Beantwoord

Apple Airport extreme gasten netwerk EB v10

• 25 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 459 keer bekeken

Ik heb een EB V10 met daarachter een Apple airport extreem en daar een eigen netwerk op aangemaakt. Nu wil ik graag het gasten netwerk activeren maar dat lukt niet. Moet ik wat in mijn Modem EB V10 wijzigen?

icon

Beste antwoord door wjb 21 maart 2017, 21:54

Je krijgt zeker een melding over double natting of iets dergelijks, klopt dat?
Die melding kan je gewoon negeren, alleen bij inkomende IPSec VPN verbindingen zal je daar last van hebben, verder heeft die double natting zeer weinig impact op de dagdagelijks gebruik.

Voor het aansluiten van een eigen router achter de Experia Box zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Als jij jouw Airport Extreme in bridge-mode hebt geplaatst, dan kan je inderdaad geen gast netwerk meer instellen.

Reputatie 4
Badge +5

Ik begrijp dat je op de airport-extreme een eigen netwerk hebt aangemaakt. Heb je dan ook de DHCP en NAT functie aangezet op de airport-extreme voor dat netwerk?

Ik heb mijn Apple airport-extreme in bridge-mode staan én het gasten netwerk geactiveerd (net ff als test, en het werkt). 

OK.., je hebt er in bridge-mode natuurlijk geen fluit aan.., maar het kan wel. Tot zover mijn nuttige bijdrage van deze avond ;-)  
Ik heb exact hetzelfde probleem, het gast netwerk van de airport extreme werkt niet.
Ik heb de airport al een keer van brugmodus afgehaald, maar dan krijg ik foutmeldingen van de airport, dus er moet volgens mij ook nog wat aangepast worden op de experia box. Iemand een idee wat?
Reputatie 7
Je krijgt zeker een melding over double natting of iets dergelijks, klopt dat?
Die melding kan je gewoon negeren, alleen bij inkomende IPSec VPN verbindingen zal je daar last van hebben, verder heeft die double natting zeer weinig impact op de dagdagelijks gebruik.

Voor het aansluiten van een eigen router achter de Experia Box zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
ja klopt, ik heb hem genegeerd en het werkt!
super bedankt!

Reageer