Vraag

apparaten kunnen niet op experia wifi

  • 5 January 2019
  • 15 reacties
  • 409 keer bekeken

Beste forumleden,

Ik heb sinds afgelopen vrijdag 2 experia wifi bedraad. Het aansluiten van de eerste ging super.
Het enige probleem is dat mijn tv en wifi chime van een deurbel niet worden ondersteunt. Ik zie mijn wifi er
wel tussen staan maar wordt er niet mee verbonden. Hebben meerdere mensen hier last van.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 2
Badge
Beste M.P., heb je 2.4 en 5 GHz? Sommige van mijn apparaten werken alleen op 2.4. Kan dat het zijn?
Ik heb eerst geprobeerd de 2.4Ghz en 5Ghz van elkaar te scheiden. Dit hielp niet daarna weer bij elkaar gezet en opnieuw geprobeerd. Ze zien de wifi wel maar er wil geen verbinding plaatsvinden.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @M.p welkom! Wat vervelend, dit 😞. Begrijp ik goed dat je de apparaten hebt verbonden met de SSID van de 2,4 GHz, maar dat het toen nog steeds niet werkte? En als je de Experia wifi's loskoppelt, werkt alles weer? Welke Experiabox gebruik je? Wat is het merk en type van de apparaten? Dan ga ik nog eens kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Badge +12
De Experia Wifi's staan er jammer genoeg om bekend dat veel apparaten een niet mee kunnen verbinden. De software is nog niet volwassen. Ik heb er ook veel problemen mee gehad (printer, Nefit easy). Daarom liggen ze nu in de kast. Een firmware-update staat nog niet op de planning (althans de datum niet), terwijl dit heel hard nodig is. KPN had ze nog niet op de markt mogen zetten..
Beste @Marcia_ ,

Het klopt inderdaad dat als ik de versterker eruit haal, alle apparaten werken. De experiabox die ik heb is de v10. Het gaat om een Samsung smart tv h6240.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik heb toch nog een vraag: je hebt één van de Experia Wifi's in de buurt van de Experiabox staan? Staat de tv daar ook bij in de buurt of is er toch nog enige afstand?
Klopt ja de eerste staat naast de experiabox. Mijn tv staat daar dichtbij.
Reputatie 7
Badge +30
Dank! Ik heb de betreffende collega gemaild en hou je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +30
We gaan er naar kijken, maar ik heb begrepen dat we ook in jouw geval niet direct een oplossing hebben, ben ik bang 😞. Er wordt gewerkt aan het verbeteren van de Experia Wifi en alle signalen die wij doorgeven, worden hier ook in meegenomen. Betekent dat ik nu op korte termijn helaas geen antwoord op je vraag heb. Excuses hiervoor!
Reputatie 7
Badge +30
Ha @M.p ik heb je nog een privébericht gestuurd met wat vragen. Een collega die over de Experia Wifi gaat, wil graag contact met je opnemen. Mocht je dit willen, wil je dan reageren op mijn privébericht?

Beste KPN, ik zie dat het probleem wat ik heb exact hetzelfde is als hierboven beschreven. Aangezien dat deze topic 2 jaar oud is neem ik aan dat er nu wel een oplossing is? Ik heb in mijn winkel 2 experia wifi versterkers geïnstalleerd maar mijn belangrijkste apparaat (een Motorola inventarisatie scanner) ziet het WiFi punt wel maar verbinden gaat niet lukken. Wat is de oplossing voor dit probleem?

Reputatie 7
Badge +24

Beste KPN, ik zie dat het probleem wat ik heb exact hetzelfde is als hierboven beschreven. Aangezien dat deze topic 2 jaar oud is neem ik aan dat er nu wel een oplossing is? Ik heb in mijn winkel 2 experia wifi versterkers geïnstalleerd maar mijn belangrijkste apparaat (een Motorola inventarisatie scanner) ziet het WiFi punt wel maar verbinden gaat niet lukken. Wat is de oplossing voor dit probleem?

Die is er niet. Ik denk dat je beter een WiFi accespoint van een ander merk aan kunt schaffen.

Nick83, enig idee wat wel een goede is want dit is erg klote zo. 

Reputatie 7
Badge +24

Voor 30 euro heb je bijvoorbeeld deze:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Hallo @Cootje1000 , bij de Action voor €14,95 TP Link WL820N accesspoint, met 1 WAN-poort en 2 LAN-poorten.

Bij de Action te koop voor nog geen 15 euro, werkt perfect

Â