Beantwoord

Alles in 1 glasvezel bestellen niet mogelijk ondanks aansluiting in de meterkast.

• 24 juni 2016
  • 7 reacties
  • 366 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Mijn dochter gaat op zichzelf wonen. In haar nieuwe woning zit in de meterkast een oranje draad met wit kastje van de glasvezel. (echter de vorige bewoonster had ziggo). Zij belt KPN om alles in 1 glasvezel te bestellen, en wat zegt de verkoper (of wat daar voor door mag gaan).... U heeft geen glasvezel. Dat is koper.....(!). Nou heeft die wijk een tijdje geleden glasvezel gekregen en enkele buren hebben dit wel. Dus zij zegt, nee hoor het zit in de meterkast. Antwoord van KPN: Volgens ons systeem heeft u dat niet dus u kunt het niet bestellen. Dan moet u de gemeente (?) maar bellen. Einde gesprek.
Zucht.... Wat moet zij nu doen? Naar ziggo gaan of (?) gaat iemand van KPN haar helpen.:@
icon

Beste antwoord door Koos2 27 juni 2016, 17:31

Hallo Barre73,

Ze heeft contact gehad met de gemeente die haar zeer verbaasd verwees naar reggfiber die haar weer in contact bracht met KPN en... nu wordt het binnenkort allemaal aangesloten.
Het komt dus goed, maar duidelijk is dat de verkoper bij KPN in eerste instantie geen zin had om iets te ondernemen, jammer maar goed binnenkort heeft ze glasvezel internet-alles in 1.

gr. Koos
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Mag ik vragen welke plaats dit is? Heb je eventueel een foto van de inkomende verbinding? Wat zegt onderstaande site over de aansluiting?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Robin
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Robin,

Bedankt voor je snelle reactie. Het betreft Lelystad.
Op de door jou genoemde site staat; koper beschikbaar,
ftth niet beschikbaar. Ik heb geen foto, maar het betreft toch echt de glasvezelkabel die door reggfiber is aangelegd.

Koos
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ah. Ja Lelystad is inderdaad voor een groot deel al verglaasd door Reggefiber en op dit moment worden er daar nog wijken verglaasd.

Persoonlijk zou ik willen zeggen dat de oplevering nog niet helemaal is afgerond of dat Reggefiber dit nog niet goed in het systeem heeft staan. Hoe dan ook, ik verwacht dat WebCare binnenkort zal reageren in dit topic en ik verwacht dat zij dit in orde kunnen maken.

Wel vind ik dat de Klantenservice medewerker een hele mooie opmerking heeft: "Dan moet je de gemeente maar bellen". Soms vraag ik mij wel eens af hoe doe medewerkers uitgekozen worden ...

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Hey Koos, beetje vreemd antwoord heb je gekregen. Oranje kabel is zeker glasvezel. Het kan zijn dat wij nog niet doorgekregen hebben van Reggefiber dat de kabel er al ligt. Maar dan zou het al wel bij ons zichtbaar moeten zijn als locatie die glasvezel gaat krijgen. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met de adresgegevens van je dochter, dan zoek ik dit uit.
Reputatie 7
Badge +8
@Erik_ @ Koos2: Is het probleem inmiddels opgelost? Ben wel benieuwd of het inderdaad een fout in de Reggefiber database is.
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Barre73,

Ze heeft contact gehad met de gemeente die haar zeer verbaasd verwees naar reggfiber die haar weer in contact bracht met KPN en... nu wordt het binnenkort allemaal aangesloten.
Het komt dus goed, maar duidelijk is dat de verkoper bij KPN in eerste instantie geen zin had om iets te ondernemen, jammer maar goed binnenkort heeft ze glasvezel internet-alles in 1.

gr. Koos
Reputatie 7
Badge +28
Heel jammer dat het zo gelopen is met de verkoper, Koos. Ik ben blij te horen dat het gelukt is om contact te krijgen met de juiste mensen zodat het nu toch rond gaat komen.

Reageer