Alles ligt eruit

• 11 mei 2015
  • 10 reacties
  • 347 keer bekeken

Beste mensen,

Bij ons thuis hebben wij KPN Digitenne. In principe prima MAAR..... Om de zoveel tijd is het zo fijn dat alles er 5 min uit ligt en dan het vanzelf wonderbaarlijk weer werkt. Ontzettend vervelend en ik zou graag een oplossing willen horen als die er is.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Digitenne werkt draadloos en is dus storingsgevoelig. Mag ik vragen waarom u geen iTV heeft?

Robin
Beste Robin,

Bedankt voor je reactie.

Ik snap dat het Digitenne hierdoor wel eens storing kan hebben. Maar het is toch niet normaal dat dit structureel tot tien keer op een dag gebeurd ? Verder hebben wij nog niet gekegen naar itv

Badge
hallo leon,

Bedoeld u met structueel 10x op een dag, dat het vaak gebeurd? Of heeft het echt vaste tijden/punten op de dag wanneer het gebeurd. U kunt in het menu van de digitenne box kijken wat de kwaliteit van uw signaal is. 

Mvg. Thibauld

Reputatie 7
Badge +28
Dag Leon,

Vervelende storing! Dit is zeker niet normaal. We gaan ons best doen dit op te lossen.

Welke TV-ontvanger heb je in gebruik? Kun je, zoals aangeeft, controleren of het signaal dat de antenne ontvangt wel in orde is? Afhankelijk van de TV-ontvanger kun je ook de ANT-knop op de afstandsbediening gebruiken. Op onze website staan tips om de kwaliteit van het signaal te verbeteren.

Ik hoor graag of dit helpt!

Beste Joran,

Thuis hebben wij de Motorola VIP 1853. Die staat niet tussen de lijst met TV ontvangers ?

Zou het wel aan de signaal liggen want op momenten dat het er niet uit ligt werkt alles perfect. Zowel internet als tv. Kan het aan de KPN Experia box liggen ?

Excuses, wij hebben dus wel Interactieve TV. Veranderd dit de zaak ?

Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem hoor, maar dan mag je het advies tot nu toe vergeten ;)

Ik heb een meting uitgevoerd en zie inderdaad regelmatig wat haperingen. Klopt het dat je 2 ontvangers hebt? De 2e lijkt niet veelgebruikt te worden. Zit de ontvanger aangesloten met een draadloze verbindingsset (voorbeeld) of rechtstreeks met een kabel? De verbinding tot de Experiabox lijkt in orde te zijn, de snelheid die binnenkomt is ook ruim voldoende om tegelijk HD te kijken op beide ontvangers. Het probleem kan in de TV-ontvanger zelf zitten, of de verbinding hiertussen.

Ik zie je reactie graag tegemoet, dan gaan we dit verder uitzoeken.

Klopt inderdaard Joran. De ontvangers zijn aangesloten met een draadloze verbindingsset.

Ik heb geen idee of alles ligt aan de ontvanger want die is toch alleen voor Interactieve TV ?
Het internet ligt er bij de storing ook uit.

Reputatie 7
Heb je dit topic ook gelezen, het zou zomaar van toepassing kunnen zijn.

Niet geschoten is altijd mis. ;)

Reputatie 7
Badge +28
: Het kan met elkaar te maken hebben. Het topic van is een mogelijke oorzaak. Je kunt dit testen door de draadloze adapters er tijdelijk tussen uit te halen en als test een ontvanger bekabeld aan te sluiten. Als er dan geen storing meer is, kunnen we de oorzaak lokaliseren naar de adapters.

Kun je aangeven hoe de storing met internet zich precies voordoet? Heb je tegelijk op alle apparaten geen verbinding meer, of doet dit zich bijvoorbeeld alleen voor bij draadloze apparaten?

Reageer