Beantwoord

Oriƫnteren op sneller internet van KPN

  • 22 July 2019
  • 6 reacties
  • 126 keer bekeken

Ben iets aan het uitzoeken.
Na een dramatische proef van Ziggo zou ik graag willen kijken wat er mogelijk is als ik alles onderbreng bij KPN.

Ik heb nu:
KPN internet en bellen thuis(kosten 44,- per maand)
2x Vodafone zakelijk

Wil graag sneller internet hier thuis.
Maar er liggen nog koperen kabels in de grond...

Bij Ziggo kreeg ik met de proef een snelle modem die op de kabel zat aangesloten.
2 WiFi versterkers
Dubbele data(voor mij perfect omdat ik vaak onderweg en in het buitenland zit)

Nu zou ik graag willen bekijken wanneer ik over zou stappen van Vodafone naar KPN of er voordeel is te behalen.

Dus internet, bellen thuis en bellen mobiel(2x zakelijk)van een provider.
Een keer kosten per maand en klaar.
Met de tool kom ik er niet echt uit.

Wie kan me op weg helpen?

mvgr Erik
icon

Beste antwoord door Bart_ 25 July 2019, 15:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag @Erik1974 Welkom hier op het KPN Forum en mooi om te horen dat je ons overweegt! Als je grootste overweging is om sneller internet te krijgen kijk ik graag na wat we kunnen leveren op jouw adres. Als er glasvezel ligt zou je daar waarschijnlijk wel weet van hebben, dus dan ben je wellicht gebonden het kabelnetwerk waar je huidige abonnement ook over loopt. Wellicht is er een snelheidsverhoging mogelijk, maar als dat niet zo is dan wordt het een moeilijk verhaal. Ik denk dus dat we eerst maar moeten kijken hoe je situatie is.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Dag Bart,

Dank voor je reactie!
Heb het profiel ingevuld.(contract staat op mijn vrouw haar naam)

Ik hoop dat het voldoende is!

mvgr Erik
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Erik1974 Dank voor het invullen. Wat ik zie is dat de snelheid die je nu haalt (rond de 42 mb) het beste is dat we je op dit moment op dit adres kunnen bieden. De verbinding loopt inderdaad via het kopernetwerk en ik zie voor de nabije toekomst geen upgrades gepland staan. 😞 Ook qua glasvezel zie ik momenteel nog geen concrete plannen. Je kunt je overigens aanmelden op deze site om daarover op de hoogte te worden gehouden.

Ik zou je vanzelfsprekend dolgraag verwelkomen met je overige aansluitingen. Voordelig kan het zeker zijn, we hebben aantal kleinzakelijke opties die wellicht handig voor je zijn. Mocht je interesse hebben, dan kan ik je uiteraard in contact brengen met een collega die je daar meer over kan vertellen. Maar als je initiƫle overweging een snelheidsupgrade is: die kan ik je helaas niet bieden.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Erik1974 Ik was nog even benieuwd of je mijn antwoord had gelezen en er mee uit de voeten kon. Laat het gerust als ik je nog ergens mee kan helpen.
Dag Bart,

Dank voor je reactie!
Had het al gelezen maar nog geen tijd om te reageren.
Excuus!

Mooiste is om alles op 1 provider te zetten.
Zowel mobiel als vast.
Daar moet voordeel te behalen zijn.

Ziggo boodt me een mooi iets.
Supersnel internet via kabel.(werkte op zich beter dan KPN...)
Of dat aan de Experiabox kan liggen weet ik niet, maar de WiFi was beduidend sneller.
Wifi versterkers ertussen en draaien maar.

En ik heb Vodafone zakelijk(2x) en dat leverde dubbele data op.
Voor mij best handig, zit regelmatig in het buitenland en dan is dat best fijn.

Maar de hele bedoeling eromheen was verschrikkelijk.
Zou het op proef hebben maar kreeg rekening van bijna 300,-
Vanuit Italiƫ waar ik zat voor mijn werk gebeld om uitleg.
Moeilijk doen.
Maar dat kan ik nog beter dan hun....
Lang verhaal kort.
Opgezegd voor einde proefperiode.
Ook daar werd moeilijk over gedaan.
Toen was ik het helemaal zat.

Nu dus aan het bekijken of zoiets ook bij KPN mogelijk is.
Ziggo sloot het aan op de groene coax in de meterkast.
Dus als KPN dat ook kan?

mvgr Erik
Reputatie 7
Badge +20
Dag Bart,

Dank voor je reactie!
Had het al gelezen maar nog geen tijd om te reageren.
Excuus!

Ha @Erik1974 Ook dank voor je antwoord en geeft helemaal niks natuurlijk.

Mooiste is om alles op 1 provider te zetten.
Zowel mobiel als vast.
Daar moet voordeel te behalen zijn.

Dat ben ik helemaal met je eens. Dat is zeker verstandig Ć©n voordelig. Je wordt Compleet en dat betekent onder andere korting op je mobiele abonnementen, verdubbeling van je databundels, een gratis zenderpakket en nog meer. Hier lees je daar alles over.

Ziggo boodt me een mooi iets.
Supersnel internet via kabel.(werkte op zich beter dan KPN...)

Bij die opmerking tussen haakjes heb ik uiteraard mijn bedenkingen. 😉

Maar de hele bedoeling eromheen was verschrikkelijk.
Zou het op proef hebben maar kreeg rekening van bijna 300,-
Vanuit Italiƫ waar ik zat voor mijn werk gebeld om uitleg.
Moeilijk doen.
Maar dat kan ik nog beter dan hun....
Lang verhaal kort.
Opgezegd voor einde proefperiode.
Ook daar werd moeilijk over gedaan.
Toen was ik het helemaal zat.

Dat is naar om te horen. Mede om onduidelijkheid en frustratie achteraf te voorkomen wil ik nu zo helder mogelijk te zijn. Je bent meer dan van harte welkom als Compleetklant. Qua internetsnelheid kan ik je echter niets beters bieden dan je nu hebt Je verbinding gaat via ons kopernetwerk en ik zie op korte termijn geen upgrades gepland staan. Ook glasvezel is vooralsnog niet mogelijk. Er gaat de komende tijd dus niets veranderen aan de 42mb die nu bij je binnenkomt. Mobiele telefonie staat uiteraard helemaal los van je vaste internet. We bieden je een uitstekend netwerk en een prima dekking. Daarbij profiteer je van KPN Compleet en dat is zeker voordelig.

Nu dus aan het bekijken of zoiets ook bij KPN mogelijk is.
Ziggo sloot het aan op de groene coax in de meterkast.
Dus als KPN dat ook kan?

Begrijpelijke vraag, maar nee, dat gaat niet kunnen. Waar Ziggo gebruik maakt van coax doen wij dat simpelweg niet. We leveren via het kopernetwerk of glasvezel.

mvgr Erik

Ik hoop van harte dat je hiermee uit de voeten kunt. Nogmaals: ik zou het geweldig vinden als je je mobiele telefonie ook bij ons onderbrengt en ik breng je met alle plezier in contact met een collega die je daar verder mee kan helpen!

Reageer