Beantwoord

Andere modem bij glasvezel aansluiting? Heb een Telfortmodem nu

  • 29 June 2022
  • 8 reacties
  • 73 keer bekeken

Krijg binnenkort een KPN glasvezelaansluiting, maar heb nog en Telfort-modem, als ze bij mij thuis de glasvezel aansluiten ontvang ik dan een nieuwe modem? Of moet ik verder deze Telfortmodem gebruiken? 

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 June 2022, 07:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welk model heeft u nu? Een Experiabox v8? Of v10? Of v10a? Of iets anders?

Heb de Experiabox v10 :-)

Hoi @Nobby1844 ,

Die kan niet omgeruild worden, maar dat lijkt me ook niet nodig de V10 is eigenlijk het beste modem wat KPN heeft 😉

Maar deze is van Telfort en niet van KPN!  

 

Maakt niet uit, het is hetzelfde apparaat.Alleen stond er eerst telfort firmware op en is dat nu overgezet naar KPN firmware.Je apparaat is nu identiek aan eentje die van KPN komt.

Oké bedankt voor de antwoord! Maar is het dan straks echt meer snel met glasvezelaansluiting? Ik heb al een zeer snel verbinding.  Ja en hoe zit dat met de wifi is dat dan ook meer snel met de glasvezelaansluiting?  
Ik dacht het is beter een modem speciaal te hebben voor glasvezel …  wij gebruiken ook wifi … 

Er is geen modem “ speciaal” voor glasvezel bij KPN, zijn allemaal hybride modem/routers.

De V10 is nog steeds een prima ding, degene met de minste problemen, misschien sturen ze een nieuwe op als je over gaat op glasvezel ligt geheel aan wat ze vinden dat nodig is.

Maar met de V10 of een andere, je haalt de 1Gb bekabelt makkelijk.

Oké bedankt voor de antwoord! Maar is het dan straks echt meer snel met glasvezelaansluiting? Ik heb al een zeer snel verbinding.  Ja en hoe zit dat met de wifi is dat dan ook meer snel met de glasvezelaansluiting?  
Ik dacht het is beter een modem speciaal te hebben voor glasvezel …  wij gebruiken ook wifi … 

Hallo @Nobby1844 als je over gaat naar glasvezel wordt alleen de upload-snelheid sneller, namelijk net zo snel als de downloadsnelheid en de glasvezelverbinding is stabieler.