Beantwoord

Alle apparatuur via UTP aansluiten

  • 13 January 2020
  • 3 reacties
  • 1072 keer bekeken

Goede middag,

Ik ga volgende week overstapen naar KPN.

Door mijn slechte ervaring met wiffi heb ik besloten om alles met kabels te doen.

Ik heb 2 computers beneden + 1 tv + leptop en 2 computers boven. Ik wilde alles via kabel aansluiten.

Ik dacht om een kasje in de 1 verd te zetten, van daar twee draden naar de computers.

Nu blijkbaar dat kpn geen kasje levert. Dat alles moet via wiffi? Ik kan alleen 2 computers aansluiten + 1 tv met draad systeem. 

Hoe kan ik dat oplossen als ik alles met een draad systeem wil verbinden en zonder wiffi wil werken?

Al vast bedankt voor jullie aantwoorden/tips.

Groeten,

Mar20

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 January 2020, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Beste, 

Als je vanuit de experiabox 1 UTP kabel naar de 1e verdieping legt, dan kun je hier een switch op aansluiten en vanuit de switch dan naar beide PC's. 

Zelf heb ik de experiabox in de meterkast (keuze van de vorige bewoner) en vanuit de experiabox 1 UTP kabel lopen naar de woonkamer en aangesloten op de switch.

Op de switch zitten 2 TV ontvangers een PlayStation een Smart TV en een Nintendo Switch op aangesloten . Nooit storing gehad.

 

Hallo @Mar20 , even een aanvulling op @mineral , als ik het goed lees heb je een EXperia v10a modem.

Die heeft 3 LAN-poorten, dus als je ook een LAN-kabel naar boven wilt maken heb je behalve boven ook beneden een switch nodig, anders kom je beneden een poort tekort.

Heb je je een V10, dus zonder a, dan heb he beneden geen switch nodig en heb je voldoende LAN-poorten.

Als je op een switch ook een tv-decoder aan wilt sluiten, denk er dan om dat de switch IGMP-snooping ondersteunt, anders gaat de tv niet werken, o.a. te koop bij KPN, in de winkel of de webshop.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Mar, welkom op het forum. 

Ik zie dat je al goed op weg bent gejolpen. Een switch is inderdaad de juiste manier. Eentje die IGMP ondersteunt. Wij bieden deze aan, maar een ander merk is ook prima zolang IGMP wordt ondersteund. 

Laat het ons weten mocht je verder nog vragen hebben.Â