Beantwoord

Alles gaat mis bij KPN/ facturen te hoog en korting niet verrekend

  • 11 June 2021
  • 5 reacties
  • 143 keer bekeken

Sinds 05-05-2021 weer klant bij KPN maar alles lijkt nu alweer volledig mis te lopen. Wat gaat er mis:

  • Chat op de website sluit soms gewoon uit het niets af zonder dat je een medewerker gesproken hebt;
  • Chat medewerkers die de chat gewoon afsluiten zonder dat er een oplossing is;
  • Chat medewerkers die onvoldoende mogelijkheden hebben en je van de ene medewerker naar de andere gaat om vervolgens na een half uur te wachten weer afgesloten te worden;
  • Telefonisch abonnement aanpassen dan maar zul je denken. Medewerker snapt wat ik bedoel maar het gaat nu toch aan alle kanten mis;
  • Chat werkt slecht dus maar telefonisch contact opnemen.. helaas de medewerker is niet op de hoogte van de huidige aanbiedingen, komt even later terug met excuus je hebt toch gelijk. Vraag moet doorgezet worden naar finance want hun kunnen niks.

 

Waarom klopt de informatie op de KPN website niet omtrent de glasvezel abonnementen?

Op 05-05-2021 is mijn abonnement van 50/50 internet only ingegaan onder deze voorwaarden:

  • Eerste 6 maanden 35 euro per maand, daarna 42,50 per maand

Op 04-06-2021 heb ik de glasvezel upgrade naar 1000/500 telefonisch afgesloten omdat als ik dit via MijnKPN wil doen er geen 35 euro per maand meer staat maar 58,23, wat mijn dus onjuist lijkt. Telefonisch geen enkel probleem meneer wij regelen het voor u. Niet dus.

 

Maar dan nu het volgende:

KPN adverteert met de volgende voorwaarden:

  • Eerste 6 maanden 50% korting - dit is dus meer korting dan dat er op de website vermeld staat maar die niet automatisch wordt toegepast. Kijk ik bij Breedbandwinkel dan worden daar wel de juiste prijzen weergegeven.
  • Abonnement is maandelijks aan te passen, ook omlaag.. Ze vertellen er niet bij dat je bij een upgrade bevestingsmail de volgende tekst erbij krijgt: Let op: als u annuleert, dan kunt u niet meer terug naar uw oude overeenkomst. Kortom hier naaien ze je dus opnieuw door die korting af te pakken zonder dat dit vooraf duidelijk is. Maar je krijgt wel 14 dagen bedenktijd? Hoe dan?

Dus wat als je nu kiest voor de “gratis” LG TV en dan tussentijds je abonnement wilt aan passen? Moet je dan je TV weer terugsturen? Nee toch? Dus waarom moet een korting van “50%” dan wel komen te vervallen?

 

Wat is voor mij nu de juiste oplossing:

  • Maandbedrag aanpassen naar het juiste bedrag dus de 65 euro - 50% = 32,50 en dus ook niet meer de 35 euro, voor de eerste zes maanden. Hierna gaat het abonnement dus niet naar 65 euro maar naar 57,50 volgens de nieuwe tarieven die KPN bekend heeft gemaakt.
  • Internetsnelheid van 1Gbit/s wordt tevens niet gehaald dit moet dus ook opgelost worden. Snelheid van 700 ligt meer in de verwachting terwijl KPN aangeeft dat 940 haalbaar moet zijn. Verschillende speedtest servers gebruikt maar geen verschil.

 

In alle redelijkheid wil ik KPN wel de mogelijkheid bieden om dit probleem op te lossen voor 17 juni. Anders ben ik helaas toch genoodzaakt het abonnement op te zeggen omdat KPN in gebreke blijft. En de te hoge incasso’s te storneren en mijn rechtsbijstandverzekering op de hoogte stellen van deze situatie.

 

 

icon

Beste antwoord door Hanna_ 12 June 2021, 16:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi, en welkom op het forum.

Tja, de systemen en kpn. Die systemen bij kpn kunnen er niet goed tegen als je in de eerste 6 maanden alweer wijzigingen doet.

Een moderator (van kpn) hier op het forum kan er voor zorgen dat je én 100/100 én nog (het restant) van de kortingsmaanden krijgt.

Om dat de kunnen heeft die moderator je (abonnements)gegevens nodig. Met je gebr.naam hier, aGraPusher, sta je niet in de admin.

Die gegevens kun je AFGESCHERMD invullen in je forumprofiel hier op het forum (onderaan na invullen bewaren gebruiken).

Hoi, en welkom op het forum.

Tja, de systemen en kpn. Die systemen bij kpn kunnen er niet goed tegen als je in de eerste 6 maanden alweer wijzigingen doet.

Een moderator (van kpn) hier op het forum kan er voor zorgen dat je én 100/100 én nog (het restant) van de kortingsmaanden krijgt.

Om dat de kunnen heeft die moderator je (abonnements)gegevens nodig. Met je gebr.naam hier, aGraPusher, sta je niet in de admin.

Die gegevens kun je AFGESCHERMD invullen in je forumprofiel hier op het forum (onderaan na invullen bewaren gebruiken).

Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. Heb zojuist mijn profiel volledig ingevuld!

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @aGraPusher, welkom. 

Bedankt voor het invullen van jouw gegevens. Ik heb het voor je nagezocht. 

Onze aanbiedingen veranderen van tijd tot tijd. Je haalt veel dingen aan die niet voor jou van toepassing zijn. Toen jij jouw abonnement afsloot was de aanbieding "de eerste 6 maanden voor 35 euro” actief, andere aanbiedingen zijn dus niet op jou van toepassing. Destijds heb jij het abonnement Hussel 50 M/bit afgesloten. Dit abonnement kost 42,50 per maand, met de actie krijg jij dus maandelijks 7,50 korting. Hiermee ga je akkoord wanneer je je contract afsluit en dit kan je ook op de factuur terug vinden . 

Je hebt je pakket tussentijds aangepast, en de snelheid omhoog gezet. Wanneer ik jouw factuur bekijk ontvang jij nog steeds de 7,50 korting. Er is dus geen korting vervallen.  

Ik snap wel dat het een beetje vervelend overkomt. Als je immers gelijk het 1GB abonnement had besteld, had je deze wel tijdelijk voor 35 euro ontvangen. Je kan het een beetje vergelijken met het kopen van een auto; Wanneer je deze aanschaft kan je vaak voordelig extra opties bijvoegen. Maar wanneer je er voor kiest om deze opties na de aanschaf nog bij te kopen, betaal je meer. 

@PeterG heeft zeker wel gelijk, een pakket wijzigen in een kortingsperiode kan soms problemen op leveren. Maar dit is bij jou niet het geval. De bedragen en de kortingen kloppen. 

Hanna, wil je dan mijn upgrade annuleren zodat ik terug ga naar de 35 euro per maand? En een monteur langssturen die de lijn even komt meten want de 1Gbit/s blijkt verre van gehaald te worden.

 

Ik heb trouwens ook een mobiel abonnement (nu nog) waarbij het bereik erg belabberd is sinds ik van T-mobile naar KPN ben overgestapt. Zou je hier ook even naar willen kijken?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @aGraPusher,

Voor deze vragen kan je het beste contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice. Zij kunnen jou beter en sneller persoonlijk helpen, mijn collega's zijn gratis bereikbaar via 0800-0402.