Beantwoord

Afstandbediening App voor mijn sony tv en wifi

  • 9 November 2019
  • 20 reacties
  • 239 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag aan iedereen:grinning:

Ik heb Any remote op mijn telefoon staan om mijn tv te kunnen bedienen, wat enorm goed werkt. 

Maar! op afstand, dus buitenshuis niet, want als ik ergens ben heeft diegene een ander IP adres dan ik en wat natuurlijk in de App staat, dus ik kan mijn remotecontrol niet meer gebruiken, wat ik juist wil als ik niet thuis.

Het is gewoon beter voor mijn gevoel dat ik tv aan en of uit kan zetten als ik niet thuis ben.

Moet ik hiervoor een omleiding gebruiken? Zodat ik toch de wifi kan gebruiken?

 

ThnXxx

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 9 November 2019, 17:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

via vpn

verbinding maken met je thuisnetwerk dan werkt het

maar het lijkt mij niet handig dat je je tv gebruikt als anti inbraak

je kunt dan beter een tv simulator gebruiken

of lampen schakelen bijvoorbeeld een hue setje

google maar eens link:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-e&q=TV+Simulator

Reputatie 1

Lampen zijn allemaal al ingesteld :grinning:

En dat doet iedereen al zo'n beetje, maar ik wil mijn tv gewoon uit kunnen zetten als ik later thuis kom van mijn werk s'nachts (horeca) of eerder aanzetten thuis voordat ik weg ga. 

En de VPN app heb ik maar dan moet ik nog even uitvogelen hoe en wat. 

Ik merkte op, op afstand dat ik de app voor de remote niet kon gebruiken voor de tv, want het IP is anders dan dat als ik thuis ben

 

ik weet niet wat jij hebt thuis maar ik gebruik vpn op mijn netgear r9000 router

maar het is ook mogelijk met een synology nas

op de telefoon gebruik ik openvpn connect app

Reputatie 1

Ik gebruik het idd voor op mijn telefoon, omdat ik juist dacht dat ik het kon gebruiken om ook mijn wifi te veranderen voor mijn remotecontrol 

Ik ga een kijken naar jouw app voor de telefoon. Ik gebruik zelf Touch VPN

je moet wel een vpn server draaien thuis en de benodigde poorten open zetten

anders kan het niet werken

ik weet haast zeker als je een vpn connectie met je home netwerk hebt die tv app zal werken

maar stap 1 is een vpn verbinding

heb je een synology ?

Reputatie 1

En dat is dus dat Ik niet weet hoe ik die poorten open moet zetten. Het enige wat ik wil is dat ik mijn afstandbediening kan laten werken op afstand. 

Lijkt me niet moeilijk...dacht ik :joy:

Reputatie 1

Euh  nee, ik heb geen synology

je vroeg om een omleiding

ik dacht vpn het makkelijkst is maar moet je wel een vpn server hebben draaien

dan kun je in je thuisnetwerk komen en zo je tv bedienen

het probleem is dat je ook geen terugkoppeling hebt “je weet niet of de tv echt aan gaat”

misschien weet @wjb het hoe dit simpel kan

misschien iets met je public ip adres maar ik denk dat vpn de beste oplossing is

 

Reputatie 1

Ja, mijn tv gaat aan en uit, dat kan ik zelf allemaal regelen met de app. Ik kan het zelfs op Netflix etc zetten, geen problemen daarmee.

Maar het gaat er mij dus om, dat ik dit ook kan doen als ik niet thuis ben, want nu bedien ik mijn app via mijn telefoon en via mijn ipadres en dat staat ook zo in die app..begrijp je? 

mijn ip adres ? voer je hier het ip adres van je tv in

 

Reputatie 1

Mijn IP adres staat in de App can de tv. Dus! De App reageer alleen via mij app als ik thuis ben. Maar als ik op een WiFi zit can iemand anders,  dus, dan is dat ook een andere IP adres en dan reageert de app niet meer, dat is wat ik bedoel en zeg..

Dat is wel raar ja

Vpn zal dan denk ik helaas de enige oplossing zijn

maar dan moet je zoals ik al zij een vpn server draaien dat kan een router synology pc enz. Zijn volgens mij ondersteund een experiabox geen vpn

Reputatie 7
Badge +24

Hi Sylbi, welkom op het forum. 

Vpn zal dan denk ik helaas de enige oplossing zijn

maar dan moet je zoals ik al zij een vpn server draaien dat kan een router synology pc enz. 

Dit is volgens mij ook de enige oplossing. Ik sta er overigens van te kijken van dit verzoek, hehe. Komen we niet vaak tegen. Tv op afstand aan/uit zetten. ;) 

Ben wel benieuwd of het wel gaat lukken, laat het ons hier even weten. 

Reputatie 1

Vreemd verzoek ja? Hehe...;-) mij leek het redelijk normaal..

Maar...het is juist reuze handig, ik werk in de horeca, dus als ik niet thuis ben, kan ik 'avonds mijn tv aanzetten

Ik moet alleen nog steeds even naar heel dat vpn gebeuren gaan kijken, want ik wil dit echt op afstand doen, dus met een ander IP adres…

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb al jaren een VPN server. Ik kan zo vanaf afstand mn computers bedienen op precies dezelfde manier als ik thuis ben en met wifi verbonden ben.

Reputatie 7
Badge +24

Vreemd verzoek ja? Hehe...;-) mij leek het redelijk normaal..

Maar...het is juist reuze handig, ik werk in de horeca, dus als ik niet thuis ben, kan ik 'avonds mijn tv aanzetten

Ik moet alleen nog steeds even naar heel dat vpn gebeuren gaan kijken, want ik wil dit echt op afstand doen, dus met een ander IP adres…

 

 

Dat bedoelde ik natuurlijk met een knipoog. ;) 

Reputatie 1

Vreemd verzoek ja? Hehe...;-) mij leek het redelijk normaal..

Maar...het is juist reuze handig, ik werk in de horeca, dus als ik niet thuis ben, kan ik 'avonds mijn tv aanzetten

Ik moet alleen nog steeds even naar heel dat vpn gebeuren gaan kijken, want ik wil dit echt op afstand doen, dus met een ander IP adres…

 

 

Dat bedoelde ik natuurlijk met een knipoog. ;) 

Ja, dat weet ik, vandaar ook mijn knipoog naar jou toe😀

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap alleen niet waarom je de tv wilt aanzetten. Tegen inbrekers ofzo?

Reputatie 1

Ik snap alleen niet waarom je de tv wilt aanzetten. Tegen inbrekers ofzo?

Onder andere..als ik een nacht weg bent is dit reuze makkelijk, aan doen en uit op afstand, krijg het alleen nog niet voor elkaar LOL

 

 

Reputatie 1

En ja!!! Ik heb het voor elkaar...tralalala:heart_eyes:

Ik rust niet voordat ik het voor elkaar kon krijgen, en jawel, en heel simpel..simpel...als je het goed uitzoekt, want kom op zeg..Dit moest toch kunnen?

°men neme: Google home nest

°slimme stekker voor televisie

°slimme stekker voor ontvanger

Sluit dit alles aan, via je app van Google home

Ondanks dat alles ingesteld is met wifi, kan dit zelfs op 4G

En bedien alles via je foon...als je weg ben natuurlijk, anders thuis via je commando's 

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: