Vraag

Al 3 maanden zonder internet

  • 26 November 2019
  • 8 reacties
  • 139 keer bekeken

Beste KPN,

 

Op 3 september heb ik de sleutel ontvangen van mijn nieuwbouw appartement in Arnhem (Klarendal). Hiervoor heb ik op 26 Augustus een contract met jullie afgesloten voor een internet-only abbonement via de glasvezel. Ondertussen zit ik nog steeds zonder internet en niemand van de KPN kan mij vertellen waarom. Ik heb al meedere malen via de telefoon contact gehad met de klantenservice van KPN (zowel de normale klantenservice als KPN-netwerksupport), maar zonder succes.

 

Ik had oorspronkelijk een monteur geplanned op 23 september, deze is zonder duidelijke reden geannuleerd. Vervolgens heb ik van KPN netwerk support op 30 september bericht gehad dat de “uitvoering” langs zou komen in week 42 om de huisaansluiting te realiseren. Hiervoor zouden zij nog met mij contact opnemen. Na 3 weken niks gehoord te hebben kreeg ik een mail van KPN dat de datum verschoven was naar week 47. Ook nu zou er weer contact met mij worden opgenomen om een afspraak in te plannen, dit is weer niet gebeurd. Deze week heb ik van KPN netwerk support te horen gekregen (na er zelf achteraan te moeten bellen) dat de datum alweer is verschoven naar week 50. En weer kan niemand mij een reden geven waarom.

 

Wat ik wel weet is dat de glasvezel aansluiting in mijn woning er al sinds de sleuteloverdracht ligt en dat iedereen in mijn gebouw die aangesloten is bij de Ziggo al maanden internet heeft. Wat gaat hier mis? Ik zou graag wat duidelijkheid krijgen over waarom de KPN steeds haar afspraken niet nakomt en waarom ik nog steeds geen internet heb.

 

Grt,

Michiel

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Syphon, welkom op het forum. 

Dit is ontzettend naar om te lezen. Ik heb hier alleen geen enkele invloed op. Ik kan wel kijken of ik iets kan zien en eventueel een update plaatsen zodat ze hier nogmaals naar kijken. Ik begrijp dus wel goed dat alles bij jou binnen klaar is? Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Heb je van ons ook een 4G modem gekregen voor internet?

Ik hoor graag van je. 

Ik heb mijn profiel zover mogelijk aangevuld.

 

De glasvezelaansluiting bij mij binnen is inderdaad al klaar. Ik heb ondertussen wel een noodpakket gekregen van jullie (ik weet niet of je hier op doelt?). Ook heb ik de KPN Experia box al sinds begin september.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. 

Ik val gelijk met de deur in huis. Rot! Ik heb hier totaal geen invloed op (waar ik ontzettend van baal), ik kan alleen meekijken in het systeem van de netwerkbeheerder. Ik zie nu de verschuiving naar 16 december. Ik kan wederom een melding aanmaken zodat zij contact met je opnemen. Om eerlijk te zijn zou ik je beslissing begrijpen om toch bij Ziggo aan te sluiten. Het spijt me ontzettend, als provider moeten wij afwachten tot ze dit gereed melden. 

Het aanbod om flink wat data toe te voegen aan je noodpakket blijft . 

Ik snap dat jullie hier geen invloed op hebben omdat jullie hiervoor een externe partij inschakelen. Wat ik niet snap, is dat niemand mij kan vertellen waarom deze datum elke keer verschoven wordt. Wat moet er nog gebeuren en waarom gebeurd dit niet?

 

Het gebrek aan communicatie is waar ik me ontzettend aan stoor. Jullie staan toch in contact met deze netwerkbeheerder? Het kan niet moeilijk zijn om even te informeren naar de status van het netwerk. Desnoods doe ik dit zelf wel, het enige wat ik nodig heb zijn contactgegevens van het uitvoerende bedrijf.

 

Ik heb er absoluut geen vertrouwen in dat zij voor 16 december contact met mij gaan opnemen. Dit is namelijk al 3x eerder niet gebeurd. Ik ga niet weer een halve maand wachten op niks, tenzij iemand mij zekerheid kan bieden dat ik de 16e wel aangesloten wordt op het netwerk.

Reputatie 7
Badge +24

Nee, helaas staan wij als provider niet mee in direct contact. Het enige wat wij kunnen zie is de verwachte schema, ik kan alleen wederom een verzoek plaatsen voor contact. Ook kun je zelf ook bellen met Netwerk NL. Het nummer is 088 006 37 44 (ma t/m vrijdag tot 18 uur). Hier kun je helemaal onderaan ook alle contactgegevens vinden. 

Heb je uberhaupt wel de tijd genomen om mijn posts te lezen?

Zoals ik ook al aangaf in mijn eerste post, ik heb al meerdere malen gebeld met KPN netwerk NL. Dit is ook precies de reden dat ik op dit forum een post heb gemaakt, omdat zij mij niet kunnen vertellen waarom ik nog geen internet heb.

 

Het is toch bespottelijk dat KPN Netwerk NL, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de aanleg en het beheer van het netwerk, mij geen informatie kan geven over de status van dit netwerk? Dit is toch precies de reden waarom iemand contact met ze zou willen opnemen?

 

Ik hoop alsnog dat jij voor mij kan uitzoeken waarom het zo lang moet duren en wanneer ik kan verwachten dat ik eindelijk wordt aangesloten.

 

Grt, Michiel

Even een korte update van mijn kant.

 

Ik zou op 16 december eindelijk worden aangesloten. Het is inmiddels 22 december en ik heb nog steeds niks gehoord van KPN netwerk support. KPN komt zoals verwacht weer haar afspraken niet na.

 

Helemaal klaar hiermee, lekker bezig KPN :thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend ! 

Ik zou ze vandaag gewoon weer bellen. Het nummer is 088 006 37 44 (ma t/m vrijdag tot 18 uur). Hier kun je helemaal onderaan ook alle contactgegevens vinden.