondering. Vaste abonnementsvormen (internet, tv en bellen) gaan niet voor het leven mee. Technologische ontwikkelingen en veranderende klantbehoeften zorgen ervoor dat we ons productportfolio vernieuwen. Om de 2 - 3 jaar introduceren we een nieuw vast portfolio voor internet, tv en bellen. Om een goed en relevant aanbod te doen, aansluitend op de wensen van onze klanten. Als je een 'oud' abonnement hebt blijft dit doorlopen. Totdat je aangeeft graag gebruik te willen maken van het nieuwe abonnement. Óf wanneer we de oude abonnementen rationaliseren (jouw pakket overzetten naar het nieuwe abonnement), om wildgroei in systemen, klantcommunicatie etc. te voorkomen.

Nu weer terug op die uitzondering, als jij je 'oude' abonnement vrijwillig inruilt voor een nieuw Internet en TV abonnement kun je ervoor kiezen om weer een nieuw jaarcontract aan te gaan. Dit kan in maandbedrag voordeliger zijn, omdat er bijvoorbeeld een aantal opties 'standaard' uit je huidige abonnement gehaald kunnen worden. Daarnaast is het in sommige gevallen ook mogelijk een 'extra' korting toe te passen, vergelijkbaar als met nieuwe klanten. Bijvoorbeeld als je het Internet en TV 4K abonnement af gaat nemen, dan krijgt iedereen extra voordeel 🙂



Samenvattend: nee, we geven niet elk jaar een 'verlengkorting', maar er zijn dus uitzonderingen.



Heb je nog vragen over jouw abonnement? Stel ze hier gerust!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Wat is het probleem? Ook jij hebt bij aanvang van je contract eenzelfde soort korting gekregen vorig jaar. En iedere Nieuwe klant krijgt vandaag de dag eenzelfde soort korting. Niks mis mee, zo wordt iedereen gelijk behandeld.
Het is niet mogelijk om een KPN Thuis abonnement te verlengen zoals bij KPN Mobiel. KPN Thuis sluit je af tot wederopzegging. Heb je nog een oude "Alles in één" propositie dan zou je wel kunnen switchen naar één van de huidige "Internet + TV (basis)" abonnementen. Je hebt dan echter geen recht op de "nieuwe-klanten-lokkorting". Die heb je al gehad.

Ik ben 31 jaar klant... Wat is nou 1 jaar...
Reputatie 7
Ik ben al vele, vele jaren abonnee van KPN en tot 1 juni had ik een Alles-in-1 Standaard abonnement. Voor €72,49 heb ik nu een Internet en TV abonnement (€62,50) met de opties vast bellen (€1,-) en Spotify Premium (€8,99).

Dit is weldegelijk een nieuw contract voor 12 maanden...


...met bijbehorende korting die nog een tijdje zal doorlopen.

Reputatie 7
Hallo @N. Noorlander, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Het is natuurlijk niet onze bedoeling dat we je teleurstellen. Ook trouwe klanten waarderen we. Het is weliswaar zo dat een nieuwe klant korting ontvangt, die krijgt iedereen als welkomstcadeau. Die heb jij ook gekregen ;)

Er is echter wel een uitzondering. Vaste abonnementsvormen (internet, tv en bellen) gaan niet voor het leven mee. Technologische ontwikkelingen en veranderende klantbehoeften zorgen ervoor dat we ons productportfolio vernieuwen. Om de 2 - 3 jaar introduceren we een nieuw vast portfolio voor internet, tv en bellen. Om een goed en relevant aanbod te doen, aansluitend op de wensen van onze klanten. Als je een 'oud' abonnement hebt blijft dit doorlopen. Totdat je aangeeft graag gebruik te willen maken van het nieuwe abonnement. Óf wanneer we de oude abonnementen rationaliseren (jouw pakket overzetten naar het nieuwe abonnement), om wildgroei in systemen, klantcommunicatie etc. te voorkomen.
Nu weer terug op die uitzondering, als jij je 'oude' abonnement vrijwillig inruilt voor een nieuw Internet en TV abonnement kun je ervoor kiezen om weer een nieuw jaarcontract aan te gaan. Dit kan in maandbedrag voordeliger zijn, omdat er bijvoorbeeld een aantal opties 'standaard' uit je huidige abonnement gehaald kunnen worden. Daarnaast is het in sommige gevallen ook mogelijk een 'extra' korting toe te passen, vergelijkbaar als met nieuwe klanten. Bijvoorbeeld als je het Internet en TV 4K abonnement af gaat nemen, dan krijgt iedereen extra voordeel 🙂

Samenvattend: nee, we geven niet elk jaar een 'verlengkorting', maar er zijn dus uitzonderingen.

Heb je nog vragen over jouw abonnement? Stel ze hier gerust!
Reputatie 4
Badge +3

Ik lees net toevallig deze discussie en ik moet zeggen dat ik het een hele bijzondere situatie vind.

Ik ben in juli overgestapt van Telfort naar KPN (omdat het straks KPN wordt wou ik de automatische overstap voor zijn). Ik ben heel erg tevreden over de diensten en de prijs ervan.

Wat ik wel heel erg bijzonder vind is dat als je contract voorbij is (na 1 jaar in mijn geval) je blijkbaar niet met een korting een jaar kan verlengen. Dit kon altijd wel bij Telfort, ieder jaar weer. Ik heb daar toch behoorlijk wat jaren gezeten.

Het is voor mij geen reden om weg te gaan, ik heb geen zin in al het gedoe en de diensten ben ik heel tevreden over (en dat is mij ook wel wat waard). Maar ik vind het dus wel heel bijzonder dat dit bij Telfort al die jaren wel kon en hier bij KPN dus blijkbaar niet.

Reputatie 7

Ha @knorde, wat leuk dat ik je hier tref. Zo te zien ook al helemaal over op de groene kant ;) Welkom! Ik heb van Jasper en Alexandra begrepen dat het ook voor Telfort klanten niet gebruikelijk is om ieder jaar je abonnement te verlengen met dito welkomstkorting. Mogelijk heb je eerder wel geluk gehad? Anyway. Fijn om te lezen dat je dik tevreden bent over de dienstverlening en de prijs. Dat doet ons goed.

Reputatie 4
Badge +3

Ha @knorde, wat leuk dat ik je hier tref. Zo te zien ook al helemaal over op de groene kant 😉 Welkom! Ik heb van Jasper en Alexandra begrepen dat het ook voor Telfort klanten niet gebruikelijk is om ieder jaar je abonnement te verlengen met dito welkomstkorting. Mogelijk heb je eerder wel geluk gehad? Anyway. Fijn om te lezen dat je dik tevreden bent over de dienstverlening en de prijs. Dat doet ons goed.

@Nadia Ja, we zijn inmiddels helemaal groen haha 🙂 Of dit geluk was weet ik niet, maar het ging wel heel erg gemakkelijk altijd. Nooit heel veel moeite voor hoeven doen. Ik weet ook niet of de korting gelijk was aan de welkomstkorting maar het was altijd wel een paar maanden korting.

Mocht het geluk zijn geweest zou ik het alsnog niet eerlijk vinden dat het de ene klant wel lukt en de andere niet, blijkbaar maakt het dan toch uit wie je aan de telefoon krijg. Conclusie is dus eigenlijk gewoon een paar keer bellen en net zolang proberen totdat je een medewerker treft die het wel doet (want blijkbaar kan het wel).

Hoe dan ook, ik ben zoals ik ook al eerder zei heel tevreden over KPN (en ook voorheen heel tevreden over Telfort). Prijs/kwaliteit vind ik prima. Maar ergens vind ik het wel heel bijzonder dat afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt je wel of geen korting ontvangt bij een verlenging.

In ieder geval bedankt voor je reactie :)

Reputatie 7

Nee, dat is ook niet fair. De korting is alleen bedoeld voor nieuwe klanten. Dus dat is aangescherpt :) 

Hoe dan ook, ik ben zoals ik ook al eerder zei heel tevreden over KPN (en ook voorheen heel tevreden over Telfort). Prijs/kwaliteit vind ik prima. 

:relaxed:

Reputatie 1

Dit blijft bizar en onverdedigbaar. Nederland is een van de weinige landen waarbij je geen rententiebonissen krijgt bij vast internet.

Je wordt beloond voor overstappen ieder jaar en die korting en bijkomende kosten betalen de trouwe klanten. Dus zo veel mogelijk overstappen, als je dan weer na een 1 of 2 jaar terug komt krijg je wel weer gewoon de kortingen.

Het bizarre is dat alle telco's dit doen, alsof het afgesproken is. Ik hoop dan ook vurig dat de ACM een keer gaat kijken waarom er geen concurrentie is op klantbehoud en of hier geen sprake is van afspraken in de sector.

Badge +19

@Bruins30 Maar waarom zouden ze retentiebonussen geven? Zover ik weet doet alleen de anwb dat. En dat is eigenlijk oneerlijk.  Je betaalt daar dus eerst jaren teveel. Er is juist wel concurrentie op klantbehoud!!!

Reputatie 1

@Bruins30 Maar waarom zouden ze retentiebonussen geven? Zover ik weet doet alleen de anwb dat. En dat is eigenlijk oneerlijk.  Je betaalt daar dus eerst jaren teveel. Er is juist wel concurrentie op klantbehoud!!!

Dat krijg je ook als je je mobiele telefoon abbonement verlengd en afhankelijk van de verlenging 1 of 2 jaar krijg je zelfs meer korting. Blijven betekent namelijk geen kosten voor de aansluiting, gegarandeerde omzet, gegarandeerd behoud voor klanten (en die laatste twee maken het bedrijf kredietwaardiger). Je betaalt nu te veel want jij betaalt de kortingen voor nieuwe klanten omdat je die korting gewoon iedere 2-3 jaar krijgt als je maar steeds switcht.

Reageer