Airplay experia box v9

• 14 juni 2015
  • 5 reacties
  • 348 keer bekeken

Mijn volledige airplay systeem werkt niet meer toen ik ben overgestapt naar KPN. Meerdere malen hierover contact gehad met de klantenservice, maar helaas zonder resultaat? Zijn er oplossingen om dit wel werkend te krijgen? Zo niet, ben ik geneigd om direct weer over te stappen naar een andere provider.

Alvast dank voor de moeite.

Lex

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Eén van de weinige oplossingen is een experiabox V10, deze worden volgens mij nog niet aan klanten uitgegeven, maar deze werkt met AirPlay

Robin
Reputatie 7
Hoi lex3010, welkom op het forum.

Dit issue speelt al zeer lange tijd op de Experia Box V9.

Het uit zich alleen als het ene apparaat via de wifi van de V9 is aangesloten en het andere apparaat met een netwerkkabel.

Je kunt dit voorkomen door een wifi accesspoint op de V9 aan te sluiten en alleen die wifi te gebruiken.

Niet mooi natuurlijk, kost weer geld, maar helaas is KPN nu al meer dan een jaar niet in staat gebleken dit probleem te verhelpen.

Ik had echter wel verwacht dat met de introductie van routed-ITV op de V9 ook dit probleem eindelijk wel eens tot het verleden had mogen behoren.

Welke firmware versie draait er op jouw V9?

Reputatie 1
Ik had inderdaad hetzelfde probleem. Ik heb echter net een firmware update gehad (er zijn wat ipv 6 opties bij gekomen) maar het lijkt er op dat het nu wel werkt. In ieder geval doet hij het met audio vanaf mijn telefoon en laptop wel. :D

Vond t wel grappig dat de update alle settings naar default terug gooide.

Beste wjb,

Bedankt voor je reactie! Ik ga natuurlijk geen extra kosten maken om een nieuwe router aan te schaffen. Ik heb de v9 op aanraden van de klantenservice gister gereset. Ik ga er van uit dat er dan nu weer de nieuwste firmware op draait.

Lex

Reputatie 7
Dit kan je controleren door in te loggen op de Experia Box (http://192.168.2.254), de versie van de firmware zou moeten eindigen op T09.9.

Reageer