Beantwoord

Amateurs? (Levering duurt heel erg lang)

  • 12 June 2019
  • 17 reacties
  • 662 keer bekeken

Een jaar geleden hebben wij voor onze nieuwbouwwoning bij KPN internet aangevraagd. Desondanks was dit niet gerealiseerd voor onze verhuizing een half jaar later. Daardoor zaten we in de kerstvakantie zonder tv bij de kerstboom. (Best gezellig maar met kinderen toch een gemis die tv en dat internet) Uiteindelijk zijn we op een verkeerde (?) kast aangesloten, waardoor we minimaal signaal hebben (lees: alleen op de begane grond was WiFi op één apparaat tegelijk mogelijk). Deze ‘storing’, zou KPN vorige week dinsdag verhelpen door ons aan te sluiten op een andere kast. Samen met Volkers en Wessel, zodat we niet zonder internet kwamen te zitten. Inmiddels 8 dagen verder en GEEN internet. KPN is iets kwijtgeraakt en weet niet op welke portal we moeten worden aangesloten. (Ik maak echt geen grapje)
Wel is de maandelijkse factuur afgeschreven. KPN licht toe: zolang we geen oplossing hebben, kunnen we u ook niet tegemoet komen in de kosten. Afgelopen dagen veel gebeld en gevraagd om een oplossing. Helaas steeds iemand anders aan de lijn (Angel, Sabita, Mesut, Etc...)
Het is dat we geen tv kunnen kijken; dit zou een mooi item voor Radar zijn.

Wie kan ons helpen en zorgen dat we daadwerkelijk de dienstverlening krijgen, waarvoor we betalen?

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 July 2019, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Fam De Geest, welkom op het forum! Dank voor je verhaal. Ik begrijp dat je nu sinds kort bent aangesloten, maar dat de verbinding alsnog niet werkt. Je wilt graag duidelijkheid over wat er aan de hand is, wanneer het opgelost gaat zijn, en hoe het zit met tegemoetkoming. Graag help ik je hierbij. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik hier de rest erbij.
Beste Erik,

Gegevens zijn aangevuld.
Hierbij ook de persoonlijke pincode voor vragen: *******
Het dossier is nogal uitgebreid; dit scheelt misschien zoeken.
Ik ben benieuwd of jij i.t.t. alle andere collega's wel een oplossing kan bieden.

Inmiddels maar weer een noodpakket opgehaald en ja, dan betaal je volop voor zenders, opnemen, etc., maar ontvang je NPO 1, 2 en 3. (en het noodpakket moet je zelf ophalen en terugsturen) Valt dus nog wel wat te verbeteren.
Succes!


Admin: code verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de gegevens, Adegeest. Ik heb gekeken en, belangrijkst voor nu, het geheel is in behandeling bij de collega's van de spoed en herstelafdeling. Dat is ook de precies de afdeling waar je moet zijn. Zij zijn er voor de moeilijke zaken zoals deze en hebben korte lijntjes met de technische afdeling(en). Dat betekent ook dat ik me hier niet inhoudelijk mee ga bemoeien, want dan lopen we elkaar alleen maar in de weg. De collega's houden contact met jou om je op de hoogte te houden van de vorderingen. Ik zie hier dat ze druk bezig zijn om te achterhalen hoe jou kabel nou precies loopt. Want dat is op dit moment de kern van het probleem, dat niet helemaal duidelijk hoe en waar je precies zit aangesloten. En daarom komt het signaal nu niet daadwerkelijk bij je binnen ondanks dat je, volgens het leversysteem, als sinds mei bent aangesloten.

Zij zullen ook, als het is opgelost, de financiële kant met je afhandelen. Dat doen we inderdaad pas nadat iets is opgelost omdat we dan precies weten om welk tijdsbestek het gaat en wat er allemaal in meegenomen moet worden.
Beste Erik,

Bedankt voor je reactie. Ik lees dat andere collega’s hiermee bezig zijn en ons op de hoogte houden. Helaas heb ik alleen van jou iets vernomen op dit forum. Verder moet ik zelf bellen om geïnformeerd te worden. Vorige week heb ik dat voor het laatste gedaan. Daarna was het stil. Kortom: kan een collega het stokje van je overnemen?

Ik ben benieuwd naar de oplossing en de snelheid. Misschien kunnen we een prijs uitreiken aan de medewerker die dit goed kan oplossen?
Zo kunnen we samen iets leren van dit incident. Delen van best practices en oplossingen is een mooie start.

Duurt nu erg lang.... en blijft hier in huis erg stil.
Reputatie 7
Badge +30
Dat is naar, Adegeest. Ik zie dat er nu vanmiddag contact met je is geweest. Dat is in ieder geval iets. De notitie geeft ook aan dat er voor de maanden mei en juni de abonnementskosten vergoed zijn. Wat betreft wanneer het nu daadwerkelijk opgelost gaat zijn, daar zijn ze nog mee bezig.
Ik heb inderdaad gebeld. De medewerker die ik sprak was het met mij eens dat het best gekkig was/is dat wij wel betalen voor diensten die we niet geleverd krijgen. Dus heeft hij toegezegd dat deze kosten worden verrekend met de nota van juli.
Morgen komt er een monteur langs die mogelijk een oplossing kan bieden. Ik ben benieuwd! Ik zal je/jullie op de hoogte houden👍🏻
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inderdaad gebeld. De medewerker die ik sprak was het met mij eens dat het best gekkig was/is dat wij wel betalen voor diensten die we niet geleverd krijgen. Dus heeft hij toegezegd dat deze kosten worden verrekend met de nota van juli.
Dat zal inderdaad gebeuren. Ik heb het voor de zekerheid nog even gecheckt en ik zie de vergoeding hier ook al in het systeem staan.

Morgen komt er een monteur langs die mogelijk een oplossing kan bieden. Ik ben benieuwd! Ik zal je/jullie op de hoogte houden👍🏻

Is deze monteur ook geweest? Ik zie hier nu namelijk ook een monteursafspraak voor 4 juli.
Dag Erik,

vrijdag jl. is er al een monteur geweest. Die verzekerde mij dat we uiterlijk woensdag (vandaag dus) internet zouden hebben.
Dus toen ik werd gebeld vanmiddag door KPN rekende ik op een positief bericht! Maar helaas. Er is nu wel data op de kabel, maar in de kast moet de juiste kabel (alweer?!?) worden aangesloten.

Toen ik de telefoniste vertelde dat mij dit verbaasde, gaf zij aan dat dit dagelijks gebeurt.
Nu komt er dinsdag weer een monteur langs en neem ik maar twee uur verlof op om deze monteur te ontvangen in de hoop dat ik daarna een positief bericht kan posten.....
Reputatie 7
Badge +30
Ik hoop het ook, Adegeest. Ik ben zelf nog niet geheel overtuigd. Ik zie de monteursafspraak terug, dus dat zit wel goed. Maar ik zie ook nog wat ander notities waar ik een wat minder goed gevoel bij heb. Laat me inderdaad morgen even weten hoe het monteursbezoek is verlopen. Hopelijk is mijn voorgevoel onjuist en kunnen we slingers ophangen 🙂
Monteur geweest. Vriendelijk kerel en de boel aan de praat gekregen! Morgen weer een monteur om het signaal, dat er nu eindelijk is, te versterken. Dan hebben we misschien eind van de dag ook in de tuin en boven WiFi! Dus nog geen slingers maar wel langzaam in de feeststemming;-)
Reputatie 7
Badge +30
Dat is goed nieuws! Ik pak er alvast zo'n uitrol feestfluitje bij 🙂 Dan ga ik er ook van uit dat mijn gevoel van gisteren niet klopt, en dat vandaag het verder in orde komt/is gekomen.
Het was inderdaad iets meer werk. Monteur is ruim drie uur aan het werk geweest, maar signaal is nu 12.
Dat vond ik wat weinig (we betalen toch voor 50?) maar zij gaf aan dat dit goed was.
Nu toch nog vaak op de hotspot van T-mobile (dat werkt altijd!!!), maar we hebben weer gewoon tv🥳
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat het laatste monteursbezoek ook goed is verlopen. Maar 12 Mbit is inderdaad heel weinig. Ik heb het nog even gecontroleerd en er is op jouw adres maximaal 200 Mbit haalbaar op basis van pairbonding VVDSL. En 100 Mbit met regulier VVDSL. En met een 50 Mbit abonnement zou ik verwachten dat je ook op de VVDSL zit. Maar, ik zie hier dat je op ADSL2+ bent opgeleverd. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met het eerdere probleem dat ze je verbinding kwijt waren. Is er vanuit de spoed en herstel collega's nog verder contact geweest? Want als de waardes die ik hier zie staan inderdaad kloppen kunnen zij ook in gang zetten dat je alsnog omgezet wordt naar VVDSL.
Dag Erik,

Bedankt voor je reactie!

Nu we ruim een jaar verder zijn na het moment van het aanvragen van een KPN-aansluiting voor onze nieuwe woning, is de energie bij ons aardig op. Maar het is fijn te lezen dat er toch wat meer Mbit mogelijk is dan 12 voor onze woning in de Randstad.
Als dat eenvoudig te realiseren is (en we niet weer weken zonder tv en internet komen te zitten), is een collega van spoed en herstel van harte welkom. Ik heb niets meer vernomen, dus mocht jij bij deze collega's in de buurt zitten....

Met vriendelijke groet,
E. Adegeest
Reputatie 7
Badge +30
Dat is jammer om te horen 😞 Dan ga ik hier achteraan. Wel ga ik dan eerst dubbel checken bij netwerkcollega's of wat ik hier zie aan snelheden en opties ook daadwerkelijk kan. Voor ik iets in gang zet en het toch niet blijkt te kunnen omdat er in onze netwerkadministratie dingen niet goed staan.
Reputatie 7
Badge +30
De netwerkcollega heeft dit uitgebreid nagekeken en doorgemeten en het nieuws is goed, @Fam Adegeest. Je zit inderdaad aangesloten op een kast waarbij we je kunnen overzetten naar VVDSL, waardoor de maximaal haalbare snelheid gaat uitkomen op 100 Mbit. De pairbonding die ik hier zie staan blijkt alleen niet te kunnen, dus dat gaan we aanpassen zodat dit ook niet meer zichtbaar is.

Ik heb zojuist de omzetting van ADSL2+ naar VVDSL in gang gezet. Omdat het als een wijziging in het systeem verwerkt wordt krijg je een bevestiging per e-mail. Er veranderd echter inhoudelijk aan je abonnement niets. Contractstermij, inhoud, prijs blijft allemaal hetzelfde. De omzetting zou vandaag ook al moeten voltooien. Maar geef het voor de zekerheid even 24 uur. Daarna verwacht ik dat je de volledige snelheid van je abonnement (50 Mbit) makkelijk haalt :)

Je gaf al aan dat je verder niets meer vernomen hebt. Kan ik daaruit dan ook aannemen dat er nog geen contact is geweest voor financiële afhandeling en dergelijke? Want dan is dat het volgende dat ik met je ga oppakken.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie hier dat er inmiddels een mooie 50 Mbit bij je binnenkomt, Adegeest. Volgens mij is dan, wat verbinding betreft, alles nu opgelost en afgehandeld 🙂