Alles in 1 verlengen

• 23 mei 2016
  • 7 reacties
  • 564 keer bekeken

Ik ben al jaren klant van KPN en inmiddels ook al een aantal jaren compleet.

Nu verloopt mijn contract in juni en ik dacht ik ga eens even bij ZIGGO kijken.

Daar heb je veel meer MB's en ook nog eens Ziggo sport waar je bij KPN €15 voor moet betalen.

Echter ik dacht laat ik toch KPN even bellen. 

Iedere nieuwe klant krijgt een hoop korting. En betaald nu €35 voor de eerste 3 maanden.

Ikzelf heb alles in 1 standaard met ook het kids pakket en betaal €65 per maand.

Nu kreeg ik Nathalie aan de telefoon en netjes verteld dat ik aan het winkelen ben en of dat KPN iets voor mij kan betekenen.

Jahoor u kan nu het Premium pakket krijgen voor €35 voor de eerste 3 maanden daarna betaald u €82,50 plus 5 euro kids pakket. 

Wat hierin zit is HBO en KPN Veilig en BelOnbeperkt Altijd (de thuis telefoon gebruik ik niet)

Dit houdt dus in dat ik €165 per jaar meer ga betalen. (87,50-65x12) - (3x35)

Ik ben teleur gesteld dat KPN zo te werk gaat! 

Als nieuwe klant wordt je dus als koning behandeld, de cursus hoe behandel ik een bestaande klant die moet nog gevolgd worden.

Het mooiste van dit verhaal is nog dat ik aan Nathalie vertelde dat dan Ziggo voor mij goedkoper en sneller is volgend jaar en zij zegt "dan moet u naar Ziggo gaan".....

Ik kan er met mijn pet niet bij!

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

BrigitteVanRoon schreef op 23 mei '16 om 19:01u

en ook nog eens Ziggo sport waar je bij KPN €15 voor moet betalen.

Maar bij Ziggo kost het Ziggo Sport Totaal pakket (hetzelfde pakket als dat KPN aanbiedt) ook ~€15 (14,95)

BrigitteVanRoon schreef op 23 mei '16 om 19:01u

Het mooiste van dit verhaal is nog dat ik aan Nathalie vertelde dat dan Ziggo voor mij goedkoper en sneller is volgend jaar en zij zegt "dan moet u naar Ziggo gaan".....

Als je altijd het goedkoopste uit wilt zijn is dit wel de beste optie. Op deze manier kan je elk jaar weer gebruik maken van een 1e zoveel maand korting-actie.

Dit kan je trouwens ook heel goed toepassen op de energiemarkt en tot op zekere hoogste ook bij mobiele abonnementen.

Echter zou ik persoonlijk, afhankelijk van de prijs, liever iets meer betalen en contractvrij zijn.

Robin

RobinFlikkema schreef op 23 mei '16 om 19:17u
BrigitteVanRoon schreef op 23 mei '16 om 19:01uen ook nog eens Ziggo sport waar je bij KPN €15 voor moet betalen.

Maar bij Ziggo kost het Ziggo Sport Totaal pakket (hetzelfde pakket als dat KPN aanbiedt) ook ~€15 (14,95)

BrigitteVanRoon schreef op 23 mei '16 om 19:01uHet mooiste van dit verhaal is nog dat ik aan Nathalie vertelde dat dan Ziggo voor mij goedkoper en sneller is volgend jaar en zij zegt "dan moet u naar Ziggo gaan".....

Als je altijd het goedkoopste uit wilt zijn is dit wel de beste optie. Op deze manier kan je elk jaar weer gebruik maken van een 1e zoveel maand korting-actie.

Dit kan je trouwens ook heel goed toepassen op de energiemarkt en tot op zekere hoogste ook bij mobiele abonnementen.

Echter zou ik persoonlijk, afhankelijk van de prijs, liever iets meer betalen en contractvrij zijn.

Robin

Hoi Robin,

Ziggo sport is gratis bij de Ziggo. En daar betaal je bij KPN €15 voor. 

En daar gaat het mij niet om. 

Het gaat er mij om dat KPN mij eigenlijk meer wilt laten betalen voor produkten die ik niet gebruik.

Het voelt meer een slaatje uitslaan.

Reputatie 7
Beste Brigitte. Je idee "Ziggo sport is gratis bij de Ziggo. En daar betaal je bij KPN €15 voor" is echt abuis , zie hier verder. Alleen 1 zender Ziggo Sport is "gratis" bij Ziggo. Dat is eigenlijk gewoon een promokanaal.

Voor het pakket van zes zenders Ziggo Sport Totaal betaal je hetzelfde als bij KPN, ook zo'n €15. De extra zender Ziggo Sport is idd. alleen bij Ziggo te zien. Je hebt dus 1 (één) zender gratis waar héél veel herhaling op zit. Héél veel van de content van de Totaal zenders is NIET te zien bij het gratis Ziggo Sport kanaal!

Zoals je ook op deze informatiepagina van Ziggo kunt zien, het is NIET gratis: https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/ziggo-sport-totaal/ .

Voor vaste klanten krijg je bij KPN korting als je alle abonnementen bij hun betrekt. Dus ook mobiel bijvoorbeeld. Als je voor Alles in één thuis overstapt naar Ziggo ben je dié voordelen wel kwijt.

Reputatie 7
PeterG schreef op 23 mei '16 om 20:43u
...Voor vaste klanten krijg je bij KPN korting als je alle abonnementen bij hun betrekt. Dus ook mobiel bijvoorbeeld. Als je voor Alles in één thuis overstapt naar Ziggo ben je dié voordelen wel kwijt.

Dat wil nog niet zeggen dat je met die "voordelen" ook goedkoper uit bent, dat is echt afhankelijk van jouw situatie. Je kunt dan wel 5 Euro korting krijgen per mobiel abonnement, maar als het abonnement ruim 8 Euro duurder is dan een vergelijkbaar abonnement bij de concurrent dan is het rekensommetje snel gemaakt.

Wij hebben als gezin van vijf personen onze mobiele telefonie bij t-mobile ondergebracht. Wij zijn met "t-mobile samen" daardoor ruim goedkoper uit dan dat wij met "KPN compleet" zouden zijn. Bedenk ook dat onze studerende kinderen een abonnement hebben met een databundel van maar 250MB. Laat dat nu zelfs voldoende zijn, want tegenwoordig hebben ze zowat overal wifi. (Thuis, op het station, in de trein en op de universiteit). Hun sim-only abonnement kost per maand zelfs maar 4,95 Euro terwijl het goedkoopste sim-only abonnement met een kleine databundel bij KPN met KPN Compleet 15 Euro kost. Dat alleen scheelt ons dus al 30 Euro per maand. 

Reputatie 3
Badge +1
Het is gewoon een kwestie van de medewerker die je aan de lijn krijgt. Even opbellen naar 'opzeggingen' wil vaak al helpen. Zie ook:

Dit aanbod of dit aanbod bijvoorbeeld.

Verder is Ziggo Sport ook bij Ziggo zelf niet gratis en krijg je enkel een algemeen kanaal met reclame voor de andere kanalen. Persoonlijk vind ik KPN scherp geprijst voor de service die geboden wordt en de kwaliteit van de producten maar ik begrijp de frustratie.

Reputatie 6
Badge +9
Ziggo bied hun eigen klanten gratis 1 zender Ziggo Sport aan, waar wel alle F1 gratis te zien is. Wil ik als een ander dan Ziggo F1 via Ziggo Sports kijken dan word ik verplicht het Ziggo Sports Totaal abbo af te gaan nemen.

Ik denk dus dat daar de pijn zit bij de meeste mensen ;)

Reputatie 7
Gedeeltelijk, maar KPN streeft ernaar om zo'n 80% van de DSL-klanten downloadsnelheden van 100 Mb/s (of meer) aan te bieden. De overige 20% (waar ik ook toe behoor) moeten het met veel minder doen, zonder uitzicht op verbetering. Ik heb nu welliswaar nog wel genoeg aan m'n 29 Mb/s down (ik heb nog HD op 2 TV's) maar de upload van slechts 4 Mb/s begint toch regelmatig (in dit cloudtijdperk) hinderlijk te worden. En voor 4k (UHD) is het waarschijnlijk al helemaal veel te weinig. Dus voorlopig doe ik het er nog wel mee, maar glasvezel komt hier niet de komende jaren en van de upgrade van onze wijkcentrale eind dit jaar ga ik ook niets merken omdat ik daar met 900 m te ver vanaf woon.

Als je dan op een adres woont waar je via Ziggo tot 300/30 Mb/s kunt gaan begrijp ik wel dat niet alleen Ziggo Sport een reden kan zijn om over te stappen.

Reageer