Al maanden wegvallende verbinding, eindelijk komt vrijdag een monteur

  • 28 July 2021
  • 111 reacties
  • 2163 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

111 reacties

Reputatie 1

@WimB204FT, even een reactie voor de meelezers.Ā 

Ik lees, zoals je weet, hier ook mee en hou dit ook in de gaten.Ā 

Hou me vooral op de hoogte hier.

Hoi Alex,

Monteur is net langs geweest. Hij heeft de lijn gemeten, wat juist weet ik niet. En hij is naar de straatkast gegaan. Er is niks gevonden. Het ging ook al 4 dagen goed maar dat is dus net het probleem. Het kan dagen goed gaan en dan opeens weer alles vast. Is/ra punt is weer opnieuw aangesloten. De monteur vond de werkwijze van de vorige vreemd omdat zij er zelf draadjes opgeknepen had. De ene doet het wel, de andere nietā€¦Ā De monteur is vertrokken en gaat weer een meting doen. Helaas ken ik het resultaat al als enkel de isra opnieuw is aangesloten. Het schiet voor geen meter op. Er is een probleem en als het niet gevonden is gaat het niet opeens op magische wijze verdwenen zijn. Als men hier telkens in herhaling valt qua oplossing schiet het niet op. In huis is alles al getest, isra ook. Blijkbaar is de wijkkast heilig want daar kan niks verkeerd gaan. Elke monteur zegt onmiddellijk ā€˜daar ligt het niet aanā€™.

Als het 4 dagen goed kan gaan lijkt mij het straf dat het de koperlijn is. Als die defect is blijft die defect lijkt mij. Ik weet niet wat er inĀ  die wijkkast zit ā€˜dlmā€™ of iets degelijks maar misschien gaat die er af en toe onderdoor? Ik weet het niet het is maar een idee.Ā  Of is dat een onbetaalbaar/vervangbaar goed? Alles is hier al vervangen tot aan de koperlijn, tot aan de wijkkast.

Wat ik ook al gehad heb is na herstart van modem 10tal duizenden fec errors per seconden heel de tijd tot ik weer herstart en dan is het weer stabiel. Met het vorige modem was dit ook zo. Dit gebeurt niet vaak maar toch al meerdere keren ervaren. Dus na modem herstart een heel slechte koperlijn blijkbaar met heel veel fec errors en na herstarten modem alles ok.??

Ook als de modem zegt ā€˜actual rate 90 mbitā€™ dan haal ik er steeds 10 mbit minder uit. Dit met wifi eruit en 1 netwerkkabel naar pc. De uitleg is dan dat deze pc iets op de achtergrond doet maar daar heb ik zelf kennis genoeg over dat dit niet het geval is wanneer ik een speedtest doe. Het is trouwens altijd een kloof van 10 mbit. vreemd dat mijn pc dan steeds, heel het jaar door 10 mbit download zou hebben. Dit is niet echt een probleem maar misschien ook iets om richting de oorzaak om rekening met te houden?

We kunnen nu voor de 4e keer de meting afwachten. Als er niks als oorzaak gevondenĀ is vraag ik mij af waarom. Het probleem verdwijnt niet op magische wijze.Ā 

Ik hou dat hier niet lang meer vol.Ā 

P.S. De monteur was zeer vriendelijk laat mij daarover duidelijk zijn. Elke monteur die hier geweest is trouwens.

Daar gaat het mij ook niet om.

Reputatie 7
Badge +24

Die 10 mbit verschil zal wel gewoon een beetje "overhead" zijn. Bij een gbit verbinding haalt men ook meestal nietĀ precies 1 gbit. Men blijft meestal steken op 940 mbit ofzo.

Ā 

Reputatie 1

Die 10 mbit verschil zal wel gewoon een beetje "overhead" zijn. Bij een gbit verbinding haalt men ook meestal nietĀ precies 1 gbit. Men blijft meestal steken op 940 mbit ofzo.

Ā 

Een hele tijd terug lag het heel dicht bijeen. Nu niet meer. 1 a 2 mbit verschil. Nu 10 tot 12.Ā 

Reputatie 1

Vandaag weer net dezelfde storing.

Ik zoek een andere provider. Het is goed geweest.

Reputatie 1

Na zoveel weken gedoe is het eindresultaat nog slechter dan in het begin. Echt hopeloos.

Reputatie 1

Deze avond klapt de lijn om het half uur in.

Reputatie 7
Badge +24

Wim, ik vind dit erg dubbel. Tegen ons heb je gezegd dat het niet meer hoeft en dat het ticket gesloten mag worden.Ā Hier weer iets anders.Ā 

Ik ben nu ook een een beetje in de war.Ā 

Reputatie 1

Wim, ik vind dit erg dubbel. Tegen ons heb je gezegd dat het niet meer hoeft en dat het ticket gesloten mag worden.Ā Hier weer iets anders.Ā 

Ik ben nu ook een een beetje in de war.Ā 

Ja dat is niet de bedoeling. Ook was het niet de bedoeling dat dat er 2 gesprekken zijn op het forum. Daar is in het begin iets fout gegaan. Ik probeerde beide up to date te houden. Ondertussen is men nog steeds bezig en zitten we nog met dezelfde problemen. Er is nu een monteur mee bezig die me op de hoogte brengt via sms. Dus we wachten dit af.

Reputatie 1

Wim, ik vind dit erg dubbel. Tegen ons heb je gezegd dat het niet meer hoeft en dat het ticket gesloten mag worden.Ā Hier weer iets anders.Ā 

Ik ben nu ook een een beetje in de war.Ā 

Ja dat is niet de bedoeling. Ook was het niet de bedoeling dat dat er 2 gesprekken zijn op het forum. Daar is in het begin iets fout gegaan. Ik probeerde beide up to date te houden. Ondertussen is men nog steeds bezig en zitten we nog met dezelfde problemen. Er is nu een monteur mee bezig die me op de hoogte brengt via sms. Dus we wachten dit af.

Het is gelukt!! Alles in orde nu.Ā 

Reputatie 1

En exact hetzelfde weer terug. Handdoek in de ring. Kabelinternet en tv bij andere provider is besteld.

Bedankt voor het meedenken. Helaas is er geen oplossing gekomen. Elke keer als je denkt 'nu is het opgelost', is het weer van dat

Reputatie 7
Badge +24

Hi Wim, ik krijg je de laatste tijd niet meer telefonisch te pakken. Ontzettend jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten, ik zie de overstap in onze systemen ook staan.Ā 

Ik hoop oprecht dat we je ooit in de toekomst weer mogen verwelkomen.Ā 

Je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn.Ā :relaxed: Ā