Alles in (g)een

• 7 augustus 2013
  • 23 reacties
  • 5135 keer bekeken

Sinds 18 juli maak ik gebruik van het alles in 1 pakket, tenminste voor zover het werkt. Mijn vaste computer is draadloos verbonden met de experiabox, dit was volgens de medewerkers geen enkel probleem, maar inmiddels zit ik 19 dagen zonder internet en ben met tijden slecht bereikbaar op de vaste lijn (infotoon/dode lijn).

17 keer (datums, tijden en namen staan genoteerd) gebeld met de KPN (0800-0402) en mijn problemen gemeld, maar er is werkelijk niemand maar dan ook niemand bij KPN die mij verder kan helpen. De onkundigheid van de medewerkers in de callcenters Eindhoven en Enschede is echt ver beneden niveau.

Hieronder een lijstje wat de problemen/oplossingen zijn volgens de medewerkers in bovengenoemde callcenters:

- afstand Experiabox V8 en de meterkast is te groot (?)

- laminaatvloer met aluminium onderlaag (?)

- teveel beton in de woning aanwezig (?)

- draadloos internet werkt niet op Windows Vista (?)

- zelf verkeerd aangesloten (?)

- storing HBO en andere zenders (wel beeld geen geluid)

- experiabox resetten (gebeurd inmiddels dagelijks)

- ander kanaal zoeken (alle 13 kanalen geprobeerd)

- WLAN kaart in de computer is defect (?)

- storing vaste telefonie (?)

- storing draadloos internet (?)

- teveel gebruikers in mijn straat (?)

etc etc.

Vandaag krijg ik een nieuwe Experiabox (DSL) opgestuurd en waarschijnlijk zijn dan de internetproblemen opgelost (alsdus een medewerker).De V8 experiabox (VDSL) werkt volgens een medewerker bij mij niet. 

Mijn oplossing is een vaste kabel naar de computer die verbonden wordt met de experia box, maar dit kan alleen een monteur in orde maken (computer staat boven experiabox beneden) ik weiger alleen hiervoor kosten te betalen, in het verkoopgesprek (waar alles mis is gegaan) is mij gegarandeerd dat draadloos internet mogelijk was net zoals 2 interactieve tv's (wat dus NIET is)

Het grappige van alles is dat ik al een factuur heb ontvangen van meer dan 100 euro, voor iets wat ik feitelijk niet heb. (behalve TV en vaste telefoon).

Het meest frustrerend is dat als je belt met een klacht over de rekening je nog een grote mond krijgt ook, het ligt bij KPN vooral aan de klant "want waarom bel ik niet eerder als mijn abonnement niet klopt". Ik heb gebruik gemaakt van de tijdelijke actie alles in 1 standaard voor € 35,- per maand en niet een pakket alles in 1 voor € 68,-/€ 54,- per maand. Maar volgens de medewerker (naam bekend) heb ik pech en had ik maar eerder moeten bellen en gold deze actie niet in de periode dat ik hem bestelde. De activatie en verzendkosten van € 35,- zouden na de eerste factuur gecrediteerd worden, gisteravond vernam ik dat dit niet het geval is en ik pas een credit krijg als het probleem met internet is opgelost??

Ik wil af van deze ellende!!!

Graag actie en reactie!

23 reacties

Hoi Ellen,

Ik heb je een prive bericht gestuurd.

Groeten Marleen

hallo Marleen / Puck,

je beschrijving van hoe je het hebt opgelost zou heel welkom zijn!

wij komen met KPN niet verder - je weet hoe het gaat - en wachten, als laatste strohalm, je berichten af, in de hoop dat dat hier ook gaat werken.

alvast bedankt voor je hulp

groet

Ellen

Hallo Stellingen,

Ik ga dit zsm op dit forum plaatsen, ik krijg namelijk veel (prive) berichten van mensen die met hetzelfde probleem zitten.

De instellingen in de experiabox moeten gewijzigd worden, dit heeft niets te maken met het wel of niet vastzetten van een IP adres zoals is beweerd in eerdere berichten.

Ik durf ook niet met 100% zekerheid te zeggen of het aan Windows Vista ligt in combinatie met de V8. Ik denk dat eea ook van toepassing is voor andere besturingssytemen (XP, win 8 etc)

De gewijzigde instellingen heb ik overigens samen met een KPN medewerker doorgenomen.

Reputatie 5
Badge +6
Beste Marleen

Heb dit topic met aandacht gelezen. Lijkt me zeker een heel goed idee als je in een apart bericht eens wilt beschrijven wat er aan te doen is als je met Windows Vista tegen problemen aanloopt zoals door jou omschreven.

ik zal het zeker met aandacht lezen (ook al gebruik ik Vista niet meer, maar alleen nog Win7 en Win8)..

Beste Marleen,

dank voor je reactie. alleen gebruik ik geen Vista, maar (ja, nog steeds) XP.

maar ik zal je verdere info zeker volgen.

groet

Ellen

Beste Ems,

Ik heb na 3 maanden eindelijk een normale werkende internet verbinding.

Mijn probleem lag aan de experiabox die verkeerd stond ingesteld waarschijnlijk ook in combinatie met windows Vista, ik kan je hierbij helpen.

Als je interesse heb laat het even weten.

Ik zal binnenkort iig een nieuw bericht openen om dit probleem waar veel mensen mee te maken hebben uit te leggen in Jip en Janneke taal.

Gr Marleen

ik zit met een vergelijkbaar verhaal als Puck70/Marleen, m.b.t. draadloos internet dat sinds de overstap naar het alles-in1-pakket niet / nauwelijks meer functioneert. voorheen (ook KPN) konden we in het hele his probleemloos werken, nu alleen nog op de begane grond (dichtbij het V8 Arcadyan modem).

we hebben al van alles (op aanwijzingen, via de mail en telefoon, van technici van KPN) tig keer geprobeerd, niets helpt.

het laatste voorstel was ook aan ons om het Expertteam in te schakelen. Ivm de kosten hebben we dat niet gedaan. het alles-in-1 pakket is door KPN monteurs geinstalleerd en daar zijn al installatiekosten voldaan. dat er "geen garantie gegeven wordt op draadloos" is misschien zo, maar voor de overstap werkte alles goed in het hele huis, en nu niet meer... dat lijkt me toch een zaak die KPN zich aan zo moeten trekken en die niet op het bord van de klant gelegd moet worden. 

helaas krijgen we over de mail steeds respons van iemand anders bij KPN en moet je steeds het hele verhaal opnieuw van voren af aan uitleggen.  

vandaar deze "laatste poging" via dit forum, in de hoop dat iemand van KPN die er verstand van heeft gaat reageren.... alvast bedankt!

Reputatie 5
Badge +11
Beste Marleen,

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Ik zie graag een reactie van je tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Tim

Reputatie 1
Badge
Om te beginnen zou ik je computer zo instellen dat hij automatisch een ip adres krijgt.

Als dat niet werkt, klinkt het als of wlan niet geactiveerd is in je modem of je computer staat buitenbereik van je wifi.

als je je modem terug naar fabrieksinstellingen heb gezet zou alles omtrent wifi goed moeten staan in je modem.

je zou eens aan de hand van dit programmatje kunnen gaan troubleshooten naar het probleem.

http://www.metageek.net/products/inssider/

hiermee kun je heel snel zien of je uberhaubt wel signaal hebt.

Beste VinkR

Dank je wel voor jou reactie! Tsja, KPN en communiceren dat zijn 2 dingen die niet samen gaan

:@

Maar het klopt dat ik geen draadloos internet heb op de computer... ja, het kan via de verbinding van de buren (UPC) of via een kabel die ik dan beneden aansluit op de V8.

Ik blijf het overigens vreemd vinden dat ik wel kan verbinden via UPC, je zou dan zeggen dat je hetzelfde probleem hebt met een ongeldig IP adres. Maar deze verbinding werkt eigenlijk altijd, wel wat traag maar dat is logisch.

Ik heb inmiddels wel 100x alles gereset, alle 13 kanalen geprobeerd, computer teruggezet naar fabrieksinstellingen, IP adres vast gezet..maar helaas!

Reputatie 1
Badge
Geen reactie geven als het even te moeilijk word is kpn goed in.

Is het probleem op dit moment alleen dat je boven op de computer via draadloos geen internet kan ontvangen?
56 dagen verder en GEEN enkele reactie van KPN! Bellen heeft volgens 0800 0402 geen zin meer omdat ik een klacht heb lopen, ik heb gisteren vernomen van 0800 0402 dat mijn klacht nog niet in behandeling is genomen (lees, mijn brief is waarschijnlijk niet ontvangen..)

Ik heb inmiddels mijn IP adres "vast gezet" volgens KPN zou namelijk het probleem aan Windows Vista liggen, maar de melding "ongeldige IP adres" blijft. Alle instellingen van mijn computer zijn teruggezet, ism Microsoft. Ik ben inmiddels € 236,- verder en ik heb nog steeds GEEN internet.

Het vreemde van alles is dat ik via de WIFI (UPC)van de buren wel gewoon kan internetten, het probleem ligt dus duidelijk bij KPN. Resetten van de V8 of een ander kanaal gebruiken is inmiddels al talloze keren gebeurd.

Helaas is KPN te LAF om te reageren, via dit forum 2 priveberichten ontvangen van Tim; hij gaat mij mobiel bellen... nou Tim ik wacht nog steeds op je telefoontje.

Eea zou gecrediteerd worden op mijn eerst volgende factuur, helaas allemaal loze beloftes. Ik betaal nog steeds de volle pond voor iets wat niet naar behoren werkt.

KPN graag reactie!!!!!!

29 dagen geen internet:@

Grappig :S ik ontvang zojuist een mail van KPN dat mijn actieperiode 2 maanden gratis pluspakket afloopt per 18 augustus.

Bijzonder, omdat mijn contract 18 juli is ingegaan en je dus zou zeggen dat deze actie doorloopt tot 18 september...

We gaan voor de verandering maar weer eens bellen met de klantenservice. Ik kan denk ik al voorspellen wat ik terug ga zien op mijn factuur van september..

Gisteravond eea aan IP instellingen veranderd op de pc, en hoera (!) ik kon weer internetten...maar helaas de vreugde was maar voor 3 minuten ..

Ik vraag me echt af hoelang dit nog gaat duren, en KPN met een GRATIS oplossing en passende tegemoetkoming komt.

Steeds vaker denk ik om mijn klacht bij diverse consumentenprogramma's te melden misschien dat er dan iets gaat gebeuren..

Beste NielsPrins,

Bedankt voor je reactie, ik kon gisteravond helaas geen aanpassingen doen op mijn computer omdat alles er wederom uit lag. Experiabox is opnieuw gereset maar internet had er geen meer in. Ik ga vanavond opnieuw een poging doen.

Ik vermoed dat het hier gaat om het adres van de standaard gateway, dat is het adres wat je PC nodig heeft om te weten langs welke deur de buitenwereld te bereiken is. Er vanuit gaande dat je automatisch een IP adres ontvangt van je router/modem bij het inschakelen van je PC (via DHCP) zou het IP-adres van je nieuwe apparaat  al bekend moeten zijn op je PC.

Je kunt het vernieuwen van het IP-adres en daaraan gekoppelde zaken als gateway-adres forceren door in een DOS-box het commando

IPCONFIG /RENEW

in te tikken.

Even een update van mijn KPN soap... (dag 27)

IK heb waarschijnlijk de oorzaak van mijn internetproblemen gevonden, het heeft schijnbaar te maken met mijn IP adres. Mijn computer is constant op zoek naar mijn oude IP adres van mijn vorige modem en kan deze niet vinden.. Ik kan dus 100x mijn modem resetten/op een ander kanaal zetten/laminaat eruit halen/gaan verhuizen of een ander modem ontvangen, maar uiteindelijk gaat dit niet werken, helaas!

De oplossing volgens KPN nadat IK ZELF mijn mogelijke probleem heb gevonden: ik moet contact opnemen met "het expertteam" zij kunnen op afstand mijn computer overnemen (??) en zo alles opnieuw instellen.. ik ben hier geen voorstander van omdat ik niet weet wat voor een bedrijf hierachter zit en zij toegang kunnen krijgen tot al mijn gegevens op de computer en als laatste:het is natuurlijk geen gratis dienst. Nu is er door de klantenservice wel de toezegging gedaan dat dit gecrediteerd wordt maar na alle ellende mbt mijn internet heb ik daar weinig vertrouwen in.

Is er iemand met kennis over IP adressen op dit forum aanwezig?

@ Tim, heb je mijn prive bericht ontvangen?

Beste Tim,

Helder verhaal, ik heb inmiddels een prive bericht gestuurd met alle gegevens.

Ik hoor graag van je!

Reputatie 5
Badge +11
Beste puck70,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je niet tevreden bent over onze service. Ik help je graag om dit te veranderen! Het is zeer vervelend dat je na zoveel gebeld te hebben met de klantenservice niet tot een oplossing bent gekomen.

Ik heb al je berichten gelezen en wil daarbij alvast wat informatie met je delen. Je hebt recht op eerlijkheid.

- De KPN ExperiaBox H220 is niet meer leverbaar, op dit moment worden er geen andere modellen dan de V8 uitgeleverd.

- Draadloos internet wordt niet gegarandeerd. Er wordt wel een gratis draadloze router in bruikleen meegeleverd.

- Wifi heeft helaas beperkingen vanwege veel mogelijke storingsfactoren. Hier heeft KPN geen invloed op.

Bovenstaande is absoluut niet bedoeld om zaken af te schuiven. Het zijn enkele feiten waar soms misverstanden over zijn.

Om je goed te kunnen helpen heb ik een aantal vragen:
1. Je geeft aan ook problemen te ervaren met telefonie, hoe werkt Interactieve TV eigenlijk bij je?

2. Zou je uitgebreider willen beschrijven waar de ExperiaBox precies staat (kelder?) en waar de computer staat (zolderkamer?). Wat is hemelsbreed daarbij de afstand tussen de apparaten?

3. Heb je de computer altijd draadloos verbonden gehad? Stond deze op dezelfde plaats en de router ook?

4. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode en huisnummer? Ik wil graag nakijken wat er geregistreerd staat.

Ik heb er alle vertrouwen in dat we een oplossing kunnen vinden.

Met vriendelijke groet,

Tim

We zijn inmiddels weer 4 dagen verder en het internet werkt nog steeds niet, afgelopen vrijdag de nieuwe experiabox gehaald en wederom een V8!!

Raar, want de persoon van het logistieke centrum kon zien dat er een HN 220 is verstuurd. Afgelopen vrijdag nogmaals gebeld en voor de tigste keer de experiabox gereset. Internet deed het weer...en daarmee was de klacht/storing opgelost aldus KPN.

Het was niet meer mogelijk een klacht in te dienen.

Gisteren (zondag) weer gebeld omdat internet weer NIET werkt en toen kreeg ik doodleuk te horen dat er teveel draadloze gebruikers (3) in mijn omgeving zijn en deze problemen in de toekomst alleen maar erger worden, er werd wederom GEEN oplossing aangedragen.

We zijn inmiddels 25 dagen verder en nog steeds GEEN passende oplossing van KPN.

Gebruiker Puck70 is dezelfde persoon als gebruiker Marleen002, maar op de 1 of andere reden is mijn gebruikersnaam geblokkeerd/ongeldig...(?)

Gisteravond de experiabox klaar gezet om omgeruild te worden. De koerier kon tussen 18:00-21:30uur langskomen..maar helaas de koerier kwam niet! Voor de 18e keer gebeld naar de klantenservice waar mij werd verteld dat het pakket onvindbaar is..

Ik ben vandaag teruggebeld door iemand van de logistieke afdeling en die kon mij vertellen dat het pakketje morgen geleverd gaat worden. Dan zijn we weer 2 dagen verder en nog steeds geen internet!

Schijnbaar mag ik van KPN geen gebruik maken van internet, zelfs als het simpel versturen van een pakketje al mis gaat zet ik vraagtekens bij de nieuwe router... Deze fout lag overigens niet bij PostNL, het pakketje is te laat aangeboden door KPN waardoor deze dinsdag niet meer mee kon.

Bedankt KPN medewerker Sveld84 voor je antwoord!

Deze oplossing komt overigens van 1 van de medewerkers van de klantenservice van KPN zelf.. net zoals de ondervloer van het laminaat eruit halen, gaan verhuizen ivm het teveel aanwezige beton in huis, Windows Vista vervangen, etc etc etc. Deze "oplossingen" werden ook aangedragen door de medewerkers van KPN.. en deze vind ik lachwekkender :@

Welke router ik nu ga krijgen? Geen idee, dat wist de medewerker van de klantenservice niet te vertellen, zij kan namelijk niet zien wat er verstuurd gaat worden vanuit het distributiecentrum.

Waarschijnlijk krijg ik een nieuwe wandcontactdoos en een internetkabel toegestuurd ;)

Reputatie 6
Badge +9
De V8 box zorgt vaker voor problemen, welke krijg je nu? de HN220? Daarmee zouden je problemen voorbij moeten zijn.

Mijn oplossing is een vaste kabel naar de computer die verbonden wordt met de experia box, maar dit kan alleen een monteur in orde maken (computer staat boven experiabox beneden) ik weiger alleen hiervoor kosten te betalen

Sorry hoor maar dit werkt behoorlijk op mijn lachspieren :D

Dus jou energieleverancier moet ook bij jou al je stroomkabels komen liggen binnenshuis? :D

Reageer