Beantwoord

Alleen lokaal internet

• 29 oktober 2011
  • 5 reacties
  • 10200 keer bekeken

Hallo,

Ik probeer met een Toshiba Satellite laptop (Vista) via wifi in te loggen op het modem (nieuwe ZTE H220N)  maar krijg alleen lokaal internet, bedraad werkt wel.

Met alle andere apparaten zoals Hp pro book, ipad en iphone werkt het wel.

Nu heb ik diverse forums afgezocht en alles geprobeert wat het evt zou verhelpen, maar helaas.

Ik heb nog steeds het oude grijze (Siemens) modem nog en die het ik er nu naast draaien en dit werkt wel met de Toshiba.

Het probleem is wel opgelost maar het is niet ideaal.

Heeft iemand een oplossing?

Mvg Erik

icon

Beste antwoord door pvdvelde 29 oktober 2011, 19:29

De nieuwe Experia Boxen van KPN ondersteunen de 802.11n standaard voor draadloos internet. Er is een bepaalde serie draadloze adapters van Atheros die problemen hebben met 802.11n.

Via het netwerkcentrum en dan 'netwerkverbindingen beheren' kun je opzoeken of er een Atheros-adapter in de laptop zit ingebouwd. Zo ja, dan zal die waarschijnlijk een update nodig hebben. Is vaak best te doen via de 'windows update' (eerst bekabeld aansluiten natuurlijk). Of via atheros.cz.

Alternatief kan de EB ook op 802.11b/g gezet worden:

• Open de webinterface ( via uw Internet Explorer http://192.168.2.254 openen)
  • De eerste keer hoeft geen wachtwoord ingevult te worden
  • Klik op de Network
  • Klik op de WLAN
  • Bij 'Mode', kies je voor de 802.11b + 802.11g
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge
De nieuwe Experia Boxen van KPN ondersteunen de 802.11n standaard voor draadloos internet. Er is een bepaalde serie draadloze adapters van Atheros die problemen hebben met 802.11n.

Via het netwerkcentrum en dan 'netwerkverbindingen beheren' kun je opzoeken of er een Atheros-adapter in de laptop zit ingebouwd. Zo ja, dan zal die waarschijnlijk een update nodig hebben. Is vaak best te doen via de 'windows update' (eerst bekabeld aansluiten natuurlijk). Of via atheros.cz.

Alternatief kan de EB ook op 802.11b/g gezet worden:

• Open de webinterface ( via uw Internet Explorer http://192.168.2.254 openen)
  • De eerste keer hoeft geen wachtwoord ingevult te worden
  • Klik op de Network
  • Klik op de WLAN
  • Bij 'Mode', kies je voor de 802.11b + 802.11g
Door de Atheros te updaten werkt het nu.

Door het modem op 802.11b + 802.11g in te stellen ga hij de melding dat TKIP veranderd moest worden, maar dit werkte niet.

Bedankt voor de snelle reactie.

Groeten Erik

Ik heb dit probleem nu reeds 8 weken sinds de KPN monteur mij een experiabox heeft geplaatst (nieuwe ZTE H220N). Hiervoor 2 jaar prima draadloze netwerkverbinding met de Thompson.

Nu hebben 3 laptops in huis dit probleem.

Onderhand al tientallen uren (!) tevergeefs aan de telefoon gehangen met medewerkers van de klantenservice. Heeft tot grote frustratie geleid, maar zeker niet tot een oplossing. Helaas boden de hier genoemde oplossingen bij mij geen soelaas.

Als de klantenservicemedewerkers het niet meer wisten probeerden ze me af te schepen naar het zogenaamde expertteam waarbij ik volgens zelf op kosten zou komen. Heel ergelijk allemaal, want mijn laptops doen het gewoon op een ander modem en voordat ik deze H22)N kreeg draaide de apperaten prima.

De frustratie werd nog groter doordat ik na flinke ruzies die mijn bloeddruk niet goede kwamen aan de telefoon eindelijk gehoord werd en er een monteur gestuurd zou worden (jammer dat ik op deze wijze mijn gelijk moet halen). Ik werd vervolgens meerdere malen tientallen minuten in de wacht gezet, zonder dat er een afspraak gemaakt kon worden (afdeling planning was niet bereikbaar of gaf aan me niet te kunnen helpen om een vage reden en schakelde me terug).

Ik heb de KPN glasvezel gisteren een brief gestuurd om te melden dat ik de betaling van mijn internetdiensten stopzet en ze een ultimatum geef van 2 weken om mijn draadloos internet naar behoren aan het draaien te krijgen.

IK BEN GESHOKEERD OVER DE SERVICE VAN DE KPN AAN DE KLANTEN! DE VERTEGENWOORDIGER DIE IK AAN DE DEUR KREEG MET ZIJN MOOIE PRAATJES HEEFT DIT ER ALLEMAAL NIET BIJ VERTELD!

erikdentoom schreef op 29 okt '11 om 18:23u
Hallo,

Ik probeer met een Toshiba Satellite laptop (Vista) via wifi in te loggen op het modem (nieuwe ZTE H220N)  maar krijg alleen lokaal internet, bedraad werkt wel.

Met alle andere apparaten zoals Hp pro book, ipad en iphone werkt het wel.

Nu heb ik diverse forums afgezocht en alles geprobeert wat het evt zou verhelpen, maar helaas.

Ik heb nog steeds het oude grijze (Siemens) modem nog en die het ik er nu naast draaien en dit werkt wel met de Toshiba.

Het probleem is wel opgelost maar het is niet ideaal.

Heeft iemand een oplossing?

Mvg Erik

Na vele jaren een laptop gereset en .........hoe zat het ook al weer. Toch leuk dit geheugen steuntje!

Alleen lokaal betekent: WiFi adapter drivers zijn te verouderd. Althans, meestal. Dus in apparaatbeheer je Wifi adapter software bijwerken, welke waarschijnlijk een Atheros kaartje is. Let op dat je niet je ethernet kaart eruit pleurt, want....

Je hebt natuurlijk geen internet, dus zal de good old lan kabel ter redding van zolder moeten komen:) De digitale startkabel, die je even aansluit tussen modem en laptop. Totdat alles is bijgewerkt, dat merk je vanzelf. Dan haal je je lankabel eruit en ga je proberen of het draadloos werkt. Normaliter zal je notebook nu in de hedendaagse wpa taal kunnnen communiceren met het fijne gevolg dat jij nu draadloos internet hebt.

Maar goed, heb je vast allemaal al gedaan. En het werkt waars ook nog! Ik was eigenlijk verbaasd dat die ouwe meuk gewoon doodleuk werkt met hedendaagse routers en hun encrypties.

Reageer