Vraag

Alleen coax kabel maar wil naar KPN

• 4 juli 2017
  • 10 reacties
  • 9775 keer bekeken

Hallo,
Wij zijn net verhuisd en willen overstappen naar KPN. Alleen hebben wij in heel ons huis alleen een coax verbinding nu heeft KPN zelf geen internet met coax verbinding nu was mijn vraag hoe wij dit het beste konden oplossen.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
@celia12345, we hebben tot nu toe nog niks meer van je gehoord, is het al inmiddels opgelost? Zou je nog even dit bericht van Justin nog eens willen lezen?
Reputatie 7
TS reageert hier niet meer ... 😢

Want een niet onbelangrijke vraag is: wat kan KPN maximaal leveren? Als dat minder dan 20 Mb/s is zou ik sowieso bij de kabelaar blijven.
Zie Fourstack qua leverings-snelheid.
Reputatie 7
Wat Justin_ zegt is correct, uiteraard😉 Als je woning al wat langer bestaat en je kunt geen IS/RA punt vinden bestaat inderdaad de mogelijkheid dat de vorige bewoner die "weggewerkt" heeft. Als er echter nooit een IS/RA-punt in jouw huis heeft gezeten (vandaar mijn vraag naar het bouwjaar) moet die worden aangelegd en daarvoor zal dan een kabel vanaf de straat naar jouw meterkast aangelegd moeten worden. Dat betekent meestal graven vanaf de straat naar jouw voordeur en dat is wel iets om even rekening mee te houden, zeker als je je tuin net op orde hebt.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Celia, welkom op het forum! Wat leuk dat je overweegt om over te stappen naar ons 🙂

Net als Dennis en Peter ben ik benieuwd wat deze site aangeeft als je jouw postcode en huisnummer invult. Laat je ons dat weten?

Als daar bijvoorbeeld staat dat er op jouw adres 50 Mbit/s leverbaar is, dan is het een kwestie van een abonnement bestellen op onze website. Zit er geen IS/RA punt in jouw huis, dan kan deze in veruit de meeste gevallen worden aangelegd.
Reputatie 7
Hallo,
Wij zijn net verhuisd en willen overstappen naar KPN. Alleen hebben wij in heel ons huis alleen een coax verbinding nu heeft KPN zelf geen internet met coax verbinding nu was mijn vraag hoe wij dit het beste konden oplossen.
Betreft het een woning gebouwd vanaf 2013?
Reputatie 7
Beste @celia12345In ieder huis zo er toch een KPN aansluiting moeten zitten. Nee, sinds 2013 is dat niet meer zo weet ik uit eigen ervaring. en dat is gebeurd op verzoek van KPN. Destijds was de ged8e nog dat glasvezel snel zou oprukken. Bouwprojecten vanaf 200 woningen (is inmiddels nog maar zo'n 30-40) worden voorzien van coax én glasvezel, daaronder alleen coax (als dat leverbaar is op het betreffende adres). Als je een KPN-koperaansluiting wilde moest je dat appart aanvragen (door een abo af te sluiten).
Ik heb begrepen dat dat beleid teruggedraaid wordt (of inmiddels al is). Dus nieuwe huizen zouden weer gewoon minimaal koper moeten krijgen, maar ik heb ook begrepen dat dat nog niet (overal?) is doorgedrongen, dus worden er nog steeds huizen gebouwd zonder KPN-aansluiting.
Reputatie 7
Badge +18
Mogelijk hebben vorige bewoners 'm "weggestuckt".Lekker slim van die vorige bewoners. 😞 Want de nieuwe bewoners zitten ermee. 😞
Reputatie 7
Badge +18
Wat geeft fourstack aan?
http://thd-fpi-info.fourstack.nl/
Peter, als je eerst even had gelezen, dan had ik dit al gevraagd! 😝 😂 🤣
Reputatie 7
Mogelijk hebben vorige bewoners 'm "weggestuckt".
Als deze site aangeeft dat er geleverd kan worden ligt er ergens een lijntje.
Wat geeft fourstack aan?
http://thd-fpi-info.fourstack.nl/

Helaas wordt er in nieuwe huizen vaak geen KPN aansluiting aangelegd. Het wordt gewoon niet meegenomen in het bouwbestek. Alleen een coax. In mijn dorp zijn twee wijken die geheel geen KPN aansluiting hebben (bij de bouw tenminste).
Reputatie 7
Badge +18
Beste @celia12345In ieder huis zo er toch een KPN aansluiting moeten zitten. Ik zal je er een paar laten zien:

ISRA aansluiting: (Deze zitten meestal in de meterkast)

Varkensneus: (meestal in de huiskamer)

Deze wilt ook nog voorkomen in de huiskamer:

Glasvezelkastje: (Meterkast)

Ik hoor het nog wel van je. :)

Je kunt ook via Fourstack kijken of er een aansluiting bij jou huis is, door even je postcode en huisnr. in te toetsen.

Reageer