Beantwoord

Altijd een monteur nodig als je Internet, tv en bellen besteld? [Opgelost]

  • 25 January 2020
  • 14 reacties
  • 233 keer bekeken

Ik wil overstappen naar KPN maar als ik bij bestellen kom ,komt plotseling de mededeling dat de installatie enkel door een monteur kan gerealiseerd worden. Men zegt dat het doodeenvoudig is waarom deze melding dan. Wie weet het probleem.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Lisa 25 January 2020, 18:32

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @onliner 

Heb je zo enzo een KPN aansluiting in huis? En zit je eventueel in het buitengebied? :thinking:

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil overstappen naar KPN maar als ik bij bestellen kom ,komt plotseling de mededeling dat de installatie enkel door een monteur kan gerealiseerd worden. Men zegt dat het doodeenvoudig is waarom deze melding dan. Wie weet het probleem.

Is er een probleem dan? Dat KPN een monteur stuurt om bij u het 1 en ander te komen installeren, is dat een probleem dan? Is dat niet "doodeenvoudig" dan?

Ik heb een KPN aansluiting in huis en zit niet in het buitengebied. 

Of er een probleem is helemaal niet zou graag weten waarom de monteur dat moet doen ik heb helemaal geen probleem met die man.

Reputatie 7
Badge +24

Als er sprake is van glasvezel, dan komt de monteur het glasvezelmodem installeren. Dat kan / mag u niet zelf doen.

Nee het is geen glasvezel het is dsl.

Reputatie 7
Badge +24

Dan ist gewoon gratis service :wink:  of de bestelprocedure moet gelijk al beslissen dat er bij u pairbounding toegepast kan worden. Dat komt ook een monteur doen.

En wat is pairbounding heb er geen verstand van.

Reputatie 7
Badge +24

En wat is pairbounding heb er geen verstand van.

Bij een normale telefoonaansluiting, ook wel koper genoemd, komen er 4 aders uw huis binnen. Voor DSL worden er daar maar 2 voor gebruikt. 1 "pair" dus. Als de verwachte snelheid op uw adres niet zo hoog is, dan wil men soms de andere 2 aders ook gebruiken voor een soort 2de aansluiting. Een 2de "pair" dus. Je krijgt dan dus 2 verbindingen die in de Experiabox samengevoegd worden tot 1 verbinding, "bounding" dus. De snelheid word hiermee verdubbeld.

Ach zo dank je wel voor de uitleg.

Reputatie 7
Badge +22

En wat is pairbounding heb er geen verstand van.

Pairbonding is dat de tweede lijn ook wordt geactiveerd, en dat het dan 2 in 1 wordt gemaakt. Stel je hebt op 1 lijn 100 Mbit/s per seconde hebt, en op de tweede lijn ook, dan kun je in totaal 200 Mbit/s in huis huis hebben. En stel dat je op 1 lijn 20 Mbit/s hebt, en op lijn 2 60 Mbit/s dan heb je in totaal 80 Mbit/s. Maar meestal zijn lijn 1 en lijn 2 hetzelfde qua Mbit.

Dank je wel voor de uitleg.

Reputatie 7
Badge +22

😂 @Nick83 was sneller met de uitleg! 🤣👍

Reputatie 7
Badge +17

Haha heerlijk dit jongens. Lekker snel en fel tegen elkaar op gereageerd. @onliner Leuk dat je bij ons wilt komen! Je hebt al meteen kennis gemaakt met onze (super snelle) community en de directheid van onze superusers. 

Er zijn meerdere redenen waarom we een monteur willen inplannen. De hoofdreden is dat we waarschijnlijk niet precies weten wat voor aansluiting er aanwezig is of dat we alleen hele oude gegevens hebben. In dat geval plannen we altijd een monteur in bij het bestellen. Het zou namelijk vervelend zijn als je alles zelf aansluit en je ontvangt vervolgens geen signaal. Ik zou dus gewoon een bestelling plaatsen, mét overstapservice en een monteur plannen wanneer dit jou het beste uitkomt. Een monteur heeft 45 minuten de tijd om alles aan te sluiten, mocht het inderdaad een fluitje van een cent zijn, is hij met twee keer knipperen weer weg! 

Laat het maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen in deze. @Nick83 en @Dennis Schreve well done!:slight_smile:

hartelijk dank voor alle antwoorden en we gaan dit snel regelen.

Reageer