Vraag

Airport Time Capsule niet gevonden

  • 1 November 2019
  • 2 reacties
  • 566 keer bekeken

Hallo en HELP,

 

ik heb altijd KPN gehad en mijn wifi liep via Time Capsule en ik had een “eigen netwerk”. Elke dag werd er automatisch een backup gemaakt.

Nu ben ik een half jaar naar het buitenland geweest en internet etc opgezegd. Nu ben ik weer weer terug en heb wederom KPN aangeschaft. Bij het aansluiten vonden mijn telefoons, iPad en iMac meteen het oude netwerk weer en verbonden automatisch. Wat dat betreft werkt alles perfect.

ECHTER er worden geen backups gemaakt en als ik finder ga kijken staat de timecapsule ook niet bij apparaten. 

In het Airport-Configuratieprogramma staat zowel internet, Time Capsule als Airport Express genoemd, alle drie met een groen bolletje. Wat gaat er mis?? Van KPN krijg ik geen enkele medewerking!!

 

De melding die de Time Machine geeft is de volgende:

 

Time Machine kan het maken van de reservekopie op 'Time Capsule van Jurgen.local' niet voltooien.

 

De reservekopie is niet voltooid vanwege een netwerkprobleem. Zorg ervoor dat de computer en de reservekopieschijf zich in hetzelfde netwerk bevinden en dat de reservekopieschijf is ingeschakeld. Probeer vervolgens opnieuw een reservekopie te maken.

 

Nieuwste geslaagde reservekopie: 9 april 2019

 

 

DANK JE WEL VOOR DEGENE DIE ME KAN HELPEN!!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Dit is natuurlijk geen KPN probleem want de Time Capsule hangt in je eigen netwerk. Als hij dus in het AirPort Configuratie tools gevonden wordt lijkt alles goed te zijn. Enige wat ik me dan kan voorstellen is dat je je Time Capsule weer moer koppelen aan je iMac. Rechtsboven in de menu balk staat het icon van Time Machine, als je daar op klikt kunt je de Time Capsule koppelen. Heb je dat al geprobeerd?

Dit is natuurlijk geen KPN probleem want de Time Capsule hangt in je eigen netwerk. Als hij dus in het AirPort Configuratie tools gevonden wordt lijkt alles goed te zijn. Enige wat ik me dan kan voorstellen is dat je je Time Capsule weer moer koppelen aan je iMac. Rechtsboven in de menu balk staat het icon van Time Machine, als je daar op klikt kunt je de Time Capsule koppelen. Heb je dat al geprobeerd?

Dank voor het antwoord! Dat heb ik inderdaad gedaan. DWZ ik heb op het tekentje van Time Machine geklikt en krijg de systeemvoorkeuren Time Machine. Daar heb ik ook de melding zoals in het eerste bericht weergegeven vandaan. De melding over het netwerk. Daar staat ook van wanneer de oudste kopie is en en de nieuwste kopie. Ik zou alleen niet weten hoe ik dat de Time Machine aan het de Mac kan/moet koppelen.

 

Wat echter raar is, is dat ondertussen de Time Machine weer bij apparaten staat en dat er nu een andere foutmelding wordt gegeven en wel:

 

“ De reservekopie op ‘Time Capsule van Jurgen’ is al in gebruik” 

 

Time Machine kan het maken van de reservekopie op 'Time Capsule van Jurgen.local' niet voltooien.

 

Het schijfkopiebestand '/Volumes/Data-2/iMac van Jurgen.sparsebundle' dat voor de reservekopie wordt gebruikt, is al in gebruik.

 

Nieuwste geslaagde reservekopie: 9 april 2019

 

Om het even makkelijk te houden ;-)

Reageer