Al maanden wegvallende verbinding, eindelijk komt vrijdag een monteur

  • 28 July 2021
  • 111 reacties
  • 2163 keer bekeken


Toon eerste bericht

111 reacties

Reputatie 1

HoiĀ  Alex_P

Alles werkte goed tot dat ik weer een tv ontvanger aansloot in de woonkamer. De storing was er na een tijdje weer. Nu heb ik de netwerkkabel vanaf de tv ontvanger gevolgd tot aan de kpn box 12 en hij zat dus rechtstreeks op de modem aangesloten. Daarna heb ik het de tv ontvanger uitgewisseld met de andere tv ontvanger enĀ aangesloten. Weer dezelfde problemen. Hierna heb ik de netwerkkabel vervangen (een heel werkje want dit zitecht overal achter...). Nu werkt het voorlopig wel goed. Het kan dus toch gewoon aan een defecte netwerkkabel liggen. Ik denk dat het een combinatie was van die netwerkkabel en een slechte dsl kabel want een paar dagen terug had ik wel nog storingen terwijl er geen enkele netwerkkabel aangesloten was in de KPN BOX 12.

Nu is er wel een monteur ingepland maar ik zou die toch liever even willen uitstellen. Er is veel kans dat het nu wel in orde is. Als het nu effectief in orde is vind ik het echt jammer dat ik het zelf niet eerder heb gevonden. En wat een geweldige support heb ik van jullie al gekregen. Echt geweldig! Jammer dat er in het oorspronkelijke bericht wat negatieve dingen staan door mij. Ik kan het ook niet meer bewerken. Ik kon het maar niet geloven dat het aan een netwerkkabel lag omdat ik zonder kabels ook storingen had. Dus waarschijnlijk 2 oorzaken... Een paar weken geleden is de kpnbox ook vernieuwd en dat was ook nodig. Als je er met 1 vinger zachtjes tegen tikte kwamen er duizenden fouten. Heel het netwerk in huis had dus toch wel wat aandacht nodig modem inbegrepen. Wanneer het verschillende oorzaken zijn, wordt het alleen maar lastiger om op te lossen. Het zou dus nu echt wel kunnen zijn dat alles goed is. IkĀ denk dus dat we daarom beter de monteur afspraak even uitstellen en als er hierna toch weer dezelfde problemen zijn dan de monteur tochĀ laten komen. Ik wacht uw antwoord even af.

Ā 

Reputatie 1

HoiĀ  Alex_P

Alles werkte goed tot dat ik weer een tv ontvanger aansloot in de woonkamer. De storing was er na een tijdje weer. Nu heb ik de netwerkkabel vanaf de tv ontvanger gevolgd tot aan de kpn box 12 en hij zat dus rechtstreeks op de modem aangesloten. Daarna heb ik het de tv ontvanger uitgewisseld met de andere tv ontvanger enĀ aangesloten. Weer dezelfde problemen. Hierna heb ik de netwerkkabel vervangen (een heel werkje want dit zitecht overal achter...). Nu werkt het voorlopig wel goed. Het kan dus toch gewoon aan een defecte netwerkkabel liggen. Ik denk dat het een combinatie was van die netwerkkabel en een slechte dsl kabel want een paar dagen terug had ik wel nog storingen terwijl er geen enkele netwerkkabel aangesloten was in de KPN BOX 12.

Nu is er wel een monteur ingepland maar ik zou die toch liever even willen uitstellen. Er is veel kans dat het nu wel in orde is. Als het nu effectief in orde is vind ik het echt jammer dat ik het zelf niet eerder heb gevonden. En wat een geweldige support heb ik van jullie al gekregen. Echt geweldig! Jammer dat er in het oorspronkelijke bericht wat negatieve dingen staan door mij. Ik kan het ook niet meer bewerken. Ik kon het maar niet geloven dat het aan een netwerkkabel lag omdat ik zonder kabels ook storingen had. Dus waarschijnlijk 2 oorzaken... Een paar weken geleden is de kpnbox ook vernieuwd en dat was ook nodig. Als je er met 1 vinger zachtjes tegen tikte kwamen er duizenden fouten. Heel het netwerk in huis had dus toch wel wat aandacht nodig modem inbegrepen. Wanneer het verschillende oorzaken zijn, wordt het alleen maar lastiger om op te lossen. Het zou dus nu echt wel kunnen zijn dat alles goed is. IkĀ denk dus dat we daarom beter de monteur afspraak even uitstellen en als er hierna toch weer dezelfde problemen zijn dan de monteur tochĀ laten komen. Ik wacht uw antwoord even af.

Ā 

EN nu weer een storing. Laat de monteur dan toch maar zeker langskomen.

Reputatie 1

Het mag morgen zeker doorgaan. Deze keer weer sezelfde symptomen. Tv en internet vallen af en toe weg en de snelheid moet zich iedere keer opnieuw herstellen. Tijdens die storing bouwt er zich ook soms maar 1 crc foutje op en een 6 a 7 tal errored seconds. Heel weinig maar toch uitval op dat moment. De snelheid zakt dan ook van een 97 mbit naar 80 mbit. Dit alles op het zelfde moment van de storing. ik heb alle netwerkkabels uitgewisseld enz... Ik weet nu niet meer wat ik verder nog kan doen. Ik ben er 2 volle dagen mee bezig geweest. laat de monteur dus zeker komen en hopelijk weten we morgen iets meer.

Reputatie 1

Hoi,

Ā 

Vandaag een gemiste oproep van kpn gekregen en ik moest terugbellen naar het mij bekende nummer. Ik heb naar 08000402 gebeld. Daar zeggen ze dat ofwel vandaag een monteur langskomt ofwel vrijdag. Wel heb ik een bericht gekregen voor vandaag. Ik heb geen zin om heel de dag voor niks te wachten. Weten jullie iets meer?

Blijkbaar staat het op vrijdag gepland nu.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi,

Ā 

Vandaag een gemiste oproep van kpn gekregen en ik moest terugbellen naar het mij bekende nummer. Ik heb naar 08000402 gebeld. Daar zeggen ze dat ofwel vandaag een monteur langskomt ofwel vrijdag. Wel heb ik een bericht gekregen voor vandaag. Ik heb geen zin om heel de dag voor niks te wachten. Weten jullie iets meer?

Blijkbaar staat het op vrijdag gepland nu.

Heb je geen sms en/of mail gekregen met de precieze dag en tijdsvak?

Ik heb even in het plan systeem gekeken wat er aan de hand is. Omdat er meerdere zieken zijn momenteel in de regio waar u woont, kon de afspraak vandaag niet meer gehaald worden, en vrijdag was pas de eerst volgende plek.

Daarnaast heb ik ook even meegekeken met de verbinding en heb een richting gevonden waarin gezocht kan worden. Op de verbinding zit namelijk een vectoring, dat is een anti ruis tegen de frequenties van de omliggende verbindingen. Echter zie ik dat daar bij 2 verbindingen de demping te laag is (wij hanteren minimaal -80dBm/Hz, op uw verbinding zijn er 2 verbindingen die -79,1dBm/Hz en -77,9dBm/Hz op de downloadstreamzitten). Dit zou een richting kunnen zijn, dat kan met de kabel onder de grond te maken, maar ook met veel meer andere zaken (bijvoorbeeld een stoorzender van buitenaf). De monteur zal hoogstwaarschijnlijk het koper onder de grond gaan meten, en als dat goed is vermoedelijk doorzetten naar een specialist. Maar dat zijn mijn verwachtingen. Ik ben wel benieuwd wat er uiteindelijk de oorzaak is.

Reputatie 1

Ik heb even in het plan systeem gekeken wat er aan de hand is. Omdat er meerdere zieken zijn momenteel in de regio waar u woont, kon de afspraak vandaag niet meer gehaald worden, en vrijdag was pas de eerst volgende plek.

Daarnaast heb ik ook even meegekeken met de verbinding en heb een richting gevonden waarin gezocht kan worden. Op de verbinding zit namelijk een vectoring, dat is een anti ruis tegen de frequenties van de omliggende verbindingen. Echter zie ik dat daar bij 2 verbindingen de demping te laag is (wij hanteren minimaal -80dBm/Hz, op uw verbinding zijn er 2 verbindingen die -79,1dBm/Hz en -77,9dBm/Hz op de downloadstreamzitten). Dit zou een richting kunnen zijn, dat kan met de kabel onder de grond te maken, maar ook met veel meer andere zaken (bijvoorbeeld een stoorzender van buitenaf). De monteur zal hoogstwaarschijnlijk het koper onder de grond gaan meten, en als dat goed is vermoedelijk doorzetten naar een specialist. Maar dat zijn mijn verwachtingen. Ik ben wel benieuwd wat er uiteindelijk de oorzaak is.

Hoi,

Bedankt voor uw bericht. We waren nog niet helemaal zeker of het nu vandaag of vrijdag ging worden. Hopelijk vinden ze vrijdag de oorzaak. Ik heb in huis echt alles al geprobeerd.Ā 

Ā 

Ik heb even in het plan systeem gekeken wat er aan de hand is. Omdat er meerdere zieken zijn momenteel in de regio waar u woont, kon de afspraak vandaag niet meer gehaald worden, en vrijdag was pas de eerst volgende plek.

Daarnaast heb ik ook even meegekeken met de verbinding en heb een richting gevonden waarin gezocht kan worden. Op de verbinding zit namelijk een vectoring, dat is een anti ruis tegen de frequenties van de omliggende verbindingen. Echter zie ik dat daar bij 2 verbindingen de demping te laag is (wij hanteren minimaal -80dBm/Hz, op uw verbinding zijn er 2 verbindingen die -79,1dBm/Hz en -77,9dBm/Hz op de downloadstreamzitten). Dit zou een richting kunnen zijn, dat kan met de kabel onder de grond te maken, maar ook met veel meer andere zaken (bijvoorbeeld een stoorzender van buitenaf). De monteur zal hoogstwaarschijnlijk het koper onder de grond gaan meten, en als dat goed is vermoedelijk doorzetten naar een specialist. Maar dat zijn mijn verwachtingen. Ik ben wel benieuwd wat er uiteindelijk de oorzaak is.

Hoi,

Bedankt voor uw bericht. We waren nog niet helemaal zeker of het nu vandaag of vrijdag ging worden. Hopelijk vinden ze vrijdag de oorzaak. Ik heb in huis echt alles al geprobeerd.Ā 

Ā 

De afspraak staat nu inderdaad aanstaande vrijdag 13-08 tussen 14:00 uur en 16:00 uur.

Het probleem ligt naar wat ik nu in kan zien echt buiten. Als de vectoring niet goed zijn werk kan doen, dan is er minder ruimte over voor de frequenties, hierdoor is er minder capaciteit en zal de snelheid lager worden. En valt de verkeerde frequentie weg, dan valt het tv of internetsignaal ook weg. En dat zijn de symptomen die u ervaart. De oorzaak zal heel misschien niet vrijdag direct gevonden kunnen worden, maar er kunnen wel vervolgstappen ondernomen worden om te onderzoeken wat de oorzaak daadwerkelijk is. Wel heel belangrijk is, als de bon naar een specialist toe gaat, het modem niet meer aan en uit zetten of resetten, maar het apparatuur en de verbinding volledig zelf het werk laten doen. Zo kan er een goede meting uitgevoerd worden, dat is Ć©cht belangrijk!

Ik zal vrijdag nog even in de bon meekijken van de monteur wat hij er in gezet heeft. :)

Reputatie 1

Ik heb even in het plan systeem gekeken wat er aan de hand is. Omdat er meerdere zieken zijn momenteel in de regio waar u woont, kon de afspraak vandaag niet meer gehaald worden, en vrijdag was pas de eerst volgende plek.

Daarnaast heb ik ook even meegekeken met de verbinding en heb een richting gevonden waarin gezocht kan worden. Op de verbinding zit namelijk een vectoring, dat is een anti ruis tegen de frequenties van de omliggende verbindingen. Echter zie ik dat daar bij 2 verbindingen de demping te laag is (wij hanteren minimaal -80dBm/Hz, op uw verbinding zijn er 2 verbindingen die -79,1dBm/Hz en -77,9dBm/Hz op de downloadstreamzitten). Dit zou een richting kunnen zijn, dat kan met de kabel onder de grond te maken, maar ook met veel meer andere zaken (bijvoorbeeld een stoorzender van buitenaf). De monteur zal hoogstwaarschijnlijk het koper onder de grond gaan meten, en als dat goed is vermoedelijk doorzetten naar een specialist. Maar dat zijn mijn verwachtingen. Ik ben wel benieuwd wat er uiteindelijk de oorzaak is.

Hoi,

Bedankt voor uw bericht. We waren nog niet helemaal zeker of het nu vandaag of vrijdag ging worden. Hopelijk vinden ze vrijdag de oorzaak. Ik heb in huis echt alles al geprobeerd.Ā 

Ā 

De afspraak staat nu inderdaad aanstaande vrijdag 13-08 tussen 14:00 uur en 16:00 uur.

Het probleem ligt naar wat ik nu in kan zien echt buiten. Als de vectoring niet goed zijn werk kan doen, dan is er minder ruimte over voor de frequenties, hierdoor is er minder capaciteit en zal de snelheid lager worden. En valt de verkeerde frequentie weg, dan valt het tv of internetsignaal ook weg. En dat zijn de symptomen die u ervaart. De oorzaak zal heel misschien niet vrijdag direct gevonden kunnen worden, maar er kunnen wel vervolgstappen ondernomen worden om te onderzoeken wat de oorzaak daadwerkelijk is. Wel heel belangrijk is, als de bon naar een specialist toe gaat, het modem niet meer aan en uit zetten of resetten, maar het apparatuur en de verbinding volledig zelf het werk laten doen. Zo kan er een goede meting uitgevoerd worden, dat is Ć©cht belangrijk!

Ik zal vrijdag nog even in de bon meekijken van de monteur wat hij er in gezet heeft. :)

Mooi, zoals u het nu omschrijft ervaar ik het exact.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Wim, ik was even vrij. Ik heb alles meegelezen, jammer dat die monteur niet kon komen. Maar laten we vrijdag afwachten.Ā 

@jordy.vanderboltĀ Wat fijn dat je ook meekijkt. Thanks!

Reputatie 1

Hoi,

Ā 

De KPN monteur is hier geweest. Ze heeft de 2 koperdraden van het isra punt opnieuw aangesloten en ze doen een meting tot woensdag en dan zien we verder. De laatste 2 dagen ging het weer goed maar dat gebeurt zo al de hele tijd.. Wat mij de laatste maanden ook nog opgevallen is dat wanneer de modem een actual rate bv 97 mbit geeft, dat ik nooit aan die snelheid kom tijdens een speedtest. Het is steeds 10 a 11 mbit minder. De speedtest gebeurt steeds zonder extra verbruikers zoals bv tv-ontvangers enzā€¦Ā Vroeger haalde ik deze snelheid wel. Wanneer de modem 95 mbit aangaf, dan kwam er uit een test ook 94 a 95 mbit. Na het opnieuw aansluiten van het isra is dit dus nog steeds het geval. Wat ik ook telkens heb is dat wanneer de modem herstart is en ik ping 8.8.8.8 dan is dat heel stabiel 8 a 9 ms dus heel snel. Na een 20 tal minuutjes is het opeens tussen de 12 en soms 15 ms en dan blijft het ook zo behalve wanneer ik terug een restart van de modem doe. dan is het weer 20 min 8 a 9 ms. dit is dus ook zo voor en na het vernieuwen van de isra.Ā  Misschien is dit normaal maar het is toch ook een patroon dat mij opgevallen is.

Nu even tot woensdagĀ afwachten dus.

Ā 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi,

Ā 

De KPN monteur is hier geweest. Ze heeft de 2 koperdraden van het isra punt opnieuw aangesloten en ze doen een meting tot woensdag en dan zien we verder.

Ā 

Ā 

Dat is het? Paar draadjes opnieuw aangesloten? Niet even gemeten?Ā 

Reputatie 1

Er is wel iets gemeten. Wat weet ik niet exact. Er werd ook gezegd dat er een meting of monitoring is opgestart tot woensdag. AlĀ  bij al heeft het max. 20 minuten geduurd. Echt uitgebreid getest is er niet denk ik. Ik ben geen specialist natuurlijk.

Ik vind het toch wel vreemd dat ik steeds 10 mbit of meer tekort kom op de actual rate in de kpnbox. Deze meting gebeurt met wifi en netwerkkabels eruit. En toch een dikke 10 mbit dat verloren gaat.Ā 

Dit was vroeger niet het geval.

Reputatie 1

De eerste storing is al een feit. G.dmiljaar! Zojuist gebeurd. :-(

Weer exact hetzelfdeā€¦

Ik hoop dat ze nu de koperlijn en alles in de straatkast kunnen nakijken want anders blijft dit maar duren. Het is nu toch duidelijk dat het probleem niet in huis is.

Reputatie 7
Badge +10

De eerste storing is al een feit. G.dmiljaar! Zojuist gebeurd. :-(

Weer exact hetzelfdeā€¦

Ik hoop dat ze nu de koperlijn en alles in de straatkast kunnen nakijken want anders blijft dit maar duren. Het is nu toch duidelijk dat het probleem niet in huis is.

Goedzo!! (soort van) Als er niks zou gebeuren had de duurmeting ook niks kunnen detecteren.Ā 

Laat het maar lekker lopen, nergens aanzitten (hoe vervelend het ook is) Maar nu word er data gegenereerd waar we iets mee kunnen.

Ā 

Reputatie 1

De eerste storing is al een feit. G.dmiljaar! Zojuist gebeurd. :-(

Weer exact hetzelfdeā€¦

Ik hoop dat ze nu de koperlijn en alles in de straatkast kunnen nakijken want anders blijft dit maar duren. Het is nu toch duidelijk dat het probleem niet in huis is.

Goedzo!! (soort van) Als er niks zou gebeuren had de duurmeting ook niks kunnen detecteren.Ā 

Laat het maar lekker lopen, nergens aanzitten (hoe vervelend het ook is) Maar nu word er data gegenereerd waar we iets mee kunnen.

Ā 

Klopt. Maar in de modem zie je relatief weinig fec en crc fouten in verhouding tot de gevolgen hiervan. Alles valt weg en dan loopt de snelheid weer langzaam op. Het is weer dik 2 dagen goed gegaan en telkens als je er terug in geloofd gebeurt het opnieuw. Ik blijf overal af.

Reputatie 1

Ondertussen al een drietal keren exact dezelfde symptomen gehad. Aan de is/rain huis ligt het dus ook niet. Ik hoop echt dat ze het probleem vinden.

Reputatie 1

Ondertussen weer 4 a 5 storingen gekregen. Google stadia gaat gewoon niet meer zo slecht is de verbinding. Ik haal ook nooit de snelheid wat de modem zegt die ik moeten kunnen halen. Dit was vroeger wel zo. Ik ben het echt moe. Alweer bijna een maand bezig hiermee. Als ik al 10 mbit zo kwijt ben vind ik het vreemd dat het zo moeilijk is 9m het probleem op te sporen.

Reputatie 1

Ondertussen weer 4 a 5 storingen gekregen. Google stadia gaat gewoon niet meer zo slecht is de verbinding. Ik haal ook nooit de snelheid wat de modem zegt die ik moeten kunnen halen. Dit was vroeger wel zo. Ik ben het echt moe. Alweer bijna een maand bezig hiermee. Als ik al 10 mbit zo kwijt ben vind ik het vreemd dat het zo moeilijk is 9m het probleem op te sporen.

Ik denk dat er ofwel iets in de wijkkast verkeerd gaat ofwel de koperlijn zelf. Soms gaat het een hele tijd goed en dat is dan wel vreemd als de lijn zelf slecht zou zijn.

Reputatie 1

Hoi,

Daarnet contact gehad met de kpn monteur die vorige week langs is geweest. Men heeft niks gevonden. Wel hebben ze gezien dat er vandaag om 6u in de ochtend iets scheelde maar daar worft niks mee gedaan.Ā  Ze gaan bekijken of het wordt verdergezet maar het klonk alsof er niks meer gaat gebeuren. Wat zit er juist in de wijkkast waar mijn koperlijnen op aangesloten zijn? Ik denk dat daar iets mis is. Telkens wanneer de fout zich voordoet zakt de snelheid van de lijn in en komt de snelheid stilletjes aan terug. Dat zie ik dan terug in de kpnbox 12.Ā  De actual rate hasl ik 9ok nooit meer met een speedtest, vroeger was dat wel het geval. Ik doe een speedtest met alles uitgeschakeld behalve de pc waar ik de test dan mee doe en die is rechtstreeks op de kpnbox geloppeld. Zit er iets in de wijkkast die de snelheid afstemt of nog andere zaken die persoonlijk per klant aan de koperlijn zitten? Ik vermoed echt dat daar iets af en toe onderuit gaat en er misschien niks aan de koperijn mankeert.

Stilletjes aan ben ik aan het kijken voor een andere provider via kabel jammer genoeg.Ā  De isra is opnieuw aangesloten en ik heb in het verleden ook al alles getest wat je maar kan. Andere netwerkkabelsĀ  zonder netwerkkabels enz...nu ook isra opnieuw aangesloten, steeds hetzelfde probleem. Het probleem zit dus niet in huis maar vanaf het is/ra tot in de wijkkast. Misschien moet men daar wat dingen vervangen voor het zekere.

Reputatie 1

Vandaag tussen 8u en 10u zou er een monteur begonnen zijn met werkzaamheden maar niet in huis. Ik vraag me af wat er nu gedaan is. In de modem zie ik dat hij niet disconnected is geweest.

We zijn nu dik 3 weken verder en er is nog niks veranderd. Niet simpel zo een koperlijntje.

Reputatie 1

En sinds de monteur vorige week het isra punt opnieuw heeft aangesloten zijn we nog eens een 8 mbit aan downloadsnelheid kwijtgeraakt. Nu zegt de modem amper 88 mbit wat soms nog lager is na een storing.Ā 

Ā 

Reputatie 1

Hoi,Ā 

Voorlopig gaat het goed.

De snelheid is wel wat minder maar voorlopig geen haperingen meer opgemerkt. Toch vrees ik er nog wat voor maar dit resultaat is langĀ  heel lang geleden. Op 19 augustus isĀ er een monteur bezig geweest maar niet in de woning. Ik wil graag weten wat hij/zij heeft gedaan.

Reputatie 1

Het werkt nu 4 dagen perfect. Ik heb net bericht gekregen dat er vandaag een monteur bezig gaat zijn met werkzaamheden tussen 10u en 12u. Hopelijk gaat het erna ook goed dan. Ik heb niks afgesproken met een monteur in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +24

@WimB204FT, even een reactie voor de meelezers.Ā 

Ik lees, zoals je weet, hier ook mee en hou dit ook in de gaten.Ā 

Hou me vooral op de hoogte hier.

Reageer