Beantwoord

App RTLXL doet het niet meer op SmartTV Samsung na installatie Experia Box V10

• 13 februari 2017
  • 3 reacties
  • 6315 keer bekeken

Onlangs ontving ik een nieuwe Experia Box V10 van KPN. Deze is succesvol geïnstalleerd. Alles werkt weer. WIFI, televisie, etc. Alleen het rare is, de app van RTLXL op mijn Samsung SmartTV werkt niet goed meer, hij loopt steeds vast. Andere apps (NPO. Kijk, etc.) werken probleemloos.

De Servicetool van KPN heb ik uitgevoerd, WIFI is geswitcht naar kanaal 3. Alles werkt nog steeds prima maar de app van RTLXL niet. Dit duurt nu al een paar weken. De versie van de app is de meest recente.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
icon

Beste antwoord door Cindy_ 14 februari 2017, 14:38

Hoi @bnoordzij, ik herken je probleem! Op mijn Smart tv, van Philips, kan ik de app ook niet meer gebruiken. Bij mij komt het doordat mijn TV te oud is voor de app en zelf stond ik daar een beetje van te kijken, want mijn TV is 2,5 jaar oud. Wil je eens op Google kijken en zoeken op jouw type TV en de RTL XL app?

Ik kan niet goed bedenken wat het verband zou kunnen zijn met de nieuwe Experiabox. Ik heb zelf ook een Samsung smart TV en de RTL XL app werkt hier prima i.c.m. een Experiabox V10. Persoonlijk zou ik eerst gaan zoeken in de instellingen van de TV zelf. Kun je de app eens verwijderen en opnieuw installeren als dat mogelijk is? Misschien is er in de app zelf iets corrupt geraakt.

Zo lang de app het niet doet kun je vrijwel alle RTL programma's ook terugkijken via de TV ontvanger van KPN. Je kunt via de gids naar programma's navigeren, en deze starten met de groene knop. De beeldkwaliteit hiervan is zelfs nog beter ;)

Bovenstaande kan tegenwoordig gelukkig 🙂. Laat je het weten of het euvel dat de app niet goed werkt in hetzelfde straatje thuishoort als bij mij?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Ik kan niet goed bedenken wat het verband zou kunnen zijn met de nieuwe Experiabox. Ik heb zelf ook een Samsung smart TV en de RTL XL app werkt hier prima i.c.m. een Experiabox V10. Persoonlijk zou ik eerst gaan zoeken in de instellingen van de TV zelf. Kun je de app eens verwijderen en opnieuw installeren als dat mogelijk is? Misschien is er in de app zelf iets corrupt geraakt.

Zo lang de app het niet doet kun je vrijwel alle RTL programma's ook terugkijken via de TV ontvanger van KPN. Je kunt via de gids naar programma's navigeren, en deze starten met de groene knop. De beeldkwaliteit hiervan is zelfs nog beter 😉
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @bnoordzij, ik herken je probleem! Op mijn Smart tv, van Philips, kan ik de app ook niet meer gebruiken. Bij mij komt het doordat mijn TV te oud is voor de app en zelf stond ik daar een beetje van te kijken, want mijn TV is 2,5 jaar oud. Wil je eens op Google kijken en zoeken op jouw type TV en de RTL XL app?

Zo lang de app het niet doet kun je vrijwel alle RTL programma's ook terugkijken via de TV ontvanger van KPN. Je kunt via de gids naar programma's navigeren, en deze starten met de groene knop. De beeldkwaliteit hiervan is zelfs nog beter ;)

Bovenstaande kan tegenwoordig gelukkig 🙂. Laat je het weten of het euvel dat de app niet goed werkt in hetzelfde straatje thuishoort als bij mij?
Heb zelf ook problemen met mijn Samsung UE50JU6400. De RTL XL loopt, maar bij het eerste reclameblok loopt de app vast. Heb contact gehad met Samsung en RTL XL App; beide bedrijven geven elkaar de schuld. Laatste bericht van RTL XL: ze gaan er mee aan de slag; vier weken later... niets meer gehoord. Bij mijn oudere Samsung UE50F6740 werkt de RTL XL App prima!
En dan: Op de UE50JU6400 werkt de NPO App prima; maar op de UE50F6740 kan ik de nieuwe NPO App niet installeren. Ook weer navraag gedaan: ook al heb ik de 6740 in april/mei 2014 gekocht; de NPO App werkt hier niet meer op; alleen voor meer recente tv's. Samsung geeft NPO de schuld!!
En dan wil de publieke NPO ook nog geld vragen om dan je te abonneren op hun betaalde service!!!.

Reageer