Afstand tot mijn centrale? Verbetering internet

• 2 augustus 2012
  • 18 reacties
  • 30791 keer bekeken

Ik heb een paar vragen.

De snelheid op mijn adres is bar slecht, wonen best ver van de centrale af ( hoeveel weet ik niet, dat zou ik graag willen weten)

De snelheid die ik maximaal haal is 480kb/s.

Is het mogelijk om het met pairbonding te verbeteren? Of gaat dat niet ivm de afstand tot de centrale?

18 reacties

De afstand hemelsbreed zegt niets... Misschien gaat de lijn wel eerst de hele buurt rond. Kijk even op deze site op welke afstand u zit van de centrale: http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck . Kwa snelheid van internet kan ik niets zeggen, wacht maar even op een webcare persoon 🙂.

± 4614 meter

Ik kan wel gedag zeggen tegen sneller internet...

Reputatie 2
Badge
Ik ook 4602 meter.

Rond de 800Kb/s met de oude speedtouch 780 met gewikkelde voeding, elk ander modem ook rond de 400.

Allemaal geprobeerd, fritz, experia, linksys boxen, is maar 1 modem voor een moeilijke lijn.

Dus modem maakt heel veel uit.

Speedtouch alleen als modem inzetten, en voor snel netwerk thuis, hang je daar dan een airport extreme achter, zo heb je best of both worlds.

Bijna 8 mb uit een 8mb lijntje Link Information

Uptime:1 day, 22:29:15
DSL Type:G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:921 / 7.538
Thnx voor dit antwoord, maar wat is een gewikkelde voeding?

En moet ik nog ergens op letten als ik zon ding via marktplaats op de kop tik?

Reputatie 2
Badge
Hebben ze allemaal denk ik, een gewikkelde voeding.(st780)

Staan voor weinig op MP, heb hier zelf ook 2 op reserve liggen ;)

Heb vandaag een Speedtouch 780 opgehaald en geprobeerd om te installeren, maar het is me niet gelukt.

Telkens verbinding verbroken.

Had kpn opgebeld voor de inlogggevens

Username:kpn@direct-adsl

WW: Kpn

Dit werkte ook niet, toen werdt mij verteld omdat ik ADSL2 heb dat het zoiezo niet meer gaat werken met dat modem..

Harley heb jij ook ADSL2? En hoe heb jij hem geinstalleerd?

Reputatie 2
Badge
Wie je dat wijsgemaakt heeft.

Heb ook adsl2 

ww kpn kleine letters

Kun jij me vertellen hoe jij hem geinstalleerd hebt?

Reputatie 1
de verbinding is een pppoa verbinding

vpi/vci moet zijn 8.48

gebruikersnaam = kpn@direct-adsl

wachtwoord = kpn

Bedankt Leo, zal het vanavond is gaan testen!

Configuratie

Welke optie moet ik pakken aan de rechterkant?

ALs ik in mijn speedtouch router ben geeft ie aan 8.35, ik kan dit ook niet veranderen in de router zelf.

Moet het DSL lampje branden? Ook al is de router nog niet goed ingesteld?

Want deze brand namelijk niet, volgens de router geen DSL verbinding, maar als ik hem in me Experia box doe dan werkt het internet gewoon..

Reputatie 2
Badge
Vreemd, die 780-ers die ik hier heb liggen zijn gewoon plug & play, zelfs geen ww

Zelfde firmwareversie?

Product Name:SpeedTouch 780

Software Release:7.4.32.7

Service Name:KPN Experia Box, ST780 (modified by user)
Zijn dat Experia boxen dan? Want ik heb een normale 780er.. Misschien dat de nog iets uit maakt?

Reputatie 2
Badge
Heb ook eentje van xs4all, werkt ook gewoon. 

Hmm vreemd dan,  het enige wat ik kan veranderen als ik inlog op de router, is de gebruikersnaam en wachtwoord.. en verder de firewall instellingen maar dan heeft het niets mee te maken.

En als ik het programma van Speedtouch gebruik krijg ik dat menu, maar dat werkt ook niet alle opties al geprobeerd :(

Reputatie 2
Badge
probeer eens wizard niet gebruiken en een harde reset modem

Dat heb ik ook al geprobeerd, maar werkt ook niet, dan blijft de cpi vci op 8/35 staan.

Kan jij een screenshot maken van de interface van de 780?

Reageer