Beantwoord

Apparaten gaan steeds offline

  • 26 November 2019
  • 16 reacties
  • 424 keer bekeken

Reputatie 1

Wat is de de meest recente firmware versie van de Experiabox V10a? Ondervind problemen met (bekabeld) aangesloten apparaten zoals het alarmsysteem en NAS. Keer op keer gaan deze apparaten offline. Uit eerdere forum-chats begrijp ik dat meerdere V10a gebruikers dit probleem hebben. Een firmware update zou de oplossing zijn. En ik weet niet of mijn firmware up-to-date is…..

Reboot, resetten en uit/aan hebben geen soelaas geboden.

Voor alle duidelijkheid: dit probleem deed zich eerst voor na de omruil van V10 (Telfort) naar V10a (KPN). Is het mogelijk om de omruil ongedaan te maken? M.a.w. Kan KPN mij een V10 leveren?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Roaming Bram 5 December 2019, 15:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7

De nieuwste firmware is versie 193.

Reputatie 1

 

wjb dank voor de info. Mijn versie is: 190. De voor de hand liggende vraag: Hoe kom ik aan versie 193?

Reputatie 7

In versie 193 is een oplossing voor niet werkende VPN verbindingen opgenomen en niet een oplossing voor het probleem dat jij ervaart.

Ik hoop dat er snel een KPN moderator zal zijn die jou bij dit probleem kan helpen.

Reputatie 1

:disappointed_relieved: Wederom dank! We wachten gelaten af….. 

Reputatie 1

Waar blijft de reactie van de moderator? De oplossing lijkt simpel: de v10a omruilen voor een V10. Hoe moeilijk kan het zijn? Vanmiddag contact gehad met KPN via de chat-box. Een bijzondere ervaring. Het ‘systeem’ gaf aan dat mijn klacht  niet zou kunnen leiden tot omruil van de box. Het ding moet eerst defect zijn. Gevraagd of mijn klacht kon worden geëscaleerd. Niet mogelijk. Wat wel kon: de afd. logistiek wordt gevraagd of een omruil mogelijk is. Wat dan daarbij weer vreemd is dat ik niet op de hoogte kan worden gehouden of eea wordt geëffectueerd. Ik moet maar afwachten…….. het is echt van de dolle! Ik ben een klant die kennelijk geen (KPN) koning is!!!

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb ook versie v5.00.20 build190

Enige probleem dat ik heb is dat sommige apps traag data laden terwijl ze dat op andere verbindingen niet doen. Ook IPv6 wekt niet goed.

Benieuwd hoe ik een update kan forceren.

Reputatie 1

Zojuist heeft KPN laten weten mijn V10A te willen omruilen. Op basis van ‘gelijk oversteken'. Dit vind ik evenwel (met de ervaringen van nu….) niet zo'n goed idee. Ik wil beide boxen naast elkaar kunnen testen. Want stel je voor dat de nieuwe box geen soelaas biedt dan begint het omruil-circus weer opnieuw. Daar heb ik even geen zin in. KPN voorgesteld om mij deze test mogelijk te maken. Heb goede hoop dat e.e.a. uiteindelijk wel voor elkaar komt. Een KPN-waardige oplossing ligt in het verschiet.

Reputatie 7
Badge +30

Hey Bram, welkom op het forum! De meest recente reguliere firmware is build190. Het klopt dat er een 193 is, maar dat is een hele specifieke firmware die een bug met VPN oplost voor de groep met klanten die daar last van heeft. Oftewel, jouw box zit op de juiste versie. Dat gezegd hebbende, bekabeld aangesloten apparatuur zou niet moeten uitvallen. En is ook niet iets dat normaliter gebeurt of een bekend probleem is. Dus dat impliceert dat er iets defect is met deze specifieke Experia Box. In die gevallen zullen we een nieuw exemplaar opsturen. Dat gaat dan echter via een servicepunt waarbij je de oude inlevert en vervolgens de nieuwe meekrijgt. Ik verwacht ook dat het nieuwe exemplaar gewoon weer een V10A zal zijn.

Reputatie 5
Badge +4

Goedemorgen, ik heb zojuist mijn V10a een harde reset gegeven. Dacht even dat het mis ging want na 1 minuut ging ie weer offline en opnieuw verbinden maar het blijkt dat ie firmware v5.00.31 build420 heeft geïnstalleerd en dus een extra herstart nodig had.

Heb nu geen “buiten” IPv6 adres meer op mijn smartphone, enkel nog een lokaal fe80 adres. Het probleem van het traag gegevens laden van sommige apps is helemaal verleden tijd! Alles loopt nu als een zonnetje!

Zie dat ik nu een aparte IPv6 tab bij Network, ik laat ‘m voorlopig op Disable staan. (Default)

Verde nog een paar mooie wijzigingen, 5 GHz Auto channel-Non weather en KPN Fon aan en uit zetten.

Groet, Folkert

Reputatie 7

Het zou mooi zijn als eindelijk de ellende met de V10a achter ons gelaten kan worden.

Ik hoop oprecht dat deze nieuwe firmware (veel van) de problemen met de V10a verhelpt.

Reputatie 5
Badge +4

Is hiermee IPv6 bruikbaar geworden? Hoewel ik me afvraag wat ik er aan mis. Mijn vorige (kabel) provider had helemaal geen IPv6 en ik ben nooit tegen problemen aan gelopen.

Het toewijzen van het lokale IP adres bij omschakelen van 4G naar Wifi op de telefoon gaat ook een stuk rapper nu.

Reputatie 7
Badge +24

Daar mis je voorlopig nog niets aan.

Reputatie 1

Inmiddels heb ik bericht ontvangen dat een modem voor mij bij een KPN bezorgpunt is afgeleverd. Het blijkt een V10 te zijn. Ik heb besloten het modem niet te accepteren om reden van het feit dat ik bij ontvangst gelijk mijn V10a moet inleveren. Dit is ongewenst omdat ik beide modems naast elkaar wil testen. Want stel dat de V10 geen oplossing biedt dan zit ik weer in de problemen. Waarvan akte. 

In navolging van fdpg 1963 heb ik mijn modem ook (weer) een harde reset gegeven. Het resultaat is dat ik mijn toegangswachtwoord moet wijzigen en dat SSID en WLAN-wachtwoord teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen (in het menu van het modem) maar dat ik 'gewoon’ (??) het wifi signaal ontvang op mijn oude instellingen. RA, ra hoe kan dit? 

Pogingen om mijn SSID en WLAN wachtwoord te wijzigen zijn mislukt. De KPN site (kpn.com/netwerkbeveiligen) is niet te vinden (code 404). 

Overigens ook geen firmware update zoals bij fdpg 1963.

Kortom. Kommer en wel!

Wie het weet mag het zeggen.

 

Reputatie 1

De wonderen zijn de wereld nog niet uit,,,,,,,,,,,,,, gisteravond/vannacht is de firmware van mijn modem gewijzigd van V5.00.20 build 190 in V5.00.31 build 420. 

Ben benieuwd of mijn problemen hiermee zijn opgelost. In de loop van de dag zal ik eea testen/ervaren.

Wordt vervolgd.

Reputatie 1

Het lijkt erop dat mijn problemen met het ‘zo maar’ offline gaan van aangesloten apparatuur tot het verleden behoren. De firmware update heeft vooralsnog uitkomst geboden.

Ook mijn probleem met het wijzigen van SSID en sleutel behoort tot het verleden. Zie topic: 'SSID wijziging niet zichtbaar op apparaat’.

Einde bericht

Reputatie 7
Badge +30

Fijn om te horen dat het met de nieuwe firmware is opgelost, Bram! Ik wist, toen ik mijn eerdere reactie schreef, ook niet dat de release daarvan al zo snel daarna zou zijn. 

 

Wat betreft SSID: die proberen we op te slaan in ons interne beheersysteem. Juist zodat als je een reset moet uitvoeren je ook gewoon gelijk weer wifi hebt zonder dat je of het SSID moet wijzigen, of op al je apparaten opnieuw moet verbinden.

 

Handmatig wijzigen kan via de user interface. Maar als je ook Experia Wifi hebt, dan zitten er wat haken en ogen aan. De methode in je andere topic werkt. Wat ook kan, en wellicht sneller is, is herinstalleren. Oftwel, Experia Wifi loskoppelen. Dan de Experia Box instellen naar keuze zodat die weer de enige is die wifi doet. Vervolgens de Experia Wifi resetten en opnieuw installeren. Ze nemen dan de gegevens van de Experia Box weer over.