Al maanden wegvallende verbinding, eindelijk komt vrijdag een monteur

  • 28 July 2021
  • 111 reacties
  • 2163 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Al maanden ondervindĀ ik tv haperingen en internetconnectie die wegvalt. Een 2 tal weken geleden heb ik een nieuwe kpn box 12 gekregen. De storingen zijn er nog steeds. Na dit te melden via de chat mocht ik van jullie collega telefonisch een monteur inplannen. Ik bel en ik leg de situatie uit en dan krijg ik het antwoord dat ze nu geen storingen zien en dus geen monteur kunnen sturen. Ik legde uit dat het 24u goed kan gaan en dan opeens loopt alles vast. Ja dat je dan maar belt als u nog eens een storing ondervind. pffā€¦Ā hopeloos. Dit is nu al de zoveelste keer dat ik heel de uitleg moet doen. Dus vannacht deed er weer een gelijkaardige storing voor . (Bij deze storingen kijk ik in het modem en zie ook dat de snelheid een kleine 20mbit gedaald is en langzaam terugkomt). Na de storing heb ik dus opnieuw gebeld en nu komt er vrijdag een monteur langs maar als de fout bij mij ligt kan ik 60 euro betalen. Ik heb een nieuw modem gekregen, zonder enige apparatuur aan te sluiten aan de box12 komen de fouten weer terug. Ik heb al jaren een compleet abonnement bij kpn en 3 gsm abonnementen bij kpn. Als jullie mij 60 euro aanrekenen haal ik heel mijn abonnement weg bij jullie. Schaam jullie!Ā  Ik heb ook wat beters te doen dan telkens aan de lijn te wachten om (niet) geholpen te worden door een medewerker van jullie. Mag ik mijn verloren tijd ook aanrekenen bij jullie?Ā  Wat een beleid. Diep triest is het.

Met vriendelijke groeten,

Wim


111 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Wim, welkom hier.Ā 

Allereerst erg fijn dat er nu een monteur is ingepland. De reden waarom wij vragen om te bellen op het moment dat de storing loopt is om te achterhalen of er een monteur nodig is of dat het probleem toch ergens anders speelt. Als ik dit zo lees zie ik geen reden om die ā‚¬ 60,- in rekening te brengen aangezien jij er alles aan hebt gedaan, of je moet zelf in de meterkast met kabels geknutseld hebben. Maar daar ga ik niet vanuit.Ā 

Ik ben dan ook benieuwd hoe de afspraak met de monteur verloopt vandaag.Ā 

Reputatie 1

Hoi,

Ā 

Ik heb die afspraak gisteren afgelast. Ondertussen heb ik het hier opgefeven. Als het erger wordt stap ik met alles over naar een andere provider. Hier thuis is niks aan de hand. Anders kan het niet soms 30 uur wel goed gaan. Dan wat staan zwaaien met die ā‚¬60 nee bedankt. Dat ze maar eens in de straatkast kijken of daar alles in orde is. Een kleine moeite lijkt mij. Gisterenavond helaas weer hetzelfde verhaal. Om 23u05 weer exact dezelfde storing en snelheid bijna 20 mbit naar beneden. Na een tijdje is de snelheid terug goed. Ik heb thuis ook alle kabels en wifi uitgezet/ontkoppeld. Het aansluitpunt is hier in orde in huis en het kabeltje ook. Modem en kabeltjes zijn allemaal al een keer vervangen geweest. Het isra punt is in het verleden ook nagekeken en in orde. Hier thuis ligt het probleem niet maar maak dat KPN maar eens wijs. Alles valt er tegelijk uit. Internet, tv en telefoon. Na een paar sec. Is alles terug in orde en loopt de snelheid terug op. Vreemd dat jullie dit niet kunnen zien vind ik. Pairbonding is ook niet mogelijk. Waarom niet dan? Een lijn leggen is ook te kostelijk zeker? Aan mijn isra heb ik 4 koperdraden. En glasvezel tha wacht ik al 10j op. Kijk gewion eens in de straatkast zou ik zeggen. Het is niet de bedoeling dat ik kwaad overkom, ik heb echt al veel keren femeld dat er storingen zijn en er wordt niks aan gedaan. Op de chat krijg je door elke medewerker ook altijd een ander verhaal. Zo heb ik op de chat eens gevraagd of er iets aangezet moet worden om 5g te ontvangen op mijn smartphone. Een medewerker op de chat zei me dat ik maandelijks ā‚¬2,5euro moest bijbetalen voor 5g. Wat een onzin. Uiteindelijk heb ik later op een paar plekken in NL 5g ontvangen. Nadat die medewerker op de chat zei dat ik 2.5 euro extra moest betaken voor 5g heb ik dat uiteraard niet toegelaten en ik ben naar een kpn winkel in terneuzen geweest voor verdere uitleg. Daar zei men ook dat het onzin was. Toch een vreemde praktijk dan... Ondertussen dus al het een en ander meegemaakt bij KPN. Maar ja zal het beter zijn bij een andere provider? Tjaā€¦

Dus ik hoop dat men dus eens kijkt in de straatkast en dan nog iets, gisteren had ik die monteursafspraak afgezegd en ik kreeg daarna bericht van Kpn dat de storing was verholpen. NIET DUS! Sjonge jonge..

Met vriendelijke groeten,

Wim Pieters

Reputatie 7
Badge +24

Dank voor je uitleg Wim, maar waarom heb je die afspraak dan afgezegd? Ik kan hier wel speculeren maar dat is onbegonnen werk.

Ook als de monteur in de centrale komt kijken moet hij ook een meting op de kabel doen die bij jou binnenkomt. Het lijkt me handig om daarmee te beginnen.Ā 

Reputatie 1

Hoi,

Ā 

Ik heb die afgezegd omdat ik niet de kans wil lopen ā‚¬60 te moeten betalen. Als de monteur op dat moment geen storing meet weet ik al hoe laat het is en dat terwijl ik al zovele keren heb gezegd dat het lang goed kan gaan en dan ineens niks meer.Dat terwijl we al maanden met storingen zitten. Ook al zou het aan ons liggen dan vind ik het nog geen goeie service. Direct met die ā‚¬60 zwaaien. We zijn al lang klant, een beetje service mogen we toch wel verwachten vind ik. De monteur mag van mij langskomen maar enkel als ik niks hoef te betalen. Die ā‚¬60 euro regeling trekt op niks. Ja als je om de maand een monteur laat komen snap ik het wel maar op deze manier niet dus.

Ā 

Groetjes

Ā 

Met vriendelijke groeten,

Ā 

Wim

Reputatie 7
Badge +24

Zoals gezegd: de kans dat die ā‚¬ 60.- in rekening worden gebracht acht ik minimaal, en anders kan ik nog altijd tussenkomen en dat rechttrekken. Met alle respect, ik vind wel dat je je nu erg negatief opstelt.Ā 

Als je het niet wil hebben zo, prima. Mocht ik wel voor je bezig mogen, laat het me dan hier weten. Ik doe het oprecht met alle goede intenties, maar plan dan wel een monteur in.Ā 

Ā 

Reputatie 1

Ik stel mij niet negatief op. Alles wat ik hier neergezet heb is ook gebeurd. Niet positief of negatief dus. Ik begrijp uw reactie wel als je het zo leest. Kan ik langs deze weg een monteur inplannen?

Reputatie 7
Badge +10

Ā 

Die 60euro is enkel als het aantoonbaar aan jezelf ligt. Als zelfs een nieuw modem direct aan het isra al fouten geeft, is erĀ van 60euro geen spraken.Ā 

Slechte buitenkabel, onbalans in de ader, vreemde spanning. Dit kan een monteur allemaal doormeten en valt allemaal onder de KPN kant. Oxidatie zou ook kunnen maar als isra al eens is vervangen zal dat wel meevallen.

Meten is weten, en kost niks.Ā  Als je toch in het modem kijkt, vind je daar dan ook de FEC en CRC fouten? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Ā 

Pairbonding is alleen mogelijk als er 4 draden daadwerkelijk ook aankomen in de straatkast ofĀ centrale. En dan ook nog max 1,7km van je woning. Dat je 4 draden ziet, wil niet zeggen dat ze ook allemaal aankomen aan de andere kant. KPN gaat geen kosten meer maken om die lijnen bij te graven, nu er juist geĆÆnvesteerd word in de glasvezel.Ā 

Reputatie 1

Hoi,

Ā 

Bij de stori gen die ik dagelijks krijg zijn het duizenden fec errors en 10-tallen crc erfors op 1 sec. Daarbij valt de snelheid ook opeens een 20mbit naar beneden. Ik woon op 400m van de straatkast. Het klopt dat er 4 kooerdraden in het isra punt aanwezig zijn. Ik wacht al jaren op glasvezel en in het gebied waar ik woon kan het nog jaren duren. Dan vraG ik mij af waarom ze de moeite niet willen doen om een pairbonding aansluiting te realiseren.Ā  In het verleden zijn er hier al een aantal keren een monteur langsgeweest om de lijn te controleren. 4 a 5j geleden. Toen deden ze vanalle metingen en konden niks vinden. Het is/ra punt is ook elke keer opnieuw aangesloten. De ene monteur deed het met alu klemmetjes, de andere monteur zei ' je moet die kabels er rechtstreeks in steken' enz... die verzegeling is toen ook gebroken en heeft men er een schroefje in gezet. Ik wil daar nu niet de dupe van worden. Ze mogen gerust nog eens langskomen maar als het hier dan weer gewoon goed gaat vinden ze niks op de lijn. Logisch want het probleem is sporadisch. Wel op dagelijkse regelmaat maar dan moet je wel heel toevallig meten als de crc errors oplopen.Ā 

Ik wil dus gerust een monteur binnenlaten zodat ze de lijn kunnen meten maar zonder risico voor die ā‚¬60. Misschien ligt het niet aan de lijn maar aan iets in de verdeelkast zelf?Ā 

Ik zit al op het punt dat ik die ā‚¬60 wil betalen als het probleem effectief opgelost wordt. Maar ā‚¬60 betalen en daarna met hetzelfde probleem zitten zie ik niet zitten. Dan leg ik me er wel bij neer dat het af en toe helemaal fout gaat.

Ik heb ook al gemerkt dat wanneer ik de modem herstart er duizenden fec errors per seconde zijn. Wanneer ik de modem weer herstert 60 fec errors per uur. Echt vreemd. De modem is vervangen dus daar ligt het niet aan. Ik heb geen idee of er iets in de straatkast zit die de snelheid afstemt maar een keer rebooten kan dus enorm schelen bij de fec en crc errors.Ā  Maar het dagelijkse vastlopen van een aantal sec. Zit er wel altijd bij.

Kan ik via dit forum een afspraak inplannen?

Reputatie 7
Badge +10

Dit gaat je niks kosten.Ā 

Ā 

Een goede lijn heeft maximaal:

FEC fouten: 1000 per minuut.

CRC fouten: 1 per uur

Ā 

Uitzondering daargelaten (meerdere km's)Ā maar jouw lijn is maar 400meter zeg je. Dus er deugt iets niet. Of het het nu de koperkabel buiten is, het isra punt, of de poort in de straatkast. Dat is allemaal voor onze rekening.Ā Gezien de hoeveelheid fouten die jij meld, is er duidelijk iets misĀ in het binnenkomende signaal. Monteur is danĀ altijd gratis. Dit kanĀ @Alex_PĀ wellichtĀ inplannen.

Ā 

Schroefjes en klemmetjes snap ik niet helemaal. Er moet gewoon netjes een isra 2 op.

Ā 

Reputatie 1

Nu zie ik net dat de modem 3 uur geleden automatisch herstart is.Ā  De waarden zijn nu heel goed. Hoge snelheid, 0 crc fouten en amper 400 fec Errors. Toch gaat het telkens weer mis na een tijdje. Vreemd dat het bv 20 uur feilloos gaat en dat het dan opeens weer inklapt. We hebben al wat jaren een kpn abonnement hier en in de eerste jaren was hier ook af en toe een probleem. Het is/ra punt is toen 'regelmatig' bekeken en het klepje ging uiteindelijk niet goed dicht. Toen is er 1 vijsje in gedraaid. Maar dat gaat er niet voor zorgen dat ik deze storingen ondervind natuurlijk.

Als er een monteur ingepland mag/kan worden graag. Als er een nieuw is/ra bakje aan de muur moet dan is het maar zo. Ik zal al gelukkig zijn dat de storingen weg blijven.

Groetjes Wim.

Reputatie 1

Ā 

Reputatie 1

Zoals u kan zien op de afbeelding hierboven gaat het momenteel weer heel goed. Maar telkens als je denkt dat het nu goed is, heeft 'hij' je weer zitten en komen er hopen errors binnen op enkele seconden.

Reputatie 7
Badge +10

Zoals u kan zien op de afbeelding hierboven gaat het momenteel weer heel goed. Maar telkens als je denkt dat het nu goed is, heeft 'hij' je weer zitten en komen er hopen errors binnen op enkele seconden.

Klopt, zo draait ie perfect. Een fysieke lijnmeting met onze meetapparatuur zal moeten laten zien waar en wat er mis is,

Reputatie 1

Kan ik via dit forum een monteur inplannen?

U ziet zelf ook dat het zo lang goed gaat. Als het isra punt niet goed aangesloten is bekom je deze waarden niet denk ik. Als de monteur hier in huis moet zijn om de lijn te controleren mag dat natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +10

Kan ik via dit forum een monteur inplannen?

U ziet zelf ook dat het zo lang goed gaat. Als het isra punt niet goed aangesloten is bekom je deze waarden niet denk ik. Als de monteur hier in huis moet zijn om de lijn te controleren mag dat natuurlijk.

Ā 

Het isra moet even open en volledig los om een goede meting te kunnen doen aan de andere kant. (straatkast). Als een moderator even reageert hier dan kan die een monteur inplannen. En anders maar weer bellen, en niet weer afzeggenĀ :wink:

Reputatie 1

Ja even bellen zie ik echt niet meer zitten. Ik heb het afgezegd omdat ik het eigenlijk al had opgegeven.Ā  Een monteur mag hier zeker het isra punt openmaken maar als het op een moment is als op de laatsteĀ  afbeelding vraag ik me af of er iets opvalt op de moment van het testen. Er is natuurlijk geen andere manier dat begrijp ik ook wel.Ā Dus ik zal hier even een reactie van een moderator afwachten en een afspraak maken.

Alvast bedankt!!

Reputatie 7
Badge +24

Dan doen we het op deze manier, iets omslachtiger. Heb je een voorkeur voor werkdagen en eventueel tijdstippen? Dan kan ik daarmee rekeninghouden bij het inplannen van de monteur.Ā 

Reputatie 1

Hoi,

Momenteel gaat het 2 dagen goed. Misschien toch weer eventjes afwachten? Meestal gaat het op deze manier en heb ik terug hoop dat het goed is. Dus ik betwijfel of het echt goed is maar misschien is het toch beter om even af te wachten en als er weer zo een storing is laat ik het hier onmiddellijk weten en kunnen we een monteur inplannen. Lijkt u dat een goed idee?

Ā 

Groetjes Wim

Reputatie 1

Ā 

Reputatie 1

Voorlopig gaat het goed denk ik. Juist die Errored seconds. Kan u mij zeggen wat dat is?

Momenteel gaat het 2 dagen goed. Misschien toch weer eventjes afwachten? Meestal gaat het op deze manier en heb ik terug hoop dat het goed is. Dus ik betwijfel of het echt goed is maar misschien is het toch beter om even af te wachten en als er weer zo een storing is laat ik het hier onmiddellijk weten en kunnen we een monteur inplannen. Lijkt u dat een goed idee?

Ā 

Reputatie 7
Badge +10

Voorlopig gaat het goed denk ik. Juist die Errored seconds. Kan u mij zeggen wat dat is?

Momenteel gaat het 2 dagen goed. Misschien toch weer eventjes afwachten? Meestal gaat het op deze manier en heb ik terug hoop dat het goed is. Dus ik betwijfel of het echt goed is maar misschien is het toch beter om even af te wachten en als er weer zo een storing is laat ik het hier onmiddellijk weten en kunnen we een monteur inplannen. Lijkt u dat een goed idee?

Ā 

Als je verbinding al maanden slecht is, dan is het nu opeens ook niet uit zichzelf weer goed lijkt mij.

Ā 

Die severely errored seconds letten we nooit zo op. Volgens mij minimale fouten in de verbinding. FEC en CRC fouten zijn belangrijker en nu goed.Ā 

Zelf weten als je het eerst aan wil kijken, dat is aan jezelf.

Ā 

Nogmaals, een monteur meet alles fysiek door en dat is altijd gratis.Ā 

Reputatie 1

Ik wil wel een afspraak maken dan. Het leek me verstandig om toch even af te wachten maar misschien is het toch beter om de lijn eens te controleren. Nu gaat het goed en straks is het waarschijnlijk weer zoverā€¦

Ik begrijp alleen niet goed dat het soms 2 dagen feilloos draait en dan ineens dichtklapt.

Reputatie 1

Op 2 dagen tijd 5000 fec errors. Alles lijkt weer stabiel. Deze nacht zijn er het op korte tijd opeens 20000 fecs geworden. Een ramp is het niet maar het is niet stabiel. Die errored sec zijn er ook opeens 13 geworden. Dit is er dus al een hele tijd aan de hand. Van heel goed naar slecht en terug.Dus ik wil graag een monteur inplannen.Ā 

Reputatie 7
Badge +10

Op 2 dagen tijd 5000 fec errors. Alles lijkt weer stabiel. Deze nacht zijn er het op korte tijd opeens 20000 fecs geworden. Een ramp is het niet maar het is niet stabiel. Die errored sec zijn er ook opeens 13 geworden. Dit is er dus al een hele tijd aan de hand. Van heel goed naar slecht en terug.Dus ik wil graag een monteur inplannen.Ā 

Verstandig. Er moet iets aan de hand zijn. AlsĀ @Alex_PĀ dit wil inplannen?Ā 

Reputatie 1

Ā 

Reageer