Beantwoord

Anno 2019 nog beperkt tot DSL verbinding

  • 17 March 2019
  • 9 reacties
  • 184 keer bekeken

Waarom wordt er in mijn woonplaats (Oldenzaal) nog steeds alleen maar een niet meer van deze tijd zijnde en zeer beperkte DSL verbinding aangeboden? De glasvezelaansluiting ligt er al lang en breed en volgens mij ligt het netwerk ook al open en is het voor iedere aanbieder mogelijk om er op te komen.

Dit is een serieuze en eigenlijke noodzakelijke reden om KPN te verlaten.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 March 2019, 13:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Als jij al een glasvezelaansluiting in huis hebt kun je toch gewoon overstappen? Of begrijp ik je verkeerd?

Als die glasvezel is aangelegd door een andere partij dan KPN zelf dan zal KPN daar niet op gaan aanbieden.
Als de kabelboer vertegenwoordigd is kun je via hen ook zeer snel internet en tv afnemen.
Reputatie 7
KPN levert geen diensten via de netwerken van Caiway.


Solcon is een 100% dochter van KPN, maar of je daar nu vrolijk van wordt ...
Van geen van de glasvezelaanbieders hier word ik vrolijk en helaas is er ook geen kabelboer meer vertegenwoordigd. Ik weet niet welke oorlog er onderling gaande is, maar de consument is weer de dupe.
Het is alleen feit dat DSL, in ieder geval bij mij, gewoon niet de snelheid kan leveren die hedendaags nodig is.
Het is toch van de zotte dat we hier met een gezin niet zonder haperingen tegelijk gebruik kunnen maken van t internet.

Gezien de reacties (dank daarvoor) wordt het dus helaas kiezen voor het kwaad en overstappen naar Caiway, want de rest is te droevig voor woorden..

Dag KPN compleet 😞
Is Caiway geen kabelboer meer dan?
Reputatie 7
Is Caiway geen kabelboer meer dan?
Ik weet niet wat jij onder een kabelboer verstaat, maar als je daarmee leveranciers op coax bedoelt, dan is Caiway inderdaad geen kabelboer.
Hallo @wjb ,
Caiway is nog steeds een kabelboer net zoals Ziggo, alleen levert Caiway daarnaast ook glasvezeldiensten.
Net nog op hun website gekeken.
Reputatie 7
Caiway is nog steeds een kabelboer net zoals Ziggo, alleen levert Caiway daarnaast ook glasvezeldiensten.
Dat is voor dit topic volstrekt irrelevant immers in Oldenzaal levert Caiway haar diensten over haar eigen glasvezelnetwerk.

Ik weet niet welke oorlog er onderling gaande is, maar de consument is weer de dupe.
Het is de gemeente Oldenzaal die hier helaas als "schuldige" aangewezen moet worden immers zij is in zee gegaan met Caiway voor de aanleg van het glasvezelnetwerk.
@ESosa : Wellicht ten overvloede maar ik wil het toch genoemd hebben: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Op deze site kun je kijken of er nog DSL upgrades gepland staan. Ik vermoed dat je dit al gedaan hebt, maar wil het toch graag zeker weten.
Als je momenteel aan je plafond zit qua snelheid dan ga ik het ook niet mooier maken dan het is. Dan snap ik jouw overweging om over te stappen.