Alles over de Experia Box v10 (verzameltopic)

• 21 juli 2015
  • 402 reacties
  • 100379 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties

Als je dit bericht leest, ben je vast en zeker geinteresseerd in de nieuwe Experia Box v10 van KPN. Omdat er ontzettend veel berichten over deze nieuwe Experia Box op ons forum verschijnen, hebben we ze in dit topic gebundeld. Hieronder vind je handige links en antwoord op de meestgestelde vragen.

Experia Box v10 - veelgestelde vragen - In dit topic van Robin vind je het antwoord op de meestgestelde vragen over het gebruik van de Experia Box v10.

Hoe kan ik mijn huidige modem omruilen voor een Experia Box v10?
De nieuwe Experia Box wordt alleen nog op een gedeelte van de nieuwe bestelling geleverd, omruilen is niet zomaar mogelijk. Wat is de reden dat je je huidige modem om wilt ruilen? De meestgehoorde reden om het modem voor een v10 om te wisselen is een verbetering van de WiFi prestaties. Een WiFi versterker als aanvulling op de Experia Box is hiervoor ook een goede oplossing.

Waar kan ik me aanmelden voor de Experia Box v10 pilot?
Leuk dat je mee wilt helpen testen. De pilot is echter al afgerond, dus aanmelden is niet meer mogelijk.

Hoe kan ik inloggen op de Experia Box v10
Wil je inloggen op de nieuwe Experia Box? Bijvoorbeeld om het WiFi wachtwoord te wijzigen. Kijk dan in de veelgestelde vragen over de v10.  

Hoe kan ik de Experia Box v10 resetten
Soms is het noodzakelijk om de Experia Box v10 te resetten, in ons overkoepelende topic over het resetten van onze modems is ook de v10 toegevoegd. 

Handleiding Experia Box v10
Wil je hulp bij de installatie van de Experia Box v10? In deze handleiding vind je tips. 

Welke lampjes en knopjes zitten er op de Experia Box v10
Op deze pagina krijg je uitleg over alle functionaliteiten die je op de v10 kan terugvinden. 

402 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste KPN,

Is het mogelijk om mij in te schrijven voor de ExperiaBox v10 Pilot?

Zie ook: http://www.kpn.com/ss/Satellite/i5R29BwOFaBUEu5yl6Qjd2ZlF_AHYBUtVU80bvSruyjCXyZg8ofvcsB55xXDPz7O5k/MungoBlobs/attachment/847726-start-installatie-fttc-v10-handleiding-web.pdf
Reputatie 6
Badge +12
Hoi  idriszz,

Bedankt voor je interesse in het meedoen aan pilots en zo onze diensten te verbeteren.:D

Helaas is op dit moment bij webcare geen pilot bekend voor het testen van de KPN Experiabox V10. Ik heb dit uitgezet bij de betreffende afdeling. Ik hoop hier zo spoedig mogelijk op terug te komen.

Nienke
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Nienke,

Is er inmiddels wat meer bekend? Zou 'm heel graag willen/testen. (i.v.m. 5Ghz WiFi a/b/g/n/ac en opener interface van het modem).
Reputatie 6
Badge +12

Hoi idriszz,

Mooie timing! Ik heb hier inderdaad (positief) nieuws over dat ik aankomende week officieel met je kan delen. Zou je alvast je postcode, huisnummer, mobiel nummer en de naam van de contractant in een privébericht willen toesturen?

Nienke

Reputatie 4
Badge +3
PB verstuurd 🙂.
Reputatie 6
Badge +9
Nienke_ schreef:

Hoi idriszz,

Mooie timing! Ik heb hier inderdaad (positief) nieuws over die ik aankomende week officieel met je kan delen. Zou je alvast je postcode, huisnummer, mobiel nummer en de naam van de contractant in een privébericht willen toesturen?

Nienke
Deze week dus nieuws? :)

Reputatie 5
Badge +8
Hallo Nienke,

Weet niet wat voor eisen je moet voldoen om aan dit soort pilots mee te kunnen dingen, maar zo mogelijk zou ik graag mee willen doen. Dit omdat ik een fervent Apple gebruiker bent, en een Windows-laptop en werktelefoon bezit, eveneens hou ik me dagelijks bezig met allerlei vernieuwingen op beide platformen, dit is nodig voor me werkzaamheden. Graag als het V10, toevallig een nieuwere ZTE-model is, hou ik me aanbevolen (ivm. airPlay/airPrint-protocoll wat standaard beschikbaar is op ZTE). 

Groet,

Johnny Charoe

Reputatie 6
Badge +12
Beste forumgebruikers,

Wat ik jullie alvast kan vertellen is dat de informatie over het testen van de V10 te zijner tijd wordt geplaatst op het forum. Dus ja, er komt een mogelijkheid voor forumgebruikers om de V10 te testen. 😃 Voorwaarden worden nog bekend gemaakt. Dus nog heeeeeeeeeeeeel even afwachten.

Er gaan mooie dingen gebeuren. ;)

Nienke

Reputatie 5
Badge +8
Keep up the good work!! ;)

Reputatie 2
Badge
Ik heb een PB gestuurd.

Reputatie 4
Badge +3
Beste avalon88,

Zoals je kon lezen, gaf Nienke aan dat er binnekort een nieuw topic komt met de pilot van de ExperiaBox v10.

Dus het is nog even wachten 😉.
Reputatie 4
Badge +2
Wat gaat er gebeuren op dit gebied ?

Ik heb wel belangstelling om mijn internet verbinding over te zetten naar KPN ivm KPN Compleet, alleen heeft die slecht functionerende experia box mij altijd daar van af gehouden.

Als ik nu zou over stappen en een V9 krijg die niet goed functioneerd zal die dan vervolgens om gezet worden naar een V10 of moet ik gewoon bij mijn bestaande provider blijven tot dat KPN de V10 structureel kan leveren?

Ik neem even aan dat de V10 een werkende Wifi heeft wat bij de V9 niet functioneerd en dat je ook zelf het modem kan instellen zonder dat KPN hem heeft dicht getimmerd tot minimale functionalietijd ?

Teminste de geruchten zeggen dat dit gaat verbeteren! 

Dat zijn namelijk de grootste nadelen die ik met de V9 heb gezien. Tevens ken ik de nodige mensen die de oude experia box dol graag willen in ruilen voor iets wat wel goed functioneerd ben benieuwd hoe die de oude box kunnen omruilen. 

Reputatie 6
Badge +9
Hmm ik denk dat je je een beetje hebt laten bang maken, maar dat ter zijde.

Dat een ZTE standaard de apple protocollen zou ondersteunen zoals ik hierboven ergens lees is niet waar. Niet alle ZTE apparaten doen dat, een V9 bijvoorbeeld, niet de H220N weer wel voor een deel.

Wat voor mij een need is wat ik ook graag verbeterd zie in de aanstaande firmware updates is dat airplay ondersteund gaat worden, ik heb zelf nogal eens streaming issues hierdoor.

Ik heb zelf een V9, en net als eigenlijk net als bij alle andere aanbieders is de wifi sterkte niet echt top, maar bij veel andere aanbieders is dat hetzelfde.

De enige echte goede oplossing om een goed dekkend netwerk te hebben is werken met accespoints.

Reputatie 5
Badge +8
Hallo Sveld84,

Alle ZTE modellen ondersteunen de apple protocoll, heb 2 weken een Arcadyan (v8) gehad waar het niet ondersteund werd, heb daarna een ZTE h368 gehad, nog steeds in bezit, ook hier word me airplay en airprint ondersteund (v9 dus). Me eerste zte was een H220 (onofficieel v7), ook hier werd de apple protocoll ondersteund, had alleen geen 1gb lanpoorten. Dus ik kan benadrukken dat alle zte modellen van kpn de apple protocoll ondersteund, staan genoeg topics over de v8 wat problemen gaf met apple apparatuur.
Reputatie 7
Geen enkele Experia Box, ook de huidige ZTE's, ondersteunt het protocol Bonjour (basis voor Airplay en Airprint) volwaardig.

Het lijkt te werken zolang beide apparaten betrokken in de communicatie ofwel bedraad op het LAN zijn aangesloten ofwel draadloos op wifi (WLAN) zijn aangesloten.

Zodra het éne apparaat op het LAN en het andere apparaat op het WLAN is aangesloten lijkt Bonjour niet te werken.

Op het forum zijn meerdere voorbeelden te vinden van gebruikers die hier problemen mee ondervinden.

Mijn vermoeden is dat multicasting van LAN naar WLAN geweigerd wordt door de huidige Experia Boxen om zo te voorkomen dat de TV streams op de wifi gemulticast worden.

Het moet inderdaad vermeden worden dat deze TV streams op de wifi terecht komen want geen enkele wifi zender is in staat dergelijke zware streams te verwerken en zal daardoor onherroepelijk plat gaan.

De manier waarop dit vermeden lijkt te worden (blokkade van multicast van LAN naar WLAN) is echter verkeerd, hier zou mijns inziens IGMP (Internet Group Managent Protocol) snooping gehanteerd moeten worden, zodat multicasts naar wireless cliënts, die zich in een groep (224.0.0.251 ofwel mDNS) aangemeld hebben, wel doorgelaten worden.

Reputatie 5
Badge +5
De V9 functioneert prima, maar werkt alleen op 2.4ghz. De V10 is in testfase momenteel dus het gaat nog wel even duren voordat deze wordt vrijgegeven... houd er wel rekening mee dat deze ook beperkt configureerbaar zal zijn.

Goedemorgen,

Ik zou graag in aanmerking komen voor de nieuw uit te brengen Experiabox V10. Ik moet het tot nu toe nog doen met de TG789vn. Wordt tijd voor een echte upgrade. Ik ben KPN glasvezelklant, alles in een. Wil graag gebruik gaan maken van kpnfon in het buitenland.

Groet,

Peter

Reputatie 4
Badge +3
Beste plumbum4,

De ExperiaBox v10 wordt momenteel niet uitgeleverd aan nieuwe en bestaande klanten want deze zit nog in een testfasé om alle kinderziektes eruit te krijgen.

Momenteel is het mogelijk om een ExperiaBox v8 te krijgen met KPN WiFi (Fon) of een ExperiaBox v9 zonder KPN WiFi (Fon).

Voor de ExperiaBox v9 volgt een update zo snel mogelijk om KPN WiFi (Fon) beschikbaar te maken op dit model.

Een nieuw model aanvragen kan hier op het forum, maar via de klantenservice gaat het sneller.

Glasvezel: 0800 - 0404 

7 dagen per week, 24/7 beschikbaar.

Bellen is geheel kosteloos.

Reputatie 6
Badge +12
Beste forumgebruikers,

Zie dit topic over het testen van de V10. Er zijn slechts een beperkt aantal testmodems beschikbaar, dus wees er snel bij. ;)

Fijn weekend alvast!

Nienke

Reputatie 7
Zie dit topic voor aanmelding voor de test van de V10.

PB send..

Beste Nienke,

Is het nog mogelijk mee te doen met de pilot van de Experia box V10?

Zie je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Michiel Rijnders

Reputatie 4
Badge +3
Beste rijnd006,

Je kunt helaas niet meer meedoen met de ExperiaBox v10 Pilot want deze zit vol (Er zijn maar 50 testmodems beschikbaar, Helaas 😞 ).

Je kunt je op de reserve lijst inschrijven via het volgende topic: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Help-jij-mee-met-testen-van-de-Experia-Box-v10/m-p/309866#M32821

Reputatie 1
Over het bonjour protocol: ik heb zelf zowel de H220N (v7) gehad en nu de H368N (v9).

Ik kan bij mij bevestigen dat op de H368N wat wjb schrijft lijkt te kloppen. Mijn raspi met xbmc/kodi kan zijn airplay service alleen aankondigen op het bekabelde netwerk waar hij op zit. Zodra ik mijn laptop afkoppel van het bekabelde deel en het via wlan probeer wordt de raspi onvindbaar en kan ik geen muziek meer streamen. :(

Dit in tegenstelling tot de H220N die ik eerst had. Hierop werkte airplay (wat volgens mij ook bonjour gebruikt voor het aankondigen van de service) prima, ook tussen de bekabelde LAN en de WLAN.

Jammer dat er maar zo weinig test modellen waren. Ik hoop echt dat het aankomende model eens tegemoetkomt aan al die techneuten die al jaren hun haren uit hun hoofd trekken met deze routers.

Triodes

Reputatie 5
Badge +8
Ok apart, dan verschilt mijn ervaring, heb een mac mini (bekabeld), daar zit kodi v14.1 Helix op geïnstalleerd, ik kan muziek streamen/airplay functie op me iPhone zo naar me mac mini/mediaspeler, dat gaat probleemloos, en vrij regelmatig gebruik van gemaak, maar waar ik wel problemen mee ondervind, is beeldmateriaal, geluid komt wel aan bij me mediaspeler, beeld word niet verzonden, krijg alleen de 3d-achtige screensaver wat de muziektonen visualiseert, lastig uitleggen.... had van de week me buurman hier met zijn laatste generatie iPad, ook zijn motown playlist binnen spotify, kon probleemloos gestreamd worden naar me mac mini-kodi-mediaspeler toe

Reageer