Beantwoord

Antwoordapparaat werkt niet meer na overstap

  • 12 March 2019
  • 7 reacties
  • 140 keer bekeken

Geacht Forum, na overstap van Telfort naar KPN werkt mijn Tiptel332 antwoordapparaat niet meer. Het apparaat was verbonden met de telefoon middels een vierpolige stekker waar via een extra stekker ook het POTS/Analoog kastje op was aangesloten. De "varkenssnuit" is door de monteur van KPN vervangen door een "pb isra". Hierdoor is het antwoordapparaat niet direkt meer te verbinden met de telefoon, waardoor het apparaat niet meer werkt. Door de monteur ben ik hiervan niet op de hoogte gesteld. Ik zou hierover teruggebeld gaan worden door KPN Klantenreacties, maar heb tot op heden niets gehoord. Ik heb derhalve zelf KPN gebeld en betreffende medewerker van de Klantenservice wist mij te melden dat mijn klacht is doorgezet naar de "Monteursorganisatie". Zij zouden dan contact met mij gaan opnemen. Omdat ik uiteraard niet hier thuis ga zitten wachten tot iemand van voornoemde organisatie eens een keer gaat bellen en mijn antwoordapparaat het dus niet meer doet, heb ik gevraagd of ik dan zelf met die organisatie mag gaan bellen. En dat kan dan weer niet. Neen, ik zal "echt even moeten wachten". Ik heb van KPN een Experia V10a box ontvangen. Van Tiptel zelf heb ik inmiddels begrepen dat het antwoordapparaat aangesloten kan worden op de Phone ingang. In tegenstelling met de V8 modem die ik voorheen gebruikte heeft de 10A maar 1 Phone-ingang. En die ingang is echter al in gebruik door de telefoon, waardoor ik een splitter moet kopen om alsnog het antwoordapparaat te verbinden met de telefoon. Mijn vraag is of ieder type splitter geschikt is om te gebruiken of moet ik bij het bestellen naar een bepaald type splitter vragen? Bij voorbaat dank voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door Ward_ 12 March 2019, 16:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Geacht Forum, na overstap van Telfort naar KPN werkt mijn Tiptel332 antwoordapparaat niet meer. Het apparaat was verbonden met de telefoon middels een vierpolige stekker waar via een extra stekker ook het POTS/Analoog kastje op was aangesloten. De "varkenssnuit" is door de monteur van KPN vervangen door een "pb isra". Hierdoor is het antwoordapparaat niet direkt meer te verbinden met de telefoon, waardoor het apparaat niet meer werkt. Door de monteur ben ik hiervan niet op de hoogte gesteld. Ik zou hierover teruggebeld gaan worden door KPN Klantenreacties, maar heb tot op heden niets gehoord. Ik heb derhalve zelf KPN gebeld en betreffende medewerker van de Klantenservice wist mij te melden dat mijn klacht is doorgezet naar de "Monteursorganisatie". Zij zouden dan contact met mij gaan opnemen. Omdat ik uiteraard niet hier thuis ga zitten wachten tot iemand van voornoemde organisatie eens een keer gaat bellen en mijn antwoordapparaat het dus niet meer doet, heb ik gevraagd of ik dan zelf met die organisatie mag gaan bellen. En dat kan dan weer niet. Neen, ik zal "echt even moeten wachten". Ik heb van KPN een Experia V10a box ontvangen. Van Tiptel zelf heb ik inmiddels begrepen dat het antwoordapparaat aangesloten kan worden op de Phone ingang. In tegenstelling met de V8 modem die ik voorheen gebruikte heeft de 10A maar 1 Phone-ingang. En die ingang is echter al in gebruik door de telefoon, waardoor ik een splitter moet kopen om alsnog het antwoordapparaat te verbinden met de telefoon. Mijn vraag is of ieder type splitter geschikt is om te gebruiken of moet ik bij het bestellen naar een bepaald type splitter vragen? Bij voorbaat dank voor uw reactie.


De V8 had dan wellicht twee Phone poorten, daar had je nog niets aan gehad want met 1 telefoonlijn deed alleen de eerste poort het. Net als bij de huidige V10A. Je kan de meest simpele splitter kopen zoals bijvoorbeeld deze:
https://www.kabeldirect.nl/telefoon-splitter-rj11-3-weg.html?gclid=EAIaIQobChMIyaGsmPv84AIVjuJ3Ch1U2A0bEAQYAyABEgLyQPD_BwE

Ze zijn ook meestal te koop bij de bouwmarkt of een electronicazaak. Kost echt maar een paar euro.
Ik heb op mijn modem een snoertje met aan de ene kant het RJ11 stekkertje (i.h. modem) en aan de andere kant een 'ouderwetse' varkenssnuit. Daardoor kan ik zelfs hele oude toestellen zonder RJ11, maar met varkensstekker (...) aansluiten. Zoals een oude Twintoon.
In mijn kamer lijkt het dus een ouderwetse pstn, maar feitelijk loopt ie dus via de phone-poort v.h. modem.

p.s. POTS is de popie jopie term. De officiële voor analoge aansluiting is PSTN.
Ik hoop dat je iets met de geboden antwoorden kan, @KPNPaul . Mocht er toch nog iets zijn, laat het weten!
Geacht Forum, bedankt voor de reacties zo ver. Er is dus blijkbaar licht aan het einde van deze tunnel, hoera. De oplossing is als ik het goed begrijp een splitter of een snoertje met aan de ene kant een aansluiting voor de modem en aan de andere kant een varkenssnuit, c.q. stekker. Ik ga ermee aan de slag, maar vind het wel opvallend dat nog de KPN klantenafdeling nog die zogeheten monteursorganisatie iets van zich laat horen. Dat is niet echt veelbelovend voor mij als nieuwe klant, blijkbaar moet ik overal zelf achterheen. Gelukkig is er dan dit forum, dat is dan wel weer goed geregeld. Wat is overigens de benaming voor het snoertje uit oplossing twee?

PS En wat de term POTS betreft, dat staat met de toevoeging slash Analoog vermeld bovenop het officiële grijze doosje wat ik ooit geleverd kreeg met daarop drie aansluitingen: Lijn, Telefoon en Modem.


Snoetje optie 2: gewoon een snoertje met RJ11 plugjes en een losse telefooncontactdoosje met aan de zijkant invoer voor zo'n RJ11 en bovenop ( / voorkant) aansluiting voor 'ouderwetse' PTT stekkers.

Zie ook hier: oude telefoon aansluiten

Zo heb ik 't:
http://www.matilo.eu/wp-content/uploads/2015/05/RJ11-en-aansluitkastje-200x133.jpg

Via het doosje kun je de "verlopen" van RJ11 naar PTT stekker.
Inmiddels een en ander aangesloten en het antwoordapparaat blijkt weer te werken. Op de Phone poort zitten nu dus drie van die "ouderwetse" (ben ik gelukkig zelf ook) vierpolige PTT stekkers aangesloten. Leve de moderne techniek. Bedankt voor de behulpzame reacties.
Fijn om te lezen! Je weet ons te vinden, mocht er onverhoopt nog iets zijn!