Beantwoord

American Megatrends

  • 10 December 2019
  • 7 reacties
  • 2142 keer bekeken

Ik heb KPN veilig voor 5 app. Vanaf deze week krijg ik bij het opstarten van mijn pc desktop de site American Megatrends. Ik heb tweemaal een systeemherstel gedaan maar niets lukt.  volgens die site moet ik op F1 drukken to run setup. Wanneer ik dan F1 indruk en meteen daarna ctl +alt+delete dan kom het startscherm weer tevoorschijn en kan ik weer gewoon internetten en andere programma's openen.

hoe komt die site op mijn pc. en hoe kan ik er vanaf komen. wat heb ik fout gedaan.  O ja. op de taakbalk zag ik dat kpn veilig actief was en ook de windows defender firewall was ingeschakeld en omdat mij altijd verteld was dat het niet goed is om twee beveiligingen tegelijkertijd te laten werken heb ik de firewall van windows defender uitgeschakeld. Trouwens ik dacht dat KPN veilig die altijd automatisch had uitgeschakeld bij het installeren. Ik weet niet meer wat ik moet doen of fout heb gedaan. graag advies. Even voor de goede orde ik ben niet zo jong meer en heb geen idee  wat tags zijn??? Wel gebruik ik altijd Ccleaner regelmatig. graag uw advies.

m.vr. gr.

Ina

icon

Beste antwoord door SjorsK 13 December 2019, 22:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @klumpie, welkom op het forum!

De melding van American Megatrends is geen site, maar een melding van de pc zelf. Er zal een onderdeel van American Megatrends aanwezig zijn in je pc, en daar moet iets mee gebeuren.

Dit is iets dat verder helemaal losstaat van KPN of het internet:slight_smile: Omdat dit iets van de pc zelf is, kunnen wij je hier vanuit KPN niet verder mee helpen, is er iemand in je omgeving die hier handig mee is en je hier bij zou kunnen helpen?

@SjorsK  weet hier ook het één en ander van af, wellicht kan die je een zetje in de goede richting geven!

 

Reputatie 7
Badge +16

Kan je een foto maken van het moment dat het fout gaat? 

 

American Megatrends is eigenlijk een BIOS, een programma die windows opstart. Dit staat ook volledig los van Windows defender, KPN veilig etc. 

 

Ik ben om deze reden erg nieuwsgierig op welk moment het fout gaat :) 

bedankt voor uw reactie. Inmiddels heb ik contact gehad met Senior web en die vertelde mij dat het inderdaad met de computer te maken heeft. De site is van de leverancier van ( volgens mij) de hardware op de computer. In ieder geval vertelde hij mij dat de batterij van het moederboard waarschijnlijk leeg was. Dit scherm schijnt er altijd te zijn alleen zie dit niet omdat de computer snel doorgaat met opstarten maar in geval  dat de batterij leeg is blijft de pc steken op deze site. Volgende week komt er iemand om te kijken of het inderdaad daar mee te maken heeft. het vervangen van de batterij schijnt gemakkelijk te zijn maar je moet oppassen voor statische elektriciteit dan heb ik al genoeg gehoor, dus er komt iemand die dit op zich neemt. Ik ben heel benieuwd of dit werkelijk het probleem is

gr. Ina

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @SjorsK

Top dat je zelf ook al een stuk verder bent gekomen Ina, fijn dat er direct actie wordt ondernomen en dat ze volgende week bij je langs gaan komen:smiley: 

Reputatie 7
Badge +16

Fijn om te horen @klumpie 

 

Het laten vervangen van de BIOS batterij is inderdaad de enige juiste oplossing in deze situatie. 🙂 Heel goed dat er een professional komt kijken, het klusje is inderdaad niet moeilijk maar als je er geen verstand van hebt kan je beter een computer niet open maken. 

 

Verder is het verstandig om tot het opgelost is de foutmelding te negeren (Maar het is wel verstandig om het op te laten lossen, anders kan dit leiden tot meer problemen). 

Reputatie 7
Badge +24

Maar euhm... als je bios batterij leeg is, dan moet je pc wel onderhand een jaar of 10 oud zijn ofzo... want dat gebeurt niet zomaar.

Reputatie 7
Badge +16

Het kan inderdaad niet anders zijn dat de computer wat ouder is inderdaad. :) Dan verslijten nog wel eens onderdelen die een wat beperktere levensduur hebben (Zoals een bios batterij, hardeschijf etc.)