Beantwoord

Alle wifi routers, versterkers, experia wifis aan 1 netwerk koppelen hoe?!

  • 18 February 2019
  • 14 reacties
  • 149 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Hallo,

Er bestaat een optie om alle experiawifis, experiabox, wifi versterkers, aan 1 netwerk te koppelen.
Maar is dit ook mogelijk met de kpn experiabox, experia wifis, wifi versterkers? Zoja? Hoe?
De monteurs die hier altijd komen zeggen dat het niet de beste manier is. Maar het is vrij vervelend al die netwerken.
icon

Beste antwoord door Anonymous 18 February 2019, 17:31

Bekijk origineel

14 reacties

Hallo @Julian Borghuis ,
als je bedoelt met 1 netwerk het wifi-netwerk is dat zeker mogelijk, de wifinamen en wachtwoorden gelijk houden op ieder device en je mobiel, tablet of pc zoekt zelf naar de sterkste verbinding.
Als je bedoelt een bekabeld netwerk, dan is het al 1 netwerk want alles is met de Experia Box type XX verbonden.
Bovenstaande even simpel verteld, als je iets anders bedoelt lezen we het graag voor verder advies.
Reputatie 5
Badge +6
Dan stoort het toch? Dat zegt de monteur
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Julian Borghuis, Jan-D heeft al goed verwoord hoe het werkt wanneer je één WiFi netwerk wilt gebruiken. Je zegt: ''Dan stoort het toch? Dat zegt de monteur'' . Wanneer stoort het? Bedoel je wanneer je mobiel, tablet of pc zoekt naar de sterkste verbinding?
Hallo @Julian Borghuis
Ik ben ook benieuwd wat er dan zou moeten storen.🤔
Lekker Facebook inloggen werkt weer niet dus dan maar weer nieuwe account.

Als je 1 wifi maar hebt met meerdere apparaten moet je telefoon of laptop of wat dan ook als je naar beneden loopt helemaal zoeken welke verbinding het beste is. En als je in het midden zit tussen de versterkers moet de versterker en me apparaat kijken welke het beste is. En dan beweeg je wat en dan denkt ie hey dit is veel beter ik ga herconnecten. Dus snap je me nu? Dat zei de monteur ik kon ook wifi+ aan doen. Maar dat heb ik gauw uitgedaan na de monteur want dat kan ook me 4g aan doen automatisch als het te slecht internet is. En dan heb ik geen 4g meer snappie?
Reputatie 7
En als je in het midden zit tussen de versterkers moet de versterker en me apparaat kijken welke het beste is. En dan beweeg je wat en dan denkt ie hey dit is veel beter ik ga herconnecten.

Dat switchen gaat wel iets intelligenter hoor. Zo'n switch vindt pas plaats als het signaal van het andere wifi toegangspunt significant beter is dan van het wifi toegangspunt waar je op dat moment al mee verbinden bent. Hierdoor wordt dus voorkomen dat jouw mobiele apparaat constant blijft switchen.

En als je in het midden zit tussen de versterkers moet de versterker en me apparaat kijken welke het beste is. En dan beweeg je wat en dan denkt ie hey dit is veel beter ik ga herconnecten.Dat switchen gaat wel iets intelligenter hoor. Zo'n switch vindt pas plaats als het signaal van het andere wifi toegangspunt significant beter is dan van het wifi toegangspunt waar je op dat moment al mee verbinden bent. Hierdoor wordt dus voorkomen dat jouw mobiele apparaat constant blijft switchen.


en toch gaat dat niet lekker en toch zei die monteur dat we de netwerken moesten uitelkaar halen kwa 5ghjz en 2ghz
Bump


En als je in het midden zit tussen de versterkers moet de versterker en me apparaat kijken welke het beste is. En dan beweeg je wat en dan denkt ie hey dit is veel beter ik ga herconnecten.Dat switchen gaat wel iets intelligenter hoor. Zo'n switch vindt pas plaats als het signaal van het andere wifi toegangspunt significant beter is dan van het wifi toegangspunt waar je op dat moment al mee verbinden bent. Hierdoor wordt dus voorkomen dat jouw mobiele apparaat constant blijft switchen.
en toch gaat dat niet lekker en toch zei die monteur dat we de netwerken moesten uitelkaar halen kwa 5ghjz en


Nou, dan doe je dat toch?
Ik wil alleen weten of de monteur gelijk heeft?
Anders maak ik er weer 1 netwerk van
Ik wil alleen weten of de monteur gelijk heeft?
Anders maak ik er weer 1 netwerk van

Je zou zelf kunnen bekijken wat voor jou het beste werkt en het zo aanpassen of laten.
Graag hoor ik van alle mensen dan hoe hun het hebben kan dat?
Graag hoor ik van alle mensen dan hoe hun het hebben kan dat?
Zie mijn eerste reactie aan het begin van dit topic.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Julian Borghuis 2, Heb je het al wel op de manier zoals Jan-D adviseert geprobeerd? Het advies van de monteur kun je opvolgen, maar ook de manier waarom Jan-D het heeft uitgelegd. Daarna kun je de conclusie trekken wat bij jou in huis het beste werkt.

Reageer