Beantwoord

apparatuur ontvangen na terugsturen door vorige contractant

• 4 februari 2016
  • 6 reacties
  • 288 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +8
  • KPN medewerker
  • 615 reacties
Bijzonder probleem hier: In november een huurwoning toegewezen gekregen en bij het bezichtigen met de vorige huurder gesproken. Die probeerde van zijn net afgesloten KPN abonnement af te komen. Dat lukte natuurlijk niet (want net afgesloten en geen geldige redenen) dus bood ik hem aan om zijn abonnement over te nemen. Dus een contractsovername. 

Als onderdeel van het opzeggen had de vorige huurder alvast uit eigen beweiging zijn Experiabox en ITV decoder terug gestuurd naar KPN. Dus het plan was om na het voltooien van de contractsovername even een belletje te doen naar de KS om opnieuw die apparatuur te ontvangen.

Dat was medio december... ruim anderhalve maand en vier keer bellen later nog altijd niks ontvangen. Verschillende KS medewerkers hebben naar eigen zeggen voor mij een order aangemaakt en de laatste gaf zelfs aan dat het via de Backoffice moest lopen en daardoor maximaal 5 werkdagen kon duren. Inmiddels zijn we alweer ruim twee weken verder.

Het lijkt erop dat de terug gestuurde apparatuur niet is geregistreerd als terug gestuurd dus er staat nog gewoon een EB en een decoder op mijn adres genoteerd. Die ik dus niet heb...

is dit nu echt zo'n bijzonder probleem dat het niet mogelijk is om dit voor elkaar te krijgen?

Misschien een Webcare medewerker die kan zien of die order bij de Backoffice ligt of is geweigerd of zoiets? Nog een keer met KS bellen lijkt me niet nuttig meer na de vorige 4 keer. De derde medewerker gaf zelfs aan dat ik langs de winkel moest gaan maar die konden mij ook niet helpen.

icon

Beste antwoord door Ward_ 15 februari 2016, 11:53

Probleem is opgelost en ik sluit het topic.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Geen Webcare medewerker die de uitdaging aandurft? 

Reputatie 7
Badge +15
Ik denk dat een webcare medewerker hier geen enkel probleem mee heeft 😉 Nog eventjes geduld.

Langs de winkel gaan is trouwens het snelste, ze hebben daar de middelen op voorraad :) 

Reputatie 7
Badge +8
Helaas... Winkel hielp niet. Die mogen alleen ruilen. Geen nieuwe dingen meegeven.
Reputatie 7
Badge +15
Ai, Dat is geen nette manier van handelen.

Staat het abbonement tussentijds op jou naam(Netjes betaald?) Zo ja: Dan zou ik een formele klachtenprocedure ingaan(Via de klantenservice). Maar geef 't nog een weekje de tijd(Zodat webcare kan antwoorden 🙂 ).

Zorg er in iedergeval voor dat je blijft betalen, hiermee behoud je namelijk je recht tot een internet verbinding en interactieve TV(En houd KPN een leverplicht). Op dit punt zou ik overwegen om een formele klacht in te dienen gezien je geen gebruik kan maken van de dienstverlening.

Reputatie 7
Badge +24
; hier ben ik! Een lastig probleem. Waarom je geen nieuwe apparatuur krijgt, dat kan ik je zo uitleggen. Bij een contractovername wordt er een administratieve wijziging gedaan. Hierbij ontvangt de nieuwe contractant geen nieuwe apparatuur. Heeft de vorige bewoner ook aangegeven waarom hij de apparatuur op eigen initiatief terug heeft gestuurd? Hier zit namelijk de kink in de kabel vermoed ik en staat er bij ons nog dat er apparatuur aanwezig is op je adres. Dit is dan ook de reden waarom je in de winkel geen apparatuur hebt meegekregen. Ik denk wel dat we kunnen stellen dat dit een bijzonder probleem is 😉. Ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen. Je ontvangt zometeen een privébericht van me met de vraag om gegevens. Beantwoord je die? Dan ga ik aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +8
Probleem is opgelost en ik sluit het topic.

Reageer