Alle Poorten Open Zetten H220N.

• 4 april 2014
  • 9 reacties
  • 2260 keer bekeken

Beste Forum leden,

Ik heb thuis een Server draaien waaronder softwares die portforwarding nodig heeft.

Is het mogelijk om in een keer alle poorten open te zetten ?

Zo ja, Graag een uitleg hoe

Ik had contact opgenomen met Kpn Klanten service en die konden mij niet helpen, Waar is de service?

M.V.G

Cblacks

Alvast bedankt!

9 reacties

Reputatie 7
Hoi cblacks, welkom op het forum.

Het in één keer openzetten van alle poorten is geen probleem, maar ik denk dat dat het laatste is wat je wilt.

Door een port-forwarding te maken van TCP en UDP voor poorten 1-65535 naar het IP adres van jouw server kan je dat bewerkstelligen.

Wat je ook kan doen is jouw server als DMZ Host configureren (geen port-forwardings) waarmee je hetzelfde bereikt.

Vanuit security oogpunt zijn beide oplossingen het laatste dat je moet doen.

Je doet er verstandig aan zo weinig mogelijk poorten te forwarden, dus alleen de poorten die echt nodig zijn!

Reputatie 7
DMZ staat voor DeMilitarized Zone.

Alle poorten waar geen port-forwarding voor gedefinieerd zijn worden doorgestuurd naar de DMZ Host.

Reputatie 7
Blijkbaar heb je mijn berichten niet gelezen, ik zou het NIET doen.

Heb je een goede en draaiende firewall op het apparaat?

Zo nee, niet doen.

Is het apparaat een PC, niet doen.

En als je het dan toch wilt doen i.p.v. een paar poortjes forwarden, dan log je in op de Experia Box en ga je naar de pagina Application -> DMZ Host en vul daar het IP adres van het apparaat in.

Reputatie 7
Zoals ik al aangaf, worden alle poorten waarvoor geen port-forwarding (automatisch) naar de DMZ Host doorgestuurd (geforward).

Reputatie 2
Badge
Je zou dat apparaat ook in de dmz kunnen zetten.

Reputatie 2
Badge
In principe staat het appraat dat je in de DMZ gooit, nog voor de firewall. Als het zo gaat als WJB zegt, wat ook vaak voorkomt. Dan is het in principe geen echte dmz. Maar het komt er op neer dat je niets meer hoeft te forwarden, omdat de pakketjes niet meer tegengehouden worden door de (NAT) firewall.

In een ander bericht kom ik dit stappenplan tegen voor de H220N:

Mijn werkwijze voor DMZ:

1. Login in de modem

2. Ga naar application

3. Ga naar DMZ Host

4. Check de Enable Check box

5. Zet in het veld "DMZ Host IPv4 Address" het IP adres van het apparaat wat alle poorten geforward krijgt.

6. Klaar

Wat is dmv precies?
Heb je enig idee hoe dat moet?
Ik hoorde ook van een vriend dat hij automatisch portforward als hij een poort gebruikt, kan dat?

Reageer