Alles over de Servicetools

  • 30 juni 2016
  • 0 reacties
  • 2215 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27

Servicetools, daar zijn we een paar jaar geleden mee begonnen om klanten te helpen zichzelf te helpen. Vooral met technische dingen die mensen soms moeilijk vinden. In de loop der tijd zijn de servicetools steeds meer uitgebreid. Van één programma dat je moest installeren en maar een handvol dingen kon tot nu alle tools die, zonder downloads, bruikbaar zijn voor telefonie, internet én televisie.

Om te voorkomen dat je door al die bomen tools het bos niet meer ziet, hier een overzicht met wat uitleg en linkjes.

Dit is de hoofdpagina van de Servicetools. Wil je graag bij het begin beginnen, dan is die pagina het beste uitgangspunt. Je ziet daar alle onderwerpen waar we een Servicetool voor hebben en kunt zo doorklikken.

Wil je gebruik maken van een Servicetool?
Zorg dat je thuis bent, en verbonden met je eigen KPN verbinding. Klik de tool aan die het beste past bij het probleem dat je ervaart en volg de aanwijzingen op het scherm.

De meeste Servicetools zijn direct werkzaam zonder dat je een programma hoeft te downloaden en installeren. Voor de weinige dingen waarvoor dit nog wel nodig is zijn hier de downloadlinks van de Offline Servicetool: Windows | Mac
Hulp nodig bij het installeren of verwijderen van de Offline Servicetool? Kijk dan hier.

De Servicetools worden continu bijgehouden en verder ontwikkeld. Dit topic zal dan ook bijgewerkt worden als er nieuwe tools komen.

Internet


Wat kan er allemaal op het gebied van wifi? En hoe zit het met de verbinding in het algemeen, of het nu wifi of bekabeld is?
  • Je kunt de snelheid en kwaliteit van je verbinding testen
  • Heb je last van een trage of wegvallende verbinding kan de Servicetool je ook helpen . Hij controleert dan de kwaliteit van de verbinding en of de instellingen in je Experia Box nog goed staan. Als het nodig is wordt je Experia Box automatisch opnieuw opgestart of gereset. Ook kijkt de tool naar de instellingen van het apparaat vanwaar je de tests doet. Zit je bijvoorbeeld op een laptop, dan kan de Servicetool de ingebouwde wifi-adapter opnieuw opstarten.
Heb je nou helemaal geen internet, dan hebben we óók een Servicetool die je kunt gebruiken. Hiervoor is het niet nodig om op je eigen KPN verbinding te zitten. Je kunt hier ook gebruik van maken via een mobiele verbinding op je telefoon of tablet. Of op de vaste verbinding bij de buren.

Nadat je, ter verificatie. met je klantnummer of rekeningnummer inlogt meet deze Servicetool vanaf de wijkcentrale tot aan je modem alles door. Hij lost alle fouten die hij tegenkomt gelijk op. En als blijkt dat de technische dienst nodig is, dan wordt die direct aangestuurd.

Als je Experia Box aan de muur hangt, of ergens in een lastig hoekje staat, is het niet makkelijk om er iets mee te doen. Daarom hebben we ook een Servicetool waarmee je de Experia Box kunt herstarten of terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Daarnaast kun je ook problemen met je e-mail oplossen met de Offline Servicetool (zie bovenaan voor downloadlinks). Kun je ineens niet meer verzenden of ontvangen? De Servicetool checkt en herstelt je instellingen.

Televisie


Voor interactieve televisie kun je met een Servicetool je abonnementsnummer en pincode opvragen, en de pincode wijzigen.

Voor Foutcode 12 is er een aparte tool. Deze controleert waar in de verbinding, van wijkcentrale tot aan tv-ontvanger, het probleem zit. Hij kan vervolgens je Experia Box herstarten of resetten en instellingen daarin aanpassen. Later dit jaar zal de Sevicetool ook instellingen in je tv-ontvanger kunnen aanpassen, of deze resetten.

Deze Servicetool kun je ook gebruiken als je niet op je eigen KPN verbinding zit.

Telefonie


We hebben voor vaste telefonie een Servicetool die je kunt gebruiken bij ruis of echo op de lijn, of als je helemaal niet meer kunt bellen.

0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer