Vraag

Andere Router gebruiken als Wifi versterker

• 17 oktober 2016
  • 4 reacties
  • 944 keer bekeken

Ik heb de RT-AC51U Dual-band Wireless-ac750 Router. Die wil ik gebruiken als wifi versterker. Ik heb gebrobeerd om het ip-adres te vervangen, de defaultgateway en nu kan ik met de router verbinden ALLEEN als de router is aangesloten met een LAN kabel naar de KPN router. Dus draadloos werkt hij niet en als ik probeer te verbinden dan verbind hij wel, maar dan wel met een gele driehoek met een ''!'' signaal naast de verbindingsstrepen. Kan iemand mij helpen hoe ik van de router gewoon een versterker maak en dat ik die bijvoorbeeld op de 1e verdieping van mijn huis kan aansluiten en dat hij gewoon zijn werk doet.

M.v.g,
Brent Geijteman

4 reacties

Niet dat ik er veel verstand van heb maar een 2e router kun je eerder gebruiken volgens mij als extra router dan als een Wi-Fi versterker.
Reputatie 7
Badge +11
als extra router.
Als access point bedoel je, je gebruikt nooit 2 routers in 1 netwerk.

Verder werkt z'n WiFi bridge zoals jij wil niet zo goed met een router. Ik adviseer je om het makkelijk te houden als nog z'n WiFi versterker van KPN aan of als je het beste wil adviseer ik je een LAN kabel te leggen, en dan je router te configureren als access point.
Ik heb op internet gekeken om van mijn router een draadloze versterker te maken, LAN doet hij het gedeeltelijk. ik kan een KPN versterker gaan kopen maar dat kost mij ook weer geld. Kan ik nu het huidige proces eindigen door met meer informatie door te gaan en er gewoon een draadloze versterker van te maken?

Brent
Reputatie 7
Badge +30
Die Asus via de WAN poort aansluiten en dan even in de webinterface aanzetten dat het AP of Bridge moet zijn

Reageer