Beantwoord

Al twee weken geen tv

  • 22 November 2019
  • 4 reacties
  • 232 keer bekeken

Twee weken geleden stopte mijn tv ermee. De experiaboxV9 gaf een rood broadcast lampje. Gebeld twee keer met KPN. Het hele huis doorgestuurd om alles te resetten en te koppelen (DVS en tv ontvangers). Een uur mee aan de lijn gezeten. Toen moest ik maar naar de KPN winkel gaan. 15km verderop. Daar vroegen ze zich af wat ik kwam doen. De 3 DVS kastjes werden terplaatse gekoppeld. En ik kreeg een nieuwe Experiabox10 mee. Alles geinstalleerd en dezelfde klachten. Geen TV signaal. Weer KPN gebeld. Zelfde als de tweede keer: het hele huis door gejaagd zonder resultaat. KPN gebeld. Monteur geweest, een week later. Het zou aan de lijn liggen. Afspraak maken met Volker Wessels. Gedaan, weer vrij genomen van mijn werk. AFspraak werd afgebeld 10 min vantevoren. 2 dagen later (vandaag vrijdag 22 nov) kwamen de mannen. Ze zijn 4 uur druk geweest. 1 lijn van de 2 deed het maar. Toen ze weggingen waren er twee werkende lijnen, maar geen goede TV signalen. Ik vanmiddag naar de winkel. Graag 3 nieuwe DVS kastjes! Dat kon als ik de oude inleverde en de bon toonde. De nieuwe DVS1200 kastjes hebben het een paar uur gedaan, toen hield alles ermee op, werden de lampjes weer rood van de DVS en ben ik nog steeds nergens. De TV doet het al 2 weken niet. Ik wilde dus weer een afspraak maken met een monteur. Dat gaat dus niet via internet. En opbellen is een drama en zeer frustrerend. Ik heb er genoeg van. Ik betaal 250 euro per maand aan totaalpakket en mobiel, het is wel mooi geweest. wat kan ik nog doen?

icon

Beste antwoord door vrooap8 28 November 2019, 20:53

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +19

Het probleem lijkt in de DVS te zitten. Tsja en daar is niets aan te doen. Uw electriciteitsnet is blijkbaar niet geschikt meer. Dan is kabels trekken de enige oplossing.

Reputatie 7
Badge +17

@vrooap8 Welkom op ons Forum! Goed dat je hier je verhaal deelt. 

Oké, alles is dus vervangen Experiabox, DVS1200, zelfs de kabel is gerepareerd. 
Als je de tv met een kabel aansluit heb je dan wel goed bereik?  Klopt het dat je de tv nu helemaal niet hebt aangesloten? Dan kan ik niet meten helaas. 

Daarnaast, als je de DVS’jes gekoppeld hebt (ze branden constant wit) heb je dan wel prima signaal/beeld? 

Als ze automatisch ontkoppelen (rood worden) lijkt het erop dat ze elkaar niet kunnen vinden via het het elektriciteitnet in je woning (instabiel). Wat is de afstand tussen de DVS’jes?
Top dat je je profiel hebt ingevuld. Zou je de DVS'jes willen koppelen en de tv aansluiten? Dan kan ik de verbindingskwaliteit via de DVS controleren. 

Is kabels trekken overigens geen oplossing? 

Alsjeblieft Lisa, wat denk je zelf? Ik ben al 3x door het huis heen gestuurd om van alles te resetten en te programmeren. Dat werd allemaal niks. Niemand begreep er wat van. Toen ook nog bleek dat 1 van de twee kabels niet werkte in de centrale verderop had ik het wel goed gehad! Overigens maakte dat niets uit, de TV bleef het niet doen. 5 uur lang Volker Wessels hier en toen ze weg gingen deed de TV het nog steeds niet. Ik heb inmiddels alles nieuw: Experiabox, DVS, TV ontvangers en kabels. Na Volker Wessels kreeg ik een SMS dat het probleem was opgelost…..de druppel! Gelukkig stond daar een manier in om iemand als case-eigenaar te kunnen bellen bij KPN en hij heeft eea geregeld. Ik ga niet vertellen hoe, dat zoeken jullie zelf maar uit. Het werkt nu perfect, maar dit wens je niemand. Ik weet inmiddels beter hoe dit werkt dan de mensen bij de hulplijn, het forum, de monteurs (op 1 na dan) en in de KPN winkel. Wat een zooitje. Dank voor de belangstelling. 

Reputatie 7
Badge +17

@vrooap8 Allereerst, fijn dat het (uiteindelijk) is opgelost en alles nu naar behoren functioneert.

Ik wil toch even terugkomen op je verhaal. Het verbaast me dat je zó ‘van het kastje naar de muur’ bent gestuurd. Ik vind het jammer dat je zoveel zelf hebt moeten doen om de verbinding na lange tijd weer aan de praat te krijgen. Dit is absoluut niet hoe het hoort te gaan. Normaal gesproken kan de apparatuur gewoon opgestuurd worden inclusief de DVS’jes. Dat de monteur constateerde dat de lijn defect was natuurlijk top. Helaas, dat ook Volkers Wessels niet naar wens de dienst heeft geleverd lijkt me inderdaad (op zijn zachtst gezegd) frustrerend. Fijn dat ‘het’ toch is opgelost uiteindelijk. 
Ik wilde je graag snel helpen en stelde daarom meteen wat praktische vragen. Sorry als dit verkeerd is overgekomen. Ik had inderdaad de situatie beter kunnen inschatten. 

 

Reageer